U progu czytelnictwa

U progu czytelnictwa

Zainteresowania książką i przygotowanie czytelnicze dzieci sześcioletnich w ujęciu temporalnym

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

18,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja U progu czytelnictwa. Zainteresowania książką i przygotowanie czytelnicze dzieci sześcioletnich w ujęciu temporalnym autorstwa Małgorzaty Centner-Guz lokuje się w problematyce funkcjonowania dziecka w złożonych przestrzeniach kultury, spotkaniach z książką i kształtowania zainteresowań czytelniczych. Recenzowana książka jest pozycją niezwykle aktualną zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym. Ponadto podejmowana w publikacji tematyka ma duże społeczne znaczenie. Z recenzji dr. hab. Jolanty Andrzejewskiej


Liczba stron344
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-227-9041-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  I. Popularyzacja książki dla dzieci i czytelnictwa na przełomie XX i XXI wieku w Polsce – wybrane zjawiska w perspektywie pedagogicznej     17
  1. Przejawy zaangażowania państwa w promocję książki i czytelnictwa dzieci     19
  2. Kampania społeczna „Cała Polska czyta dzieciom”     31
    2.1. Cele i obszary działania Kampanii     31
    2.2. Formy promocji Kampanii w mediach     38
    2.3. Znaczenie Kampanii w świetle nagród i ewaluacji jej programów     41
  3. Wspierająca rola mediów w promocji książki dla dzieci i ich czytelnictwa     45
    3.1. Czasopisma poświęcone literaturze i książce dla dzieci     45
    3.2. Udział telewizji w promocji literatury dla dzieci i ich czytelnictwa     52
    3.3. Książka dla dzieci w Internecie – sposoby upowszechniania i dystrybucji     56
  4. Przemiany i nowe zjawiska w obszarze książki dla dzieci     79
    4.1. Kategoryzacja wydawnictw dla dzieci w okresie przedczytelniczym     80
    4.2. Forma i interaktywny charakter książek dla dzieci     90
  II. Czytelnictwo dzieci – obszar poszukiwań i podstawowe pojęcia     99
  1. Czytelnictwo w perspektywie edukacji kulturalnej     101
  2. Kultura czytelnicza pojęciem porządkującym problematykę czytelnictwa     109
  3. Zainteresowania dzieci książką     115
    3.1. Pojęcie i rozwój zainteresowań     116
    3.2. Zainteresowania czytelnicze a zainteresowania książką – pole badawcze z perspektywy oferty książki dla dziecka     121
    3.3. Kształtowanie się zainteresowań dzieci książką i literaturą     128
  4. Przygotowanie czytelnicze     137
  III. Zainteresowania dzieci sześcioletnich książką i ich przygotowanie czytelnicze w ujęciu temporalnym w świetle badań własnych     141
  1. Założenia, cel i problematyka badań     143
  2. Zainteresowania książką i nawyki czytelnicze dzieci sześcioletnich w świetle badań     153
    2.1. Kontakty dzieci z książką w wolnym czasie     154
    2.2. Zainteresowania i przebieg kontaktów dzieci z książką w świetle obserwacji – relacja z badań początkowych     159
    2.3. Znajomość literatury przez dzieci sześcioletnie     171
    2.4. Zainteresowania dzieci sześcioletnich w zakresie rodzajów wydawnictw     193
  3. Przygotowanie czytelnicze dzieci sześcioletnich w świetle badań własnych     205
    3.1. Orientacja dzieci sześcioletnich na temat procesu powstawania i rozpowszechniania książki w świetle zasobu słownikowego     205
    3.2. Orientacja dzieci sześcioletnich w typach wydawnictw piśmienniczych     230
    3.3. Znajomość struktury książki przez dzieci sześcioletnie     261
    3.4. Znajomość zasad poszanowania książki przez dzieci sześcioletnie     271
  Zakończenie     285
  Bibliografia     309
  Spis tabel     321
  Spis rysunków i wykresów     323
  Aneks     325
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia