EBOOKI WYDAWCY
Autor:
Format:
pdf, ibuk
Publikacja U progu czytelnictwa. Zainteresowania książką i przygotowanie czytelnicze dzieci sześcioletnich w ujęciu temporalnym autorstwa Małgorzaty Centner-Guz lokuje się w problematyce funkcjonowania dziecka w złożonych przestrzeniach kultury, spotkaniach z książką i kształtowania zainteresowań czytelniczych. Recenzowana książka jest pozycją niezwykle aktualną zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym. Ponadto podejmowana w publikacji tematyka ma duże społeczne znaczenie. Z recenzji dr. hab. Jolanty Andrzejewskiej
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 344 |
Kategoria | Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-227-9041-0 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
I. Popularyzacja książki dla dzieci i czytelnictwa na przełomie XX i XXI wieku w Polsce – wybrane zjawiska w perspektywie pedagogicznej | 17 |
1. Przejawy zaangażowania państwa w promocję książki i czytelnictwa dzieci | 19 |
2. Kampania społeczna „Cała Polska czyta dzieciom” | 31 |
2.1. Cele i obszary działania Kampanii | 31 |
2.2. Formy promocji Kampanii w mediach | 38 |
2.3. Znaczenie Kampanii w świetle nagród i ewaluacji jej programów | 41 |
3. Wspierająca rola mediów w promocji książki dla dzieci i ich czytelnictwa | 45 |
3.1. Czasopisma poświęcone literaturze i książce dla dzieci | 45 |
3.2. Udział telewizji w promocji literatury dla dzieci i ich czytelnictwa | 52 |
3.3. Książka dla dzieci w Internecie – sposoby upowszechniania i dystrybucji | 56 |
4. Przemiany i nowe zjawiska w obszarze książki dla dzieci | 79 |
4.1. Kategoryzacja wydawnictw dla dzieci w okresie przedczytelniczym | 80 |
4.2. Forma i interaktywny charakter książek dla dzieci | 90 |
II. Czytelnictwo dzieci – obszar poszukiwań i podstawowe pojęcia | 99 |
1. Czytelnictwo w perspektywie edukacji kulturalnej | 101 |
2. Kultura czytelnicza pojęciem porządkującym problematykę czytelnictwa | 109 |
3. Zainteresowania dzieci książką | 115 |
3.1. Pojęcie i rozwój zainteresowań | 116 |
3.2. Zainteresowania czytelnicze a zainteresowania książką – pole badawcze z perspektywy oferty książki dla dziecka | 121 |
3.3. Kształtowanie się zainteresowań dzieci książką i literaturą | 128 |
4. Przygotowanie czytelnicze | 137 |
III. Zainteresowania dzieci sześcioletnich książką i ich przygotowanie czytelnicze w ujęciu temporalnym w świetle badań własnych | 141 |
1. Założenia, cel i problematyka badań | 143 |
2. Zainteresowania książką i nawyki czytelnicze dzieci sześcioletnich w świetle badań | 153 |
2.1. Kontakty dzieci z książką w wolnym czasie | 154 |
2.2. Zainteresowania i przebieg kontaktów dzieci z książką w świetle obserwacji – relacja z badań początkowych | 159 |
2.3. Znajomość literatury przez dzieci sześcioletnie | 171 |
2.4. Zainteresowania dzieci sześcioletnich w zakresie rodzajów wydawnictw | 193 |
3. Przygotowanie czytelnicze dzieci sześcioletnich w świetle badań własnych | 205 |
3.1. Orientacja dzieci sześcioletnich na temat procesu powstawania i rozpowszechniania książki w świetle zasobu słownikowego | 205 |
3.2. Orientacja dzieci sześcioletnich w typach wydawnictw piśmienniczych | 230 |
3.3. Znajomość struktury książki przez dzieci sześcioletnie | 261 |
3.4. Znajomość zasad poszanowania książki przez dzieci sześcioletnie | 271 |
Zakończenie | 285 |
Bibliografia | 309 |
Spis tabel | 321 |
Spis rysunków i wykresów | 323 |
Aneks | 325 |