POLECAMY
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W towaroznawstwie produktów spożywczych pojęcie jakości jest szeroko stosowane i odnosi się zarówno do produktu oraz producenta, jak i do konsumenta żywności. Jakość, rozumiana jako zaspokojenie lub przekroczenie oczekiwań klienta, w odniesieniu do żywności obejmuje wiele różnorodnych aspektów i determinowana jest przez szereg czynników. Jej złożony charakter oddaje termin „całkowitej jakości żywności” (ang. total food quality) obejmujący różnorodne cechy wynikające z natury produktu oraz z jego oceny przez konsumenta. Szereg opisujących produkt cech określa się za pomocą wachlarza technik i metod standaryzujących i obiektywizujących pomiar tych właściwości produktów spożywczych, które wpływają na percepcję i zakup przez potencjalnych konsumentów.
Przedstawiona monografia jest publikacją wpisującą się w nurt interdyscyplinarnych badań dotyczących metod oceny i kontroli jakości żywności w sposób wielokierunkowy i holistyczny. Zawiera problemy naukowe z pogranicza takich dyscyplin, jak towaroznawstwo, marketing, zarządzanie jakością czy badania nad zachowaniem i psychologią konsumenta.
Głównym celem pracy była ocena jakości wybranych produktów żywnościowych uwzględniająca charakterystykę ich cech i oczekiwań konsumenta z nimi związanych z wykorzystaniem metod fizykochemicznych, sensorycznych i konsumenckich. Do realizacji pracy wybrano kombinację zaawansowanych metod instrumentalnych oceniających jakość wewnętrzną produktu oraz metod wykorzystywanych w badaniach konsumenckich opartych na pomiarach poszerzonej jakości oczekiwanej i doświadczanej.
Rok wydania | 2019 |
---|---|
Liczba stron | 183 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu |
ISBN-13 | 978-83-66199-19-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje