Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

48,30  69,00

Format: mobi, epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

48,3069,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Misja Python to praktyczny przewodnik po tworzeniu gry komputerowej w języku Python – języku programowania, który jest przyjazny dla początkujących i wykorzystywany przez miliony profesjonalistów oraz hobbystów, którzy po prostu chcą się dobrze bawić.
Dzięki Misji Python utworzysz opartą na łamigłówkach grę przygodową z grafiką, dźwiękiem i animacjami. Twoja misja: uciec ze stacji kosmicznej, zanim skończy Ci się powietrze. Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo, musisz badać teren, zbierać różne przedmioty i rozwiązywać zagadki, unikając przy tym zabójczych dronów i toksycznych wycieków. Po zbudowaniu gry możesz udostępnić ją znajomym!


Liczba stron330
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieNatalia Chounlamany-Turalska
ISBN-13978-83-01-20532-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PODZIĘKOWANIA XVIII
  WPROWADZENIE    1
  Jak korzystać z tej książki     2
  Co można znaleźć w tej książce?     3
  Instalowanie oprogramowania     5
    Instalowanie oprogramowania na Raspberry Pi     5
    Instalowanie programu Python w systemie Windows     5
    Instalowanie oprogramowania Pygame Zero w systemie Windows     7
    Instalowanie oprogramowania na innych maszynach     8
  Pobieranie plików gry     9
    Pobieranie i rozpakowywanie plików na komputerze Raspberry Pi     9
    Rozpakowywanie pliku na komputerze Windows     10
    Co zawiera plik ZIP     11
  Uruchamianie gry     12
    Uruchamianie programów Pygame Zero na komputerze Raspberry Pi     12
    Uruchamianie programów Pygame Zero w systemie Windows     13
  Jak grać     15
  1. PIERWSZY SPACER KOSMICZNY 17
  Uruchamianie edytora języka Python     18
    Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 10     19
    Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 8     19
    Uruchamianie edytora IDLE na komputerze Raspberry Pi     20
  Wprowadzenie do powłoki Pythona     20
    Wyświetlanie tekstu     20
    Misja szkoleniowa nr 1     22
    Wyświetlanie i używanie liczb     23
  Wprowadzenie do trybu skryptu     23
  Tworzenie obrazu nieba     24
    Wyjaśnienie dotychczasowego kodu programu     28
  Zatrzymywanie programu Pygame Zero     30
  Dodawanie planety i statku kosmicznego     31
    Zmiana perspektywy: lot za planetę     32
    Misja szkoleniowa nr 2     34
    Spacer kosmiczny!     34
    Misja szkoleniowa nr 3     36
    Wyjaśnienie listingu programu spacer kosmiczny     36
    Misja szkoleniowa nr 4     39
  Gotowi do lotu?     39
    Podsumowanie misji     41
  2. LISTY MOGĄ OCALIĆ ŻYCIE    43
  Tworzenie pierwszej listy: lista kontrolna startu     44
    Wyświetlanie listy     45
    Dodawanie i usuwanie elementów     45
  Stosowanie numerów indeksu     46
    Wstawianie elementu     46
    Uzyskiwanie dostępu do wybranego elementu     47
    Zastępowanie elementu     48
    Usuwanie elementu     48
    Misja szkoleniowa nr 1     49
  Tworzenie listy kontrolnej spaceru kosmicznego     49
    Misja szkoleniowa nr 2     50
  Lista list: instrukcja latania     50
    Tworzenie listy list     50
    Misja szkoleniowa nr 3     52
    Odnajdowanie elementu w podręczniku latania     52
  Łączenie list     53
  Sporządzanie map na podstawie list: Pomieszczenie awaryjne     54
    Sporządzanie map     55
    Odnajdowanie wyposażenia awaryjnego     56
    Misja szkoleniowa nr 4     58
    Zamienianie obiektów w pomieszczeniu     58
    Misja szkoleniowa nr 5     59
  Gotowi do lotu?     60
    Podsumowanie misji     61
  3. POWTARZAJ ZA MNĄ 63
  Wyświetlanie map przy użyciu pętli     64
    Tworzenie mapy pokoju     64
    Wyświetlanie mapy w pętli     65
    Misja szkoleniowa nr 1     67
  Zapętlanie pętli     67
    Zagnieżdżanie pętli w celu otrzymania współrzędnych pokoju     67
    Porządkowanie widoku mapy     70
    Misja szkoleniowa nr 2     71
  Wyświetlanie trójwymiarowego obrazu pokoju     71
  Zrozumienie sposobu rysowania pokoju     73
  Wyznaczanie miejsca rysowania elementu     75
    Misja szkoleniowa nr 3     76
  Gotowi do lotu?     78
    Podsumowanie misji     79
  4. BUDOWANIE STACJI KOSMICZNEJ 81
  Automatyzacja procesu tworzenia mapy     81
  W jaki sposób działa automatyczny generator map     82
  Tworzenie danych mapy     83
  Pisanie kodu MAPA_GRY     85
  Testowanie i debugowanie kodu     89
  Generowanie pokoi na podstawie danych     91
    W jaki sposób działa kod generujący pokój     93
    Tworzenie podstawowego kształtu pokoju     95
    Dodawanie wyjść     97
    Testowanie programu     98
    Misja szkoleniowa nr 1     99
  Badanie stacji kosmicznej w 3D     100
    Misja szkoleniowa nr 2     104
  Tworzenie własnych map     104
  Gotowi do lotu?     105
    Podsumowanie misji     106
  5. PRZYGOTOWANIE WYPOSAŻENIA STACJI KOSMICZNEJ 107
  Tworzenie prostego słownika planet     107
    Zrozumienie różnicy między listą a słownikiem     108
    Tworzenie ściągi z astronomii     108
    Wykrywanie błędów     110
    Umieszczanie list w słownikach     112
    Misja szkoleniowa nr 1     111
    Wyciąganie informacji z listy w słowniku     114
    Misja szkoleniowa nr 2     115
  Tworzenie słownika obiektów na stacji kosmicznej     116
    Dodawanie pierwszych obiektów w grze Escape     117
    Wyświetlanie obiektów przy użyciu eksploratora stacji     120
    Projektowanie pokoju     121
    Misja szkoleniowa nr 3     123
    Dodawanie pozostałych obiektów     123
    Misja szkoleniowa nr 4     129
  Gotowi do lotu?     129
    Podsumowanie misji     130
  6. INSTALOWANIE WYPOSAŻENIA STACJI KOSMICZNEJ 131
  Objaśnienie słownika danych scenografii     131
  Dodawanie danych scenografii     134
  Dodawanie ogrodzenia na powierzchni planety     137
  Dodawanie scenografii do mapy pokoju     141
  Dopracowywanie funkcji Explorer do zwiedzania stacji kosmicznej     145
    Misja szkoleniowa nr 1     147
  Gotowi do lotu?     148
    Podsumowanie misji     149
  7. PRZEPROWADZKA NA STACJĘ KOSMICZNĄ    151
  Pojawienie się na stacji kosmicznej     152
    Wyłączenie funkcji nawigowania po pokojach w sekcji EXPLORER     152
    Dodawanie nowych zmiennych     153
    Teleportowanie na stację kosmiczną     156
  Dodawanie kodu do poruszania się     158
  Wyjaśnienie kodu do animacji ruchu     161
    Misja szkoleniowa nr 1     166
  Przechodzenie między pokojami     166
  Gotowi do lotu?     171
    Podsumowanie misji     172
  8. NAPRAWIANIE STACJI KOSMICZNEJ    173
  Przesyłanie informacji do funkcji     174
    Tworzenie funkcji, która odbiera informacje     174
    Jak to działa     175
    Misja szkoleniowa nr 1     176
  Dodawanie zmiennych dla cieni, przezroczystości ścian i kolorów     176
  Usuwanie sekcji EXPLORER     179
  Dodawanie sekcji WYŚWIETLANIE     181
    Dodawanie funkcji do rysowania obiektów     182
    Rysowanie pokoju     185
    Zrozumienie nowej funkcji draw()     187
  Pozycjonowanie pokoju na ekranie     191
  Tworzenie efektu znikania i pojawiania się przedniej ściany     194
  Wyświetlanie podpowiedzi, wskazówek i ostrzeżeń     197
  Wyświetlanie nazwy pokoju po wejściu do pokoju     199
  Gotowi do lotu?     201
    Podsumowanie misji     202
  9. ROZPAKOWYWANIE RZECZY OSOBISTYCH 203
  Dodawanie informacji o rekwizytach     203
  Dodawanie rekwizytów do mapy pokoju     207
  Odnajdowanie numeru obiektu na mapie pokoju     211
  Podnoszenie obiektów     214
    Podnoszenie rekwizytów     214
    Dodawanie sterowania za pomocą klawiatury     216
  Dodawanie funkcji wyświetlania ekwipunku     217
    Wyświetlanie ekwipunku     218
    Dodawanie obsługi klawisza Tab     221
    Testowanie ekwipunku     223
  Upuszczanie obiektów     223
    Misja szkoleniowa nr 1     226
  Badanie obiektów     226
    Misja szkoleniowa nr 2     229
  Gotowi do lotu?     229
    Podsumowanie misji     230
  10. ZRÓB COŚ POŻYTECZNEGO    231
  Dodawanie funkcji sterowania klawiaturą do używania obiektów     232
  Dodawanie standardowych komunikatów do używania obiektów     232
  Dodawanie zmiennych postępu w grze     235
  Dodawanie działań do określonych obiektów     236
  Łączenie obiektów     239
    Misja szkoleniowa nr 1     242
  Dodawanie sekwencji ukończenia gry     243
  Badanie obiektów     244
  Gotowi do lotu?     244
  11. URUCHAMIANIE DRZWI BEZPIECZEŃSTWA 245
  Planowanie pozycji drzwi bezpieczeństwa     246
  Rozmieszczanie drzwi     247
  Dodawanie funkcji dostępu     248
  Otwieranie i zamykanie drzwi     250
  Dodawanie animacji drzwi     253
    Misja szkoleniowa nr 1     255
  Zamykanie automatycznych drzwi     255
  Dodawanie teleportu     257
    Misja szkoleniowa nr 2     258
  Uruchamianie drzwi zabezpieczających dostęp do śluzy powietrznej     258
  Usuwanie wyjść z własnego projektu gry     262
  Misja ukończona?     262
  Gotowi do lotu?     263
  12. UWAGA! NIEBEZPIECZEŃSTWO! DODAWANIE ZAGROŻEŃ 265
  Dodawanie paska stanu powietrza     266
    Wyświetlanie pasków powietrza i energii     266
    Dodawanie funkcji do odliczania ilości powietrza     268
    Rozpoczęcie odliczania i włączenie alarmu     271
    Misja szkoleniowa nr 1     272
  Dodawanie ruchomych zagrożeń     273
    Dodawanie danych zagrożenia     274
    Obniżanie poziomu energii gracza     275
    Uruchamianie i zatrzymywanie zagrożeń     276
    Budowanie mapy zagrożeń     280
    Inicjowanie ruchu niebezpiecznych obiektów     281
    Wyświetlanie zagrożeń w pokoju     284
    Misja szkoleniowa nr 2     285
    Powstrzymywanie gracza przed przechodzeniem przez zagrożenia     286
  Dodawanie toksycznych kałuż     286
  Ostatnie poprawki     287
    Wyłączanie teleportacji     288
    Oczyszczanie danych     288
    Czas rozpocząć przygodę     289
  Twoja kolejna misja: dostosowanie gry     290
  Gotowi do lotu?     291
    Podsumowanie misji     292
  A ESCAPE: PEŁNY LISTING GRY 293
  B TABELA ZMIENNYCH, LIST I SŁOWNIKÓW 327
  C DEBUGOWANIE KODU    331
  Wcięcia     332
  Wielkość liter     333
  Nawiasy okrągłe, kwadratowe i klamrowe     334
  Dwukropki     334
  Przecinki     334
  Pliki obrazów i dźwięków     334
  Literówki     335
  SKOROWIDZ    337
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia