Stan realizacji i perspektywy rozwoju e-administracji w Polsce

-17%

Stan realizacji i perspektywy rozwoju e-administracji w Polsce

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

4,15  5,00

Format: pdf

Cena początkowa: 5,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 3,85 zł  


4,15

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsze opracowanie składa się z siedmiu rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono istocie społeczeństwa informacyjnego. W rozdziale drugim podjęto próbę identyfikacji e-Administracji. Trzeci rozdział dotyczy oceny obecnego stanu rozwoju e-Administracji w Polsce. Czwarty rozdział traktuje o potrzebie uwarunkowań prawnych w e-Administracji. Piąty rozdział dotyczy bezpieczeństwa e-Administracji. Rozdział szósty jest poświęcony badaniom rozwoju e-Administracji w województwie śląskim. Rozdział siódmy jest rozdziałem podsumowującym, gdzie dokonano analizy stanu realizacji i podjęto próbę określenia kierunków dalszego rozwoju e-Administracji w Polsce.


Rok wydania2011
Liczba stron232
KategoriaE-biznes
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-688-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  Rozdział 1. ISTOTA SPOŁECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO    17
  1.1. Charakterystyka społeczeństwa informacyjnego    17
  1.2. Cele i zadania społeczeństwa informacyjnego w Polsce    24
  1.3. Kierunki rozwoju społeczeństwa informacyjnego    27
  Rozdział 2. E-ADMINISTRACJA W UNII EUROPEJSKIEJ    33
  2.1. Definicje i istota e-Administracji    33
  2.2. Działania Unii Europejskiej na rzecz rozwoju e-Administracji    37
  2.3. Usługi e-Administracji w UE    45
  2.4. Estonia jako przykład państwa UE z rozwiniętą e-Administracją    50
  Rozdział 3. E-ADMINISTRACJA W POLSCE    63
  3.1. Istota i zasady funkcjonowania administracji publicznej w Polsce    63
  3.2. Uwarunkowania funkcjonowania e-Administracji w Polsce    65
  3.2.1. E-podpis    72
  3.2.2. Wybrane przykłady stosowanych e-dokumentów    76
  3.3. Założenia i rozwój e-Administracji w Polsce    77
  3.3.1. Wrota Polski    83
  3.3.2. Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (e-PUAP)    85
  3.3.3. Sieć Teleinformatyczna Administracji Publicznej (STAP)    88
  3.3.4. BIP    89
  3.4. Działania władz polskich na rzecz rozwoju e-Administracji    91
  Rozdział 4. UWARUNKOWANIA PRAWNE E-ADMINISTRACJI    98
  4.1. Specyfika prawna e-Administracji    98
  4.2. Prawne uwarunkowania efektywności informatyzacji administracji    102
  4.3. Ochrona informacji w e-Administracji    106
  4.3.1. Podstawowe źródła norm dotyczących ochrony danych osobowych    107
  4.3.2. Ogólne zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych    107
  Rozdział 5. BEZPIECZEŃSTWO E-ADMINISTRACJI    109
  5.1. Strategia tworzenia bezpiecznej e-Administracji i cyberprzestrzeni    109
  5.2. Przestępstwo internetowe a kodeks karny    115
  5.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji    117
  5.4. Modele bezpieczeństwa informacji i obowiązki administratora danych    125
  5.4.1. Zakres działalności Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych    127
  Rozdział 6. BADANIE ROZWOJU E-ADMINISTRACJI W POLSCE NA PRZYKŁADZIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO    129
  6.1. Opis podziału terytorialnego w Polsce    129
  6.1.1. Opis województwa śląskiego    133
  6.2. Badania jakości serwisów internetowych miast powiatowych województwa śląskiego    134
  6.2.1. Kryteria oceny i metody badawcze jakości serwisów internetowych    135
  6.2.2. Wyniki badań jakości serwisów internetowych i ich interpretacja    137
  6.3. Badanie dostępności i poziomu rozwoju usług e-Administracji miast powiatowych województwa śląskiego    145
  6.3.1. Kryteria oceny i metody badawcze poziomu rozwoju e-usług    146
  6.3.2. Wyniki badań poziomu rozwoju e-usług i ich interpretacja    151
  6.4. Analiza przydatności Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (SEKAP) do realizacji e-usług w województwie śląskim    157
  6.4.1. Proces pozyskania podpisu elektronicznego    161
  6.4.2. Wykorzystanie certyfikatu CC SEKAP (przykład klienta)    166
  Rozdział 7. ANALIZA STANU REALIZACJI E-ADMINISTRACJI I KIERUNKI JEJ DALSZEGO ROZWOJU W POLSCE    172
  7.1. Koncepcja i stan realizacji e-Administracji w Unii Europejskiej    172
  7.1.1. Interoperacyjność i standaryzacja w e-Administracji    177
  7.2. Koncepcja i stan realizacji e-Administracji w Polsce    181
  7.2.1. Ocena poziomu realizacji e-Administracji w świetle źródeł statystycznych    187
  7.3. Analiza wyników przeprowadzonych badań w województwie śląskim i w Estonii    192
  7.3.1. Analiza wyników badań jakości i koncepcja standaryzacji budowy serwisów internetowych urzędów świadczących usługi publiczne    193
  7.3.2. Analiza wyników badań poziomu realizacji e-usług w Estonii i w miastach powiatowych województwa śląskiego    197
  7.4. Kierunki dalszego rozwoju e-Administracji w województwie śląskim i kraju    200
  ZAKOŃCZENIE    205
  LITERATURA    209
  SPIS RYSUNKÓW    225
  SPIS TABEL    230
  SUMMARY    231
RozwińZwiń