Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,96  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,9622,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny.
Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe.
Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.


Liczba stron276
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-394-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    9
  
  ROZDZIAŁ I. BADANIA NAD WIZERUNKIEM    13
  1.1. Stan badań    13
  1.2. Przyjęta perspektywa badawcza    17
  1.2.1. Teoretyczna perspektywa badawcza     17
  1.2.1.1. Konstruktywizm    18
  1.2.1.2. Kreowanie wizerunku przez odbiorcę wypowiedzi    23
  1.2.1.3. Komunikowanie wizerunku przez autora wypowiedzi    23
  1.2.1.4. Wizerunek a tożsamość    24
  1.3. Metodologiczne rozwiązania    25
  1.3.1. Szczegółowe cele badania    26
  1.3.2. Dobór metodologii do celów badania    28
  1.3.2.1. Układ poleceń w grupach i brzmienie pytań    32
  1.3.2.2. Sposób przedstawienia materiałów i kart odpowiedzi     41
  1.3.2.3. Czas i miejsce realizacji badania    44
  1.3.2.4. Uczestnicy badania    46
  1.3.2.5. Dlaczego felieton?    49
  1.3.2.6. Kryteria doboru autorów i wykorzystane felietony    51
  1.3.2.7. Trafność wewnętrzna eksperymentu i jej realizacja    52
  1.3.2.8. Wyniki – rozwiązania analityczne    54
  1.3.2.9. Ustalenia terminologiczne    56
  1.4. Stan badań i metodologia – podsumowanie    57
  
  ROZDZIAŁ II. WIZERUNKI FELIETONISTÓW    61
  2.1. Sposób przedstawienia wyników    61
  2.2. Krzysztof Varga    63
  2.2.1. Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu    63
  2.2.2. Krzysztof Varga – wizerunek publiczny    70
  2.2.3. Krzysztof Varga – wizerunek wizualny    75
  2.2.4. Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora    80
  2.2.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Krzysztofa Vargi    87
  2.3. Piotr Zaremba    90
  2.3.1. Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu    90
  2.3.2. Piotr Zaremba – wizerunek publiczny    97
  2.3.3. Piotr Zaremba – wizerunek wizualny     101
  2.3.4. Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora    108
  2.3.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Piotra Zaremby    117
  2.4. Magdalena Środa    120
  2.4.1. Magdalena Środa – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu    120
  2.4.2. Magdalena Środa – wizerunek publiczny    128
  2.4.3. Magdalena Środa – wizerunek wizualny    133
  2.4.4. Magdalena Środa – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora    145
  2.4.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Magdaleny Środy    154
  2.5. Szymon Hołownia    159
  2.5.1. Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu    159
  2.5.2. Szymon Hołownia – wizerunek publiczny    167
  2.5.3. Szymon Hołownia – wizerunek wizualny    175
  2.5.4. Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora    183
  2.5.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Szymona Hołowni    192
  
  ROZDZIAŁ III. WNIOSKI    197
  3.1. Możliwy do komunikowania wizerunek na podstawie wyników dotyczących wszystkich autorów    197
  3.1.1. Wizerunek werbalny anonimowego autora tekstu i felietonisty o znanej tożsamości    202
  3.1.2. Wizerunek publiczny    205
  3.1.3. Wizerunek wizualny     210
  3.2. Wizerunek werbalny, wizualny, publiczny – wzajemne wpływy    213
  
  ZAKOŃCZENIE    219
  LITERATURA    225
  SPIS TABEL    245
  ANEKS 1    251
  ANEKS 2    255
  ANEKS 3    267
  ANEKS 4    273
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia