Misja Python. Utwórz swoją kosmiczną grę!

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,00  55,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

33,0055,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Misja Python to praktyczny przewodnik po tworzeniu gry komputerowej w języku Python – języku programowania, który jest przyjazny dla początkujących i wykorzystywany przez miliony profesjonalistów oraz hobbystów, którzy po prostu chcą się dobrze bawić.
Dzięki Misji Python utworzysz opartą na łamigłówkach grę przygodową z grafiką, dźwiękiem i animacjami. Twoja misja: uciec ze stacji kosmicznej, zanim skończy Ci się powietrze. Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo, musisz badać teren, zbierać różne przedmioty i rozwiązywać zagadki, unikając przy tym zabójczych dronów i toksycznych wycieków. Po zbudowaniu gry możesz udostępnić ją znajomym!


Liczba stron330
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieNatalia Chounlamany-Turalska
ISBN-13978-83-01-20532-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]WPROWADZENIE    1
  Jak korzystać z tej książki    2
  Co można znaleźć w tej książce?    3
  Instalowanie oprogramowania    5
    Instalowanie oprogramowania na Raspberry Pi    5
    Instalowanie programu Python w systemie Windows    5
    Instalowanie oprogramowania Pygame Zero w systemie Windows    7
    Instalowanie oprogramowania na innych maszynach    8
  Pobieranie plików gry    9
    Pobieranie i rozpakowywanie plików na komputerze Raspberry Pi    9
    Rozpakowywanie pliku na komputerze Windows    10
    Co zawiera plik ZIP    11
  Uruchamianie gry    12
    Uruchamianie programów Pygame Zero na komputerze Raspberry Pi    12
    Uruchamianie programów Pygame Zero w systemie Windows    13
  Jak grać    15
  1. PIERWSZY SPACER KOSMICZNY    17
  Uruchamianie edytora języka Python    18
    Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 10    19
    Uruchamianie edytora IDLE w systemie Windows 8    19
    Uruchamianie edytora IDLE na komputerze Raspberry Pi    20
  Wprowadzenie do powłoki Pythona    20
    Wyświetlanie tekstu    20
    Misja szkoleniowa nr 1    22
    Wyświetlanie i używanie liczb    23
  Wprowadzenie do trybu skryptu    23
  Tworzenie obrazu nieba    24
    Wyjaśnienie dotychczasowego kodu programu    28
  Zatrzymywanie programu Pygame Zero    30
  Dodawanie planety i statku kosmicznego    31
    Zmiana perspektywy: lot za planetę    32
    Misja szkoleniowa nr 2    34
    Spacer kosmiczny!    34
    Misja szkoleniowa nr 3    36
    Wyjaśnienie listingu programu spacer kosmiczny    36
    Misja szkoleniowa nr 4    39
  Gotowi do lotu?    39
    Podsumowanie misji    41
  2. LISTY MOGĄ OCALIĆ ŻYCIE    43
  Tworzenie pierwszej listy: lista kontrolna startu    44
    Wyświetlanie listy    45
    Dodawanie i usuwanie elementów    45
  Stosowanie numerów indeksu    46
    Wstawianie elementu    46
    Uzyskiwanie dostępu do wybranego elementu    47
    Zastępowanie elementu    48
    Usuwanie elementu    48
    Misja szkoleniowa nr 1    49
  Tworzenie listy kontrolnej spaceru kosmicznego    49
    Misja szkoleniowa nr 2    50
  Lista list: instrukcja latania    50
    Tworzenie listy list    50
    Misja szkoleniowa nr 3    52
    Odnajdowanie elementu w podręczniku latania    52
  Łączenie list    53
  Sporządzanie map na podstawie list: Pomieszczenie awaryjne    54
    Sporządzanie map    55
    Odnajdowanie wyposażenia awaryjnego    56
    Misja szkoleniowa nr 4    58
    Zamienianie obiektów w pomieszczeniu    58
    Misja szkoleniowa nr 5    59
  Gotowi do lotu?    60
    Podsumowanie misji    61
  3. POWTARZAJ ZA MNĄ    63
  Wyświetlanie map przy użyciu pętli    64
    Tworzenie mapy pokoju    64
    Wyświetlanie mapy w pętli    65
    Misja szkoleniowa nr 1    67
  Zapętlanie pętli    67
    Zagnieżdżanie pętli w celu otrzymania współrzędnych pokoju    67
    Porządkowanie widoku mapy    70
    Misja szkoleniowa nr 2    71
  Wyświetlanie trójwymiarowego obrazu pokoju    71
  Zrozumienie sposobu rysowania pokoju    73
  Wyznaczanie miejsca rysowania elementu    75
    Misja szkoleniowa nr 3    76
  Gotowi do lotu?    78
    Podsumowanie misji    79
  4. BUDOWANIE STACJI KOSMICZNEJ    81
  Automatyzacja procesu tworzenia mapy    81
  W jaki sposób działa automatyczny generator map    82
  Tworzenie danych mapy    83
  Pisanie kodu MAPA_GRY    85
  Testowanie i debugowanie kodu    89
  Generowanie pokoi na podstawie danych    91
    W jaki sposób działa kod generujący pokój    93
    Tworzenie podstawowego kształtu pokoju    95
    Dodawanie wyjść    97
    Testowanie programu    98
    Misja szkoleniowa nr 1    99
  Badanie stacji kosmicznej w 3D    100
    Misja szkoleniowa nr 2    104
  Tworzenie własnych map    104
  Gotowi do lotu?    105
    Podsumowanie misji    106
  5. PRZYGOTOWANIE WYPOSAŻENIA STACJI KOSMICZNEJ    107
  Tworzenie prostego słownika planet    107
    Zrozumienie różnicy między listą a słownikiem    108
    Tworzenie ściągi z astronomii    108
    Wykrywanie błędów    110
    Umieszczanie list w słownikach    112
    Misja szkoleniowa nr 1    111
    Wyciąganie informacji z listy w słowniku    114
    Misja szkoleniowa nr 2    115
  Tworzenie słownika obiektów na stacji kosmicznej    116
    Dodawanie pierwszych obiektów w grze Escape    117
    Wyświetlanie obiektów przy użyciu eksploratora stacji    120
    Projektowanie pokoju    121
    Misja szkoleniowa nr 3    123
    Dodawanie pozostałych obiektów    123
    Misja szkoleniowa nr 4    129
  Gotowi do lotu?    129
    Podsumowanie misji    130
  6. INSTALOWANIE WYPOSAŻENIA STACJI KOSMICZNEJ    131
  Objaśnienie słownika danych scenografii    131
  Dodawanie danych scenografii    134
  Dodawanie ogrodzenia na powierzchni planety    137
  Dodawanie scenografii do mapy pokoju    141
  Dopracowywanie funkcji Explorer do zwiedzania stacji kosmicznej    145
    Misja szkoleniowa nr 1    147
  Gotowi do lotu?    148
    Podsumowanie misji    149
  7. PRZEPROWADZKA NA STACJĘ KOSMICZNĄ    151
  Pojawienie się na stacji kosmicznej    152
    Wyłączenie funkcji nawigowania po pokojach w sekcji EXPLORER    152
    Dodawanie nowych zmiennych    153
    Teleportowanie na stację kosmiczną    156
  Dodawanie kodu do poruszania się    158
  Wyjaśnienie kodu do animacji ruchu    161
    Misja szkoleniowa nr 1    166
  Przechodzenie między pokojami    166
  Gotowi do lotu?    171
    Podsumowanie misji    172
  8. NAPRAWIANIE STACJI KOSMICZNEJ    173
  Przesyłanie informacji do funkcji    174
    Tworzenie funkcji, która odbiera informacje    174
    Jak to działa    175
    Misja szkoleniowa nr 1    176
  Dodawanie zmiennych dla cieni, przezroczystości ścian i kolorów    176
  Usuwanie sekcji EXPLORER    179
  Dodawanie sekcji WYŚWIETLANIE    181
    Dodawanie funkcji do rysowania obiektów    182
    Rysowanie pokoju    185
    Zrozumienie nowej funkcji draw()    187
  Pozycjonowanie pokoju na ekranie    191
  Tworzenie efektu znikania i pojawiania się przedniej ściany    194
  Wyświetlanie podpowiedzi, wskazówek i ostrzeżeń    197
  Wyświetlanie nazwy pokoju po wejściu do pokoju    199
  Gotowi do lotu?    201
    Podsumowanie misji    202
  9. ROZPAKOWYWANIE RZECZY OSOBISTYCH    203
  Dodawanie informacji o rekwizytach    203
  Dodawanie rekwizytów do mapy pokoju    207
  Odnajdowanie numeru obiektu na mapie pokoju    211
  Podnoszenie obiektów    214
    Podnoszenie rekwizytów    214
    Dodawanie sterowania za pomocą klawiatury    216
  Dodawanie funkcji wyświetlania ekwipunku    217
    Wyświetlanie ekwipunku    218
    Dodawanie obsługi klawisza Tab    221
    Testowanie ekwipunku    223
  Upuszczanie obiektów    223
    Misja szkoleniowa nr 1    226
  Badanie obiektów    226
    Misja szkoleniowa nr 2    229
  Gotowi do lotu?    229
    Podsumowanie misji    230
  10. ZRÓB COŚ POŻYTECZNEGO    231
  Dodawanie funkcji sterowania klawiaturą do używania obiektów    232
  Dodawanie standardowych komunikatów do używania obiektów    232
  Dodawanie zmiennych postępu w grze    235
  Dodawanie działań do określonych obiektów    236
  Łączenie obiektów    239
    Misja szkoleniowa nr 1    242
  Dodawanie sekwencji ukończenia gry    243
  Badanie obiektów    244
  Gotowi do lotu?    244
  11. URUCHAMIANIE DRZWI BEZPIECZEŃSTWA    245
  Planowanie pozycji drzwi bezpieczeństwa    246
  Rozmieszczanie drzwi    247
  Dodawanie funkcji dostępu    248
  Otwieranie i zamykanie drzwi    250
  Dodawanie animacji drzwi    253
    Misja szkoleniowa nr 1    255
  Zamykanie automatycznych drzwi    255
  Dodawanie teleportu    257
    Misja szkoleniowa nr 2    258
  Uruchamianie drzwi zabezpieczających dostęp do śluzy powietrznej    258
  Usuwanie wyjść z własnego projektu gry    262
  Misja ukończona?    262
  Gotowi do lotu?    263
  12. UWAGA! NIEBEZPIECZEŃSTWO! DODAWANIE ZAGROŻEŃ    265
  Dodawanie paska stanu powietrza    266
    Wyświetlanie pasków powietrza i energii    266
    Dodawanie funkcji do odliczania ilości powietrza    268
    Rozpoczęcie odliczania i włączenie alarmu    271
    Misja szkoleniowa nr 1    272
  Dodawanie ruchomych zagrożeń    273
    Dodawanie danych zagrożenia    274
    Obniżanie poziomu energii gracza    275
    Uruchamianie i zatrzymywanie zagrożeń    276
    Budowanie mapy zagrożeń    280
    Inicjowanie ruchu niebezpiecznych obiektów    281
    Wyświetlanie zagrożeń w pokoju    284
    Misja szkoleniowa nr 2    285
    Powstrzymywanie gracza przed przechodzeniem przez zagrożenia    286
  Dodawanie toksycznych kałuż    286
  Ostatnie poprawki    287
    Wyłączanie teleportacji    288
    Oczyszczanie danych    288
    Czas rozpocząć przygodę    289
  Twoja kolejna misja: dostosowanie gry    290
  Gotowi do lotu?    291
    Podsumowanie misji    292
  A ESCAPE: PEŁNY LISTING GRY    293
  B TABELA ZMIENNYCH, LIST I SŁOWNIKÓW    327
  C DEBUGOWANIE KODU    331
  Wcięcia    332
  Wielkość liter    333
  Nawiasy okrągłe, kwadratowe i klamrowe    334
  Dwukropki    334
  Przecinki    334
  Pliki obrazów i dźwięków    334
  Literówki    335
  SKOROWIDZ    337
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia