Sens i bezsens w komunikacji

Sens i bezsens w komunikacji

1 opinia

Wydawca:

PRIMUM VERBUM

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

18,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Osią przewodnią oddawanego do rąk Czytelnika ósmego już tomu z serii „Rozmowy o Komunikacji” są pojęcia sensu, bełkotu i normalności – osadzone w różnych aspektach komunikacji. Publikację otwiera tekst Aleksego Awdiejewa, który stanowi ogólny szkic teorii sensu, rozpatrywany jako baza założeń metodologicznych analizy sensu w gramatyce komunikacyjnej. Kolejny artykuł tomu Dariusz Doliński poświęcił fenomenowi ludzkiego posłuszeństwa, natomiast Michael Fleischer swoje rozważania skoncentrował wokół zagadnień bełkotu i sensu. W dalszej części książki Annette Siemes scharakteryzowała normalność i procedury normalizacyjne jako kategorie obserwacji dla badań komunikacji, natomiast Grażyna Habrajska opisała zjawisko kontrastowania reguł ideologicznych, zauważając, że interpretacji standardowej zawsze towarzyszy interpretacja partykularna, uwzględniająca specyficzną wiedzę odbiorcy i jego system wartości. Wiesław Czechowski w swoim artykule rozważa specyfikę argumentacji w programach informacyjnych i zauważa, że często jest w nich wykorzystywany mechanizm pomijania przesłanek, które widz nieświadomie odtwarza, opierając się na własnej wiedzy i kompetencjach logicznych.
Maciej Sergiusz Piotrowski swój artykuł poświęcił natomiast sytuacjom komunikacyjnym we współczesnym teatrze dramatycznym. Kolejny tekst – Grażyny Habrajskiej – porusza temat zasad interpretacji komunikacyjnej. Tom zamyka artykuł Aleksego Awdiejewa, poświęcony słowotwórczym wyznacznikom lokalizacji termów w układzie predykatowo-argumentowym
Mamy nadzieję, że przedstawione w tym tomie teksty zainteresują Czytelników i staną się inspiracją do dalszych prac badawczych.


Liczba stron166
WydawcaPRIMUM VERBUM
ISBN-13978-83-65237-65-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia