Ekonomia XXI Wieku 3(19)

Ekonomia XXI Wieku 3(19)

1 opinia

Format:

ibuk

Artykuł omawia crowdfunding jako innowacyjne zjawisko społecznego finansowania przedsięwzięć biznesowych, zwłaszcza tych innowacyjnych oraz o podwyższonym ryzyku. Celem artykułu jest charakterystyka crowdfundingu na tle istniejących uwarunkowań prawnych dla rozwoju finansowania społecznościowego, zarówno w kraju, jak i za granicą (USA, UE). Przyjmuje się, że: 1) crowdfunding jest to forma odpowiednia do finansowania projektów innowacyjnych, zwłaszcza start-upów o podwyższonym poziomie ryzyka; 2) crowdfunding w zestawieniu z tradycyjnymi modelami biznesowymi jest innowacyjną formą pozyskiwania kapitału na rozwój. W artykule omawia się rozwój idei crowdfundingu oraz podejmowane w różnych krajach, w tym w Polsce, próby jego prawnego uregulowania. Polska należy do grupy państw europejskich, w których brak jest kompleksowej regulacji prawnej odnoszącej się wprost do istoty crowdfundingu. Zwraca się uwagę na rolę Komisji Europejskiej w badaniu finansowania społecznościowego i ocenie jego skuteczności w odniesieniu do przedsięwzięć biznesowych o podwyższonym ryzyku. Efektem przeglądu najbardziej powszechnych modeli crowdfundingowych jest wskazanie ich istotnych cech, podobieństw i różnic, także pod kątem zabezpieczenia interesów dawcy i odbiorcy finansowania.


Liczba stron111
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Ewa Pancer-Cybulska, Magdalena Dąbrowska: Crowdfunding w działalności biznesowej     7
  Marcin Brol: Wymiana czarnorynkowa w erze cyfrowej     26
  Dorota Roszkowska-Hołysz: Socjalizacja ekonomiczna a wybrane zachowania ekonomiczne dorosłych     37
  Konrad Żelazowski: Konwergencja na regionalnych rynkach mieszkaniowych w Polsce     53
  Andrij Włach: Wpływ odrębności kulturowych na rozwój gospodarczy     65
  Ewelina Niedzielska: Wykorzystanie Google Trends do predykcji stopy zwrotu indeksu WIG20     82
  Magdalena Broszkiewicz: Mediacja w międzynarodowych stosunkach gospodarczych – zróżnicowane podejścia i uwarunkowania kulturowe     98
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia