Organizacja jako system sieci zintegrowanych relacji komunikowania

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,96  24,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

19,9624,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji.
Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.


Liczba stron362
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-442-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  
  Część I. Teoretyczna
  1. Komunikacja wewnątrzorganizacyjna    29
  1.1. Istota komunikacji wewnątrzorganizacyjnej    29
  1.2. Dotychczasowy stan wiedzy    32
  1.3. Komunikacja jako zjawisko w środowisku organizacji    39
  1.4. Komunikacja jako sposób na tworzenie organizacji    42
  2. Ogólna teoria systemów jako nauka    53
  2.1. Podejście systemowe – wybór metody badawczej    55
  2.2. Wartość podejścia systemowego dla badaczy XXI wieku    71
  2.3. Zarys pojęć system i systemowość – perspektywa ogólna i organizacyjna    75
  2.4. Systemowe pojęcie relacji i ich ujęcie w kontekście systemowym    85
  
  Część II. Metodologiczno-badawcza
  3. Metoda badawcza analizy i syntezy systemowej    97
  3.1. Analiza klasyczna, analiza systemowa, analiza sieci społecznych    99
  3.2. Analiza systemowa – metody i procedury badawcze organizacji    107
  3.3. Analiza systemów złożonych – opis metody badania organizacji    123
  3.3.1. Określenie systemu na obiekcie i jego przedstawianie    126
  3.3.2. O grupowaniu relacji wokół celu organizacji – model synkretyczny cyklu zarządzania    139
  3.3.3. Analiza struktury organizacji i zachowania komunikacyjnego w systemie    146
  3.3.4. Projekt udoskonalenia lub poprawy systemu – etap tożsamy z budowaniem systemu    147
  3.3.5. Warunki realizacji analizy systemów złożonych (ASZ)    148
  
  Część III. Konstrukcyjna
  4. Ogólne i szczegółowe zasady konstrukcji modelu organizacji jako systemu komunikowania    153
  4.1. Budowa modelu organizacji    156
  4.1.1. Relacje organizacyjne pierwszego rzędu    168
  4.1.2. Relacje organizacyjne drugiego rzędu    171
  4.1.3. Relacje organizacyjne trzeciego rzędu    174
  4.1.4. Relacja organizacyjna czwartego rzędu    175
  4.1.5. Relacje organizacyjne samozwrotne z podsystemem zarządzania – drugiego, trzeciego, czwartego i piątego rzędu    176
  4.2. Relacje komunikacyjne pierwszego stopnia    179
  4.2.1. Podsystem antropologiczny – relacje pierwszego stopnia    181
  4.2.2. Podsystem społeczny – relacje pierwszego stopnia    192
  4.2.3. Podsystem techniczno-technologiczny – relacje pierwszego stopnia    195
  4.2.4. Podsystem ekonomiczny – relacje pierwszego stopnia    199
  4.3. Sieć relacji komunikowania się    200
  4.4. Model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania    210
  5. Koordynacja w sensie ogólnym i szczegółowym    217
  5.1. Koordynacja według klasyków teorii organizacji – Fayola i Le Chateliera    217
  5.2. Koordynacja w ujęciu współczesnych autorów    222
  5.3. Zorganizowanie – koordynowanie – sprawność. Dyskusja prakseologiczna    228
  5.4. Model koordynacji: sprawne komunikowanie – efekt organizacyjny    238
  5.5. Wskaźniki koordynowania według rodzajów    241
  
  Zakończenie    271
  Bibliografia    285
  Załączniki    321
  Abstract    353
  Spis rysunków    357
  Spis tabel    359
  Od Redakcji    361
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia