Autodesk Inventor Professional 2019PL / 2019+ / Fusion 360. Metodyka projektowania

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

118,30  169,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

118,30169,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów (obejmującego także symulację, obliczenia MES i analizy klasyczne) i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programów: Autodesk Inventor Professional 2019 (lub nowszej) oraz Autodesk Fusion 360. Pozwala przygotować się do egzaminu certyfikacyjnego Autodesk Certified Professional – Inventor.
Dlaczego warto wybrać ten podręcznik?
Autor jest jednym z najlepszych specjalistów w Polsce w dziedzinie metodyki i dydaktyki projektowania 2D i 3D. Miał status Autodesk Authorized Author do końca istnienia tego programu. Jego podręczniki mogą być stosowane na kursach autoryzowanych przez Autodesk. Zaprezentowane zostały metody modelowania hierarchicznego (FBM) i swobodnego (SFM) realizowanego klasycznie oraz metodą Przetwarzania w chmurze – Cloud Computing. Czytelnik znajdzie tu przede wszystkim starannie przemyślane ćwiczenia, oparte na wieloletnim doświadczeniu Autora zarówno dydaktyczno-badawczym, jak i zdobytym w przemyśle. Zawiera omówienie obiektów inteligentnych wraz z techniką iCopy oraz językiem programowania iLogic, a także moduły automatyzujące proces projektowania typowych części i zespołów – Design Accelerator.


Materiały dodatkowe dostępne na:
https://it.pwn.pl/plain_site/Artykuly/Autodesk-Inventor-Professional-2019PL-materialy-dodatkowe


Liczba stron1208
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20034-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Koncepcja i zawartość podręcznika     25
    1.1. Zawartość programowa     27
    1.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia     28
    1.3. Przeznaczenie     28
    1.4. Dodatkowe źródła informacji     29
      1.4.1. Literatura drukowana     29
    1.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths)     29
      1.5.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM)     30
      1.5.2. Modelowanie części (FBM)     30
        1.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego     30
        1.5.2.2. Po kursie „Podstawy modelowania bryłowego (FBM)”     30
      1.5.3. Modelowanie zespołów (FBM)     31
      1.5.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D    31
      1.5.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials)     31
      1.5.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn    32
      1.5.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D – wprowadzenie     32
      1.5.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych     32
      1.5.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM)     33
    1.6. Konwencje zapisu     33
      1.6.1. Akapity specjalne     33
      1.6.2. Sposoby wydawania poleceń     34
        1.6.2.1. Nazwy narzędzi     35
      1.6.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu     36
      1.6.4. Instrukcja do ćwiczeń     36
  2. Informacje ogólne     39
    2.1. Uruchamianie programu     40
    2.2. Interfejs użytkownika     41
      2.2.1. Podstawowe operacje na wstążce     41
        2.2.1.1. Budowa panelu     42
        2.2.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce     43
        2.2.1.3. Zmiana położenia panelu     44
      2.2.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki     44
      2.2.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora     45
        2.2.3.1. Tekstowe menu kursora     46
        2.2.3.2. Kołowe menu kursora     47
      2.2.4. Pasek szybkiego dostępu     48
      2.2.5. Menu Plik     49
    2.3. Podstawy zarządzania projektami     50
      2.3.1. Tworzenie struktury nowego projektu     51
      2.3.2. Uaktywnienie istniejącego projektu     53
      2.3.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu     56
      2.3.4. Projekt kursu R2019-MP.ipj     57
        2.3.4.1. Odszukiwanie i otwieranie pliku projektu kursu R2019-MP.ipj     59
        2.3.4.2. Konfiguracja bibliotek Content Center     60
    2.4. Zarządzanie plikami w ramach projektu     62
      2.4.1. Otwieranie pliku     62
      2.4.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia     63
      2.4.3. Zapisywanie kopii pliku     64
      2.4.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon     64
      2.4.5. Tworzenie nowego pliku     64
        2.4.5.1. Szablony     66
    2.5. Elementy okna programu     68
    2.6. Podstawowe operacje konfiguracyjne     70
      2.6.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej     71
      2.6.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji     71
    2.7. Powtarzanie ostatniego polecenia     78
    2.8. Skróty klawiszowe (Alias)     79
  3. Przeglądarka obiektów     80
    3.1. Definicje wybranych obiektów     83
    3.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce     84
    3.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi     85
    3.4. Wskazywanie obiektu     86
    3.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki     87
      3.5.1. Wybór pojedynczego obiektu     87
      3.5.2. Anulowanie wyboru     88
      3.5.3. Wybór wielu obiektów     88
    3.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania     89
      3.6.1. Tryby wyboru     90
      3.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się     92
    3.7. Edycja obiektu     93
      3.7.1. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora     94
        3.7.1.1. Metoda „pokaż wymiary” (Show Dimensions)     95
        3.7.1.2. Inne operacje edycyjne     97
      3.7.2. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem     98
    3.8. Narzędzia pomiarowe     100
    3.9. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania     101
    3.10. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania    102
      3.10.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych     103
      3.10.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych     103
    3.11. Karty i filtry przeglądarki     104
    3.12. Wyłączanie elementów podstawowych     105
    3.13. Włączanie elementów podstawowych     106
    3.14. Usuwanie elementów i innych obiektów     106
    3.15. Zmiana nazwy elementów     107
    3.16. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów     108
    3.17. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania     108
    3.18. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów     109
      3.18.1. Modelowanie zespołu     109
      3.18.2. Pliki prezentacji     112
  4. Sterowanie wyświetlaniem     113
    4.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji     115
    4.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu     116
    4.3. Zmiana sposobu budowy obrazu     118
    4.4. Panoramowanie (Pan)     118
    4.5. Obracanie swobodne (Free Orbit)     119
      4.5.1. Zmiana środka obrotu     120
    4.6. Zmiana powiększenia (Zoom)     121
      4.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom)     121
      4.6.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All)     122
      4.6.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected)    123
      4.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window)     124
    4.7. Widok na wybrany obiekt (Look At)     125
    4.8. Widok główny (Home View)     126
    4.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków     126
    4.10. ViewCube     127
      4.10.1. Widoki standardowe     130
      4.10.2. Redefinicja widoku głównego (Home View)     131
      4.10.3. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View)     133
    4.11. Obracanie ograniczone (Constrained)     133
    4.12. SteeringWheels     135
    4.13. Sterowanie nazwanymi widokami     137
  5. Wprowadzenie do projektowania części     138
    5.1. Parametryczność     138
    5.2. Model matematyczny konstrukcji     139
    5.3. Model geometryczny konstrukcji     139
      5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne     139
        5.3.1.1. Przykłady parametrów     140
    5.4. Obiekty 3D     141
    5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D     143
    5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych     145
    5.7. Typowy proces projektowania części     146
      5.7.1. Modelowanie części     147
      5.7.2. Redagowanie dokumentacji     148
      5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku     150
  6. Szkice i więzy     151
    6.1. Czynności wstępne     151
      6.1.1. Definiowanie widoku głównego (Home View)     154
    6.2. Opcje aplikacji     155
    6.3. Ustawienia dokumentu     158
    6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki     159
    6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D     161
    6.6. Szkicowanie     162
      6.6.1. Style obiektów szkicu     163
      6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów     164
      6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu     167
        6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne     173
    6.7. Więzy geometryczne     174
      6.7.1. Typy i symbole więzów     176
      6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych     177
      6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu     179
      6.7.4. Usuwanie więzów     180
      6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów     181
      6.7.6. Stopnie swobody szkicu     183
      6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające     184
    6.8. Więzy wymiarowe     186
      6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych     188
      6.8.2. Ćwiczenia     191
        6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt     192
        6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty     193
      6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane)     194
      6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy – wymiar     195
    6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów     196
    6.10. Automatyczne nakładanie więzów     196
    6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych     199
      6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji     200
      6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych – narzędzie Pokaż wymiary    200
      6.11.3. Narzędzie Tolerancje     201
      6.11.4. Ćwiczenia     201
    6.12. Więzy tolerowane     206
      6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych     207
      6.12.2. Tolerancje globalne     209
      6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych     211
    6.13. Właściwości więzów i wymiarów     213
    6.14. Widoczność więzów     215
    6.15. Linie konstrukcyjne     216
    6.16. Ćwiczenia sprawdzające     222
    6.17. Specjalne techniki szkicowania     223
    6.18. Ćwiczenia sprawdzające     224
    6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów     226
    6.20. Zasady efektywnego szkicowania     232
    6.21. Zadania     234
  7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D     239
    7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu     239
      7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu     241
      7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu     242
      7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu     243
        7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu     244
        7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu     246
      7.1.4. Ćwiczenia     247
    7.2. Elementy konstrukcyjne     253
    7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne     253
      7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne     253
      7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne     254
      7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych     254
        7.3.3.1. Wskazówki metodyczne     255
        7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt     256
        7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty     257
        7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty     258
      7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych     258
        7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny     258
        7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny    259
        7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny     259
        7.3.4.4. Zmiana wartości więzów     259
        7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego     260
      7.3.5. Ćwiczenia     261
    7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne     266
      7.4.1. Ćwiczenia     266
  8. Operacje parametrycznego modelowania 3D     268
    8.1. Elementy szkicowe     271
    8.2. Standardowe narzędzia i techniki modelowania     272
    8.3. Elementy okien dialogowych     273
      8.3.1. Opis operacji modelowania     275
      8.3.2. Karta Kształt (Shape)     275
        8.3.2.1. Przyciski wyboru profili, brył, osi, ścieżek     275
        8.3.2.2. Przycisk rodzaju elementu     276
        8.3.2.3. Przycisk sposobu modelowania     276
        8.3.2.4. Rodzaj „zakończenia” elementu i kierunek modelowania     277
        8.3.2.5. Powierzchnia początkowa i końcowa elementu    278
      8.3.3. Karta Więcej (More)     279
      8.3.4. Przycisk podsystemu diagnostycznego     280
    8.4. Definiowanie profilu     281
    8.5. Współdzielenie szkicu (Share Sketch)     283
    8.6. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare)     283
    8.7. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych     284
    8.8. Ćwiczenia     284
      8.8.1. Wyciąganie profilem (Extrude)     285
        8.8.1.1. Wskazówki metodyczne     285
        8.8.1.2. Element bazowy     287
        8.8.1.3. Pozostałe elementy wyciągane     291
        8.8.1.4. Wyciągnięcie typu „do następnego” (To Next)     292
        8.8.1.5. Wyciągnięcie typu „do” (To)     294
        8.8.1.6. Wyciągnięcie typu „między” (Between)     297
        8.8.1.7. Wyciągnięcie przelotowe     300
      8.8.2. Ćwiczenia sprawdzające     302
      8.8.3. Obrót profilem (Revolve)     302
        8.8.3.1. Wskazówki metodyczne     303
        8.8.3.2. Obrót o kąt (Angle)     304
        8.8.3.3. Obrót do następnego (To Next)     307
        8.8.3.4. Obrót pełny (Full)     308
      8.8.4. Zmiana kolejności operacji modelowania     311
      8.8.5. Ćwiczenia sprawdzające     311
      8.8.6. Wskazówki metodyczne     312
      8.8.7. Przeciąganie profilem (Sweep)     312
      8.8.8. Rozpinanie powierzchni (Loft)     314
      8.8.9. Żebra (Rib)     320
    8.9. Elementy wstawiane     322
    8.10. Ćwiczenia     323
      8.10.1. Zaokrąglenia (Fillet)     323
      8.10.2. Fazowania (Chamfer)     328
      8.10.3. Skorupa (Shell)     331
      8.10.4. Pochylenia (Draft)     334
    8.11. Otwory     337
      8.11.1. Elementy okna dialogowego     338
        8.11.1.1. Rodzaje i typy otworów     338
        8.11.1.2. Metody określania położenia otworów     340
      8.11.2. Pliki definicji gwintów i otworów     342
      8.11.3. Algorytm definiowania otworu     343
      8.11.4. Ćwiczenia     344
        8.11.4.1. Metoda „koncentrycznie” (Concentric)     344
        8.11.4.2. Metoda „liniowo” (Linear)     347
        8.11.4.3. Metoda „ze szkicu” (From Sketch)     351
    8.12. Gwint (Thread)     355
      8.12.1. Ćwiczenia     356
    8.13. Inne operacje modelowania 3D     357
      8.13.1. Kopiowanie elementów szkicowych     358
      8.13.2. Kopiowanie elementów i części w szyku     360
        8.13.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern)     361
        8.13.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern)     364
      8.13.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror)     367
      8.13.4. Podział ściany i części     370
  9. Styl obiektów w modelu części     373
    9.1. Przechowywanie stylów i standardów     374
    9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami     376
    9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd     377
    9.4. Wygląd     378
      9.4.1. Wygląd logiczny     379
      9.4.2. Przeglądanie stylów – wygląd     381
      9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie – wygląd     382
      9.4.4. Zastosowanie stylu – zmiana wyglądu części     383
      9.4.5. Tworzenie nowego stylu – wygląd     384
      9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece – wygląd     387
      9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu – wygląd     389
        9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku)    389
        9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki     390
      9.4.8. Edycja lokalna stylu – wygląd     392
      9.4.9. Aktualizacja stylów – przywrócenie zgodności z biblioteką     394
      9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki     395
      9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych)     398
    9.5. Materiał     400
      9.5.1. Właściwości fizyczne     403
  10. Właściwości obiektów w modelu części     407
    10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części     409
    10.2. Edycja właściwości     409
    10.3. Edycja iProperties     413
  11. Modele wielobryłowe     418
    11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego – ćwiczenia     418
    11.2. Operacje logiczne Boole’a     421
  12. Edycja elementów bryłowych i części     423
    12.1. Sposoby inicjowania operacji     423
    12.2. System diagnostyczny     424
    12.3. System naprawczy     427
    12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych     429
    12.5. Redefinicja obiektów     432
      12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych    433
        12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu     434
      12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu     435
        12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu     437
      12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego     438
  13. Ćwiczenia sprawdzające     439
  14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części     440
    14.1. Typy plików dokumentacji     444
    14.2. Czynności wstępne     445
      14.2.1. Tworzenie pliku rysunku     445
      14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku     447
      14.2.3. Ustawienia dokumentu     448
      14.2.4. Szablony rysunku     449
      14.2.5. Stałe elementy rysunku     450
        14.2.5.1. Edycja układu arkusza     451
        14.2.5.2. Edycja iProperties     452
    14.3. Styl obiektów w pliku rysunku – standard rysunkowy     454
      14.3.1. Ustawienia ogólne standardu     459
      14.3.2. Dostępne style standardu     461
      14.3.3. Wartości domyślne obiektów     461
      14.3.4. Style główne i zależne     462
      14.3.5. Style logiczne i określone wprost     462
        14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa     463
        14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard     463
      14.3.6. Warstwy     463
      14.3.7. Styl tekstu     465
      14.3.8. Styl wymiarowania     465
      14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami)     467
        14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu     467
      14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie – ćwiczenia     468
      14.3.11. Eksport i import elementów standardu – ćwiczenia     474
    14.4. Podstawy tworzenia rzutów     477
      14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu     478
      14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych     483
        14.4.2.1. Rzuty prostokątne i izometryczne     483
    14.5. Podstawy edycji rzutów     486
      14.5.1. Zmiana położenia rzutów     487
      14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów     488
        14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet     489
      14.5.3. Usuwanie rzutów     490
    14.6. Przekroje     491
      14.6.1. Przekrój pełny     492
        14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia     496
      14.6.2. Przekrój częściowy     496
      14.6.3. Przekrój stopniowy     498
      14.6.4. Przekrój łamany     499
    14.7. Szczegóły     501
    14.8. Rzuty pomocnicze     506
    14.9. Przerwania     509
    14.10. Wyrwania     512
      14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem     513
    14.11. Rzuty szkicowane     519
    14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop)     522
      14.12.1. Ćwiczenia     523
    14.13. Edycja rzutów i ich elementów     526
      14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów     527
      14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów     529
        14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania     530
        14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi     530
      14.13.3. Pobieranie więzów     532
      14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów     534
      14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju     536
      14.13.6. Modyfikacja innych obiektów     538
    14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku     538
      14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D     539
        14.14.1.1. Więzy     539
        14.14.1.2. Wymiary     540
      14.14.2. Inne elementy opisu rysunku     541
      14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów     541
      14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu     542
        14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru     542
      14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku     543
    14.15. Tworzenie wymiarów     544
      14.15.1. Typ wymiaru     545
      14.15.2. Tryby lokalizacji     546
      14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania     546
      14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia     547
        14.15.4.1. Ćwiczenia     548
      14.15.5. Wymiary liniowe średnicy     549
        14.15.5.1. Ćwiczenia     549
      14.15.6. Wymiary równoległe     551
        14.15.6.1. Ćwiczenia     552
    14.16. Inne narzędzia opisu     555
      14.16.1. Parametryczne osie symetrii     556
        14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu – ćwiczenia     557
        14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii – ćwiczenia     560
        14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii     564
        14.16.1.4. Ćwiczenia     565
      14.16.2. Opisy i tabele otworów     566
        14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu – ćwiczenia     568
        14.16.2.2. Tabele otworów – ćwiczenia     571
        14.16.2.3. Edycja tabeli otworów – ćwiczenia     574
      14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń     576
      14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni     576
        14.16.4.1. Tworzenie symbolu – ćwiczenia     577
        14.16.4.2. Edycja symbolu – ćwiczenia     579
      14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia     580
        14.16.5.1. Ćwiczenia     581
      14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia     582
        14.16.6.1. Ćwiczenia     582
      14.16.7. Obiekty tekstowe     584
        14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych – ćwiczenia     586
        14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych – ćwiczenia     589
      14.16.8. Linie odniesienia     590
        14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia – ćwiczenia     591
        14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia – ćwiczenia     592
      14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika     594
        14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika     595
        14.16.9.2. Definiowanie symbolu – ćwiczenia     596
        14.16.9.3. Wstawianie symbolu – ćwiczenia     599
      14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem     601
    14.17. Zarządzanie arkuszami     602
      14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie     602
        14.17.1.1. Ćwiczenia     602
      14.17.2. Usuwanie arkusza     603
        14.17.2.1. Ćwiczenia     604
    14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku     604
    14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku     605
      14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia    607
      14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia    607
      14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej     608
      14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej – ćwiczenia     608
      14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej     609
        14.19.5.1. Obiekty typu „tylko szkic” (Sketch Only)     610
        14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki – ćwiczenia     611
        14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej – ćwiczenia     613
        14.19.5.4. Pole właściwości OPIS – ćwiczenia     615
        14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ – ćwiczenia     618
        14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe – ćwiczenia     619
      14.19.6. Definiowanie własnego obramowania     621
        14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory – ćwiczenia    621
        14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory – ćwiczenia    623
      14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia     625
      14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia     626
      14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza     629
        14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów – ćwiczenia     629
        14.19.9.2. Pusty arkusz – ćwiczenia     630
      14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów – ćwiczenia    632
      14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza – ćwiczenia     633
    14.20. Zapis rysunku w innym formacie     634
      14.20.1. Eksport do pliku DWG i DXF     634
        14.20.1.1. Ćwiczenia     635
      14.20.2. Eksport do pliku DWF     638
        14.20.2.1. Ćwiczenia     638
    14.21. Import rysunku w innym formacie     641
      14.21.1. Import danych DWG do modelu części – ćwiczenia     642
      14.21.2. Import danych DWG do rysunku – ćwiczenia     644
  15. Modyfikacja projektu części     646
  16. Projekt części     647
    16.1. Uwagi metodyczne     649
    16.2. Modelowanie tulei     649
      16.2.1. Czynności wstępne     650
      16.2.2. Szkicowanie profilu     651
      16.2.3. Modelowanie bryły bazowej     654
      16.2.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych     655
      16.2.5. Modelowanie rowka podcięcia     655
      16.2.6. Modelowanie fazowań i zaokrągleń     657
      16.2.7. Modelowanie otworów     657
    16.3. Redagowanie dokumentacji tulei     662
      16.3.1. Uwagi metodyczne     663
        16.3.1.1. Wariant z przekrojem łamanym     663
        16.3.1.2. Wariant z wyrwaniem     664
        16.3.1.3. Tabliczka rysunkowa     665
      16.3.2. Ćwiczenia sprawdzające     665
      16.3.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem     668
        16.3.3.1. Czynności wstępne     669
        16.3.3.2. Tworzenie rzutu bazowego     669
        16.3.3.3. Tworzenie wyrwania     670
        16.3.3.4. Stabilność definicji wyrwania     671
        16.3.3.5. Tworzenie szczegółu     672
        16.3.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego     673
    16.4. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji     674
      16.4.1. Osie symetrii     675
      16.4.2. Wymiary     676
      16.4.3. Dołączanie adnotacji     679
        16.4.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu     679
        16.4.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków     681
      16.4.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu     682
    16.5. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej     682
      16.5.1. Wypełnianie pola Opis     685
    16.6. Modyfikacja projektu     686
      16.6.1. Modyfikacja z poziomu rysunku     686
      16.6.2. Modyfikacja z poziomu modelu     688
        16.6.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach    688
      16.6.3. Zakończenie pracy nad projektem     689
    16.7. Uwagi końcowe     690
      16.7.1. Dodatkowe modyfikacje projektu     690
    16.8. Wydruk dokumentacji     692
    16.9. Zadania     694
  17. Wprowadzenie do projektowania zespołów     697
    17.1. Podstawowe pojęcia     698
    17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu     702
    17.3. Zestawienie składników (BOM)     703
    17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki     704
      17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników     705
      17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień     707
  18. Zarządzanie strukturą zespołu     710
    18.1. Czynności wstępne     710
    18.2. Zarządzanie składnikami     711
      18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component)    711
        18.2.1.1. Ćwiczenia     712
        18.2.1.2. Wstawianie umieszczeń z automatycznym definiowaniem więzów montażowych     714
      18.2.2. Usuwanie wystąpienia     715
      18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component)     715
        18.2.3.1. Ćwiczenia     715
      18.2.4. Zmiana elementów szyku na elementy niezależne     718
      18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia     719
      18.2.6. Zastępowanie wystąpienia     719
        18.2.6.1. Ćwiczenia     720
      18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote)     722
        18.2.7.1. Ćwiczenia     722
      18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote)     724
        18.2.8.1. Ćwiczenia     724
      18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu     725
        18.2.9.1. Ćwiczenia     725
      18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia     726
        18.2.10.1. Ćwiczenia     726
      18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia     727
        18.2.11.1. Ćwiczenia     728
      18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu     729
        18.2.12.1. Ćwiczenia     730
      18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami – ćwiczenia    736
      18.2.14. Składniki z systemu Mechanical Desktop     737
  19. Typowy proces projektowania zespołu     738
    19.1. Modelowanie zespołu     738
    19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu     740
      19.2.1. Prezentacje zespołu     740
      19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu     742
    19.3. Modyfikacja projektu     743
  20. Więzy montażowe     744
    20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych     745
    20.2. Rodzaje i typy więzów     747
    20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy     749
    20.4. Przykłady więzów     750
      20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)     750
      20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)     751
      20.4.3. Więzy kątowe (Angle)     752
      20.4.4. Więzy styczności (Tangent)     753
      20.4.5. Więzy wstawiające (Insert)     754
    20.5. Techniki nakładania więzów montażowych     754
      20.5.1. Narzędzie „Wiązanie” (Constrain)     755
        20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu     757
      20.5.2. Narzędzie Złóż (Assemble)     758
    20.6. Przeglądanie i edycja więzów     760
      20.6.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów     760
      20.6.2. Pełna edycja więzów zespołu     762
      20.6.3. Aktualizacja więzów zespołu     763
    20.7. Ćwiczenia     764
      20.7.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)     764
      20.7.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)     765
      20.7.3. Więzy kątowe (Angle)     766
      20.7.4. Więzy styczności (Tangent)     767
      20.7.5. Więzy wstawiające (Insert)     768
    20.8. Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint)     769
      20.8.1. Ćwiczenia     770
        20.8.1.1. Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints)     770
        20.8.1.2. Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint)     771
        20.8.1.3. Sprawdzenie zakresu ruchomości pary     774
  21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu     776
    21.1. Prezentacje     776
      21.1.1. Tworzenie pliku prezentacji     778
      21.1.2. Tworzenie sceny     779
      21.1.3. Rozsunięcia składników     779
      21.1.4. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania     779
      21.1.5. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji     779
      21.1.6. Usuwanie rozsunięć     780
      21.1.7. Sterowanie widocznością torów montażu     780
      21.1.8. Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć     782
      21.1.9. Zapis ujęcia     783
      21.1.10. Zapis serii ujęć     784
      21.1.11. Animacje montażu i demontażu     784
    21.2. Ćwiczenia     785
      21.2.1. Tworzenie pliku prezentacji i sceny     786
      21.2.2. Rozsunięcia składników     787
      21.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania     790
      21.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji     791
      21.2.5. Usuwanie rozsunięć     792
      21.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu     792
      21.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu     794
      21.2.8. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia)     796
      21.2.9. Animacje montażu i demontażu     798
    21.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu     799
      21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu     799
        21.3.1.1. Ćwiczenia     800
      21.3.2. Rzuty nakładane     803
        21.3.2.1. Ćwiczenia     803
    21.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu     805
    21.5. Ćwiczenia     805
      21.5.1. Wyłączanie przekrojów     805
      21.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu     806
      21.5.3. Wstawianie wykazu elementów     809
      21.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji     813
        21.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji     815
        21.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji     815
        21.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji     816
        21.5.4.4. Edycja numerów pozycji     818
    21.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów     820
      21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM)     820
        21.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM)    820
        21.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji     826
      21.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części)     826
        21.6.2.1. Ćwiczenia     828
    21.7. Składniki niemodelowane     834
      21.7.1. Ćwiczenia     834
  22. Projekt zespołu     838
    22.1. Sformułowanie zadania     839
    22.2. Uwagi metodyczne     842
    22.3. Modelowanie zespołu     842
      22.3.1. Czynności wstępne     842
      22.3.2. Budowa struktury zespołu     843
        22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu    844
      22.3.3. Więzy montażowe     844
      22.3.4. Wybrane analizy zespołu     845
      22.3.5. Widoki modelu zespołu     847
        22.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku     847
        22.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku     848
        22.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego     849
    22.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu    849
    22.5. Tworzenie dokumentacji 3D     850
      22.5.1. Tworzenie sceny nr 1     851
      22.5.2. Tworzenie sceny nr 2     855
    22.6. Redagowanie dokumentacji 2D     857
      22.6.1. Uwagi metodyczne     857
      22.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza     858
      22.6.3. Tworzenie rzutu przekroju     858
        22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji     859
      22.6.4. Tworzenie rzutu montażowego     860
      22.6.5. Tworzenie drugiego arkusza     864
    22.7. Zadania     868
  23. Zaawansowane techniki projektowania 3D     870
    23.1. Parametry     870
      23.1.1. Ćwiczenia     873
    23.2. Projektowanie adaptacyjne     878
      23.2.1. Ćwiczenia     878
        23.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia    879
        23.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności     880
        23.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu     882
    23.3. Technika modeli pochodnych     883
    23.4. Kojarzenie technik zaawansowanych – ćwiczenia     885
    23.5. Kinematyczne więzy napędowe     890
    23.6. Więzy prowadzące     892
    23.7. Toczenie     894
    23.8. Szkice 3D     896
      23.8.1. Ćwiczenia     897
  24. Obiekty „inteligentne”     906
    24.1. iFeatures     907
      24.1.1. Definiowanie iFeature – ćwiczenia     907
      24.1.2. Wstawianie iFeature – ćwiczenia     910
      24.1.3. Edycja wystąpienia iFeature – ćwiczenia     912
      24.1.4. Edycja definicji iFeature – ćwiczenia     912
    24.2. iParts     914
      24.2.1. Typy iParts     916
      24.2.2. Tworzenie definicji iParts     917
      24.2.3. Definiowanie generatora standardowej iPart – ćwiczenia     917
        24.2.3.1. Domyślne parametry generatora iPart     917
        24.2.3.2. Ręczne definiowanie generatora iPart     920
      24.2.4. Wstawianie wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia     926
      24.2.5. Edycja wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia     929
      24.2.6. Edycja generatora standardowych iParts – ćwiczenia     929
      24.2.7. Niestandardowe iParts     931
        24.2.7.1. Definiowanie generatora niestandardowych iParts – ćwiczenia     931
        24.2.7.2. Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts – ćwiczenia     933
    24.3. iAssemblies     936
    24.4. iMates     937
      24.4.1. Ćwiczenia     938
        24.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates     939
        24.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate     941
        24.4.1.3. Definiowanie złożonych iMate     943
    24.5. iCopy     945
      24.5.1. Tworzenie definicji iCopy     946
      24.5.2. „Inteligentne” kopiowanie     947
      24.5.3. Edycja „inteligentnych” kopii     951
  25. iLogic – wewnętrzny język i podsystem programowania     952
    25.1. Instrukcja warunkowa     953
      25.1.1. Instrukcja warunkowa prosta     953
      25.1.2. Instrukcja warunkowa złożona     954
    25.2. Ćwiczenia     956
      25.2.1. Analiza zadania     957
      25.2.2. Definiowanie listy wartości     958
      25.2.3. Definiowanie reguły     959
      25.2.4. Sprawdzenie poprawności rozwiązania     965
  26. Zarządzanie danymi projektowymi     967
    26.1. Tryb właściwości (Properties) – ćwiczenia     968
    26.2. Tryb przeglądania (Preview) – ćwiczenia     969
    26.3. Tryb zarządzania (Manage) – ćwiczenia     970
  27. Projekt przejściowy     976
    27.1. Kopiowanie projektu     977
    27.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole     978
    27.3. Biblioteka Content Center     979
      27.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center     981
        27.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień     982
      27.3.2. Wstawianie składników z biblioteki Content Center     982
      27.3.3. Tworzenie więzów montażowych     986
      27.3.4. Korekta wymiarów pogłębienia     988
  28. Moduły specjalizowane     991
    28.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych     992
      28.1.1. Ćwiczenia     992
        28.1.1.1. Kopiowanie projektu z połączeniami śrubowymi    993
        28.1.1.2. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną     994
        28.1.1.3. Przygotowanie powierzchni do spawania     995
        28.1.1.4. Spoina kosmetyczna     996
        28.1.1.5. Spoina pachwinowa     996
        28.1.1.6. Obróbka po spawaniu     997
        28.1.1.7. Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu    998
        28.1.1.8. Rysunek 2D konstrukcji spawanej     999
    28.2. Projekt konstrukcji blaszanej     1000
      28.2.1. Ćwiczenia     1002
        28.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy    1003
        28.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej     1005
        28.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania     1006
        28.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów    1010
  29. Modelowanie mieszane 2D–3D     1013
    29.1. Zadanie projektowe     1013
    29.2. Dane wyjściowe     1014
    29.3. Koncepcja procesu projektowania     1014
    29.4. Ćwiczenia     1015
      29.4.1. Budowa modelu 2D–3D     1016
      29.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D     1021
  30. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania     1023
    30.1. Generator ram – ćwiczenia     1024
      30.1.1. Wstawianie kształtowników     1026
      30.1.2. Przycinanie kształtowników     1031
      30.1.3. Przycinanie i wydłużanie kształtowników     1032
      30.1.4. Edycja kształtowników     1034
      30.1.5. Operacje końcowe     1034
    30.2. Generator połączeń śrubowych statycznych – ćwiczenia     1035
      30.2.1. Edycja połączenia gwintowego     1040
      30.2.2. Usuwanie elementów połączenia gwintowego     1041
        30.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego     1042
    30.3. Generator wałów – ćwiczenia     1043
      30.3.1. Generator wałów – definiowanie szablonów     1043
      30.3.2. Generator wałów – projektowanie wału     1045
    30.4. Generator elementów przekładni zębatych – ćwiczenia     1055
  31. Narzędzia analityczne     1063
    31.1. Analizy tradycyjne     1063
      31.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału – ćwiczenia     1064
        31.1.1.1. Podparcia i obciążenia     1065
        31.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników     1067
    31.2. Analizy wytrzymałościowe MES     1069
      31.2.1. Ćwiczenia     1070
        31.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne     1070
        31.2.1.2. Definiowanie podparć     1072
        31.2.1.3. Definiowanie obciążeń     1074
        31.2.1.4. Obliczenia     1075
        31.2.1.5. Analiza wyników     1076
        31.2.1.6. Zapis modelu MES     1080
      31.2.2. Częstości i postacie drgań własnych – ćwiczenia     1081
        31.2.2.1. Kopiowanie modelu MES     1082
        31.2.2.2. Edycja modelu MES     1082
        31.2.2.3. Obliczenia     1083
    31.3. Analizy dynamiczne     1084
      31.3.1. Sformułowanie zadania     1085
      31.3.2. Wskazówki metodyczne     1086
      31.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych – ćwiczenia    1087
      31.3.4. Konwersja więzów montażowych – ćwiczenia     1087
      31.3.5. Definiowanie siły ciężkości – ćwiczenia     1089
      31.3.6. Uruchomienie symulacji – ćwiczenia     1090
      31.3.7. Definiowanie par kinematycznych – ćwiczenia     1090
        31.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie     1091
        31.3.7.2. Kontakt 2D     1094
        31.3.7.3. Sprężyna     1096
        31.3.7.4. Amortyzator     1098
        31.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu     1099
      31.3.8. Siła wymuszająca – ćwiczenia     1100
        31.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego     1100
      31.3.9. Grapher wyjściowy – ćwiczenia     1103
        31.3.9.1. Określenie warunków początkowych     1103
        31.3.9.2. Symulacja     1104
      31.3.10. Eksport wyników do modułu MES – ćwiczenia     1106
      31.3.11. Analiza MES (analiza obciążeń „w ruchu”) – ćwiczenia     1109
      31.3.12. Ćwiczenia dodatkowe     1113
  32. Narzędzia prezentacyjne     1116
    32.1. Ćwiczenia     1117
      32.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio    1117
      32.1.2. Konfiguracja animacji     1118
      32.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia     1119
      32.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów     1121
      32.1.5. Powlekanie (rendering) sceny     1121
      32.1.6. Rejestracja animacji     1123
  33. Wybrane aspekty efektywności projektowania     1126
    33.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D     1126
    33.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO)     1128
      33.2.1. Przykład systemu ETO     1130
        33.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji     1131
      33.2.2. Budowa systemu ETO     1132
        33.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO     1134
      33.2.3. Inne przykłady systemów ETO     1139
  34. Zadania dodatkowe     1140
  35. Zadania kontrolne     1143
  36. Ewolucja systemu Fusion     1148
    36.1. Autodesk Inventor Fusion     1148
    36.2. Autodesk Fusion 360     1149
  37. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360     1150
    37.1. Interfejs użytkownika     1153
      37.1.1. Główne okno programu     1155
    37.2. Uwagi ogólne     1156
    37.3. Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia     1158
      37.3.1. Edycja profilu     1161
    37.4. Operacje modelowania części – ćwiczenia     1161
    37.5. Edycja modelu części – ćwiczenia     1164
      37.5.1. Edycja elementu bryłowego wstawianego     1164
      37.5.2. Edycja elementu bryłowego szkicowego     1165
        37.5.2.1. Edycja bezpośrednia szkicu     1165
        37.5.2.2. Edycja parametrów modelu     1166
      37.5.3. Edycja swobodna bryły     1168
        37.5.3.1. Przesunięcie ograniczone ściany     1168
        37.5.3.2. Przemieszczenie uogólnione bryły     1170
        37.5.3.3. Usuwanie operacji modelowania swobodnego    1171
    37.6. Zmiana rodzaju modelu – ćwiczenia     1172
      37.6.1. Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych     1172
      37.6.2. Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym    1174
      37.6.3. Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej     1175
    37.7. Wykrywanie elementów w modelach importowanych – ćwiczenia     1176
    37.8. Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia    1180
      37.8.1. Modelowanie składników zespołu     1180
      37.8.2. Więzy montażowe     1187
        37.8.2.1. Edycja więzów montażowych     1192
        37.8.2.2. Zadanie kontrolne     1193
    37.9. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 – uwagi końcowe     1195
  38. Dodatek: informacje techniczne o niezbędnym oprogramowaniu CAD    1197
    38.1. Informacje o programie Autodesk Inventor     1197
      38.1.1. Wersja testowa programu Autodesk Inventor     1197
      38.1.2. Przed instalacją wersji testowej     1197
      38.1.3. Wymagania programu Autodesk Inventor     1198
    38.2. Informacje o narzędziu Autodesk Fusion 360     1198
  39. Dodatek: instalowanie oprogramowania z dołączonej płyty CD-ROM    1199
    39.1. Instalowanie kursu R2019-MP     1199
    39.2. Nauka za pomocą nowszych niż 2019 wersji programu Autodesk Inventor    1200
      39.2.1. Szablony     1201
      39.2.2. Biblioteki stylów     1202
      39.2.3. Zasadnicze pliki kursu R2019-MP     1205
    39.3. Dezinstalacja kursu R2019-MP     1205
  Bibliografia     1207
  Skorowidz     1209
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia