Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych

-25%

Rola liderów w sukcesie przedsiębiorstw społecznych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

14,25  19,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

14,2519,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Głównym celem niniejszego opracowania jest wyjaśnienie relacji zachodzących pomiędzy stylem kierowania, orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstw społecznych oraz określenie pożądanego zestawu cech i kompetencji osób nimi zarządzających. Prowadzone badania były zorientowane na realizację następujących celów szczegółowych o charakterze:teoretycznym (przegląd i systematyzacja literatury przedmiotu, ukierunkowane w szczególności na wyjaśnienie podstawowych pojęć); metodycznym (skonstruowanie narzędzi służących pomiarowi sukcesu przedsiębiorstwa społecznego, badaniu zależności zachodzących pomiędzy stylem przywództwa, orientacją przedsiębiorczą i sukcesem przedsiębiorstwa społecznego oraz określenie zestawu cech i kompetencji pożądanych u przedsiębiorstw społecznych);praktycznym (dostarczenie praktykom wytycznych podnoszenia skuteczności i sprawności badanych organizacji). Realizacja postawionego celu badawczego została poprzedzona krytyczną analizą koncepcji odnoszących się do zakreślonego obszaru tematycznego, zawartych zarówno w polskiej, jak i zagranicznej literaturze przedmiotu. Podstawowe etapy badań obejmowały studia literatury przedmiotu, opracowanie modelu teoretycznego i narzędzi badawczych, przeprowadzenie badań empirycznych, analizę i interpretację otrzymanych wyników oraz późniejsze wnioskowanie w zakresie oceny związków pomiędzy stylem kierowania, orientacją przedsiębiorczą i sukcesem przedsiębiorstwa społecznego. Empiryczna część opracowania jest rezultatem zastosowania mieszanych metod badawczych (tzw. triangulacji metodologicznej) z wykorzystaniem kwestionariuszy ankiety i kwestionariusza wywiadu oraz wybranych metod statystycznych. Na finalny kształt pracy oraz na zakres i głębokość prowadzonych badań wpłynęły także informacje uzyskane przez autorkę pracy, która współpracuje z organizacjami działającymi w trzecim sektorze, gdzie od wielu lat pracuje jako doradca i trener, świadcząc usługi z zakresu zarządzania i funkcjonowania podmiotów ekonomii społecznej oraz promocji przedsiębiorstw społecznych. Można zatem powiedzieć, że weryfikacja tez miała zarówno teoretyczny, jak i praktyczny charakter.


Liczba stron200
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-489-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział    1
  Podstawy teoretyczne przedsiębiorczości społecznej    13
  1.1. Rozwój ekonomii społecznej i przesłanki przedsiębiorczości społecznej    13
  1.2. Pojęcie przedsiębiorczości społecznej – przegląd definicji    20
  1.3. Przedsiębiorstwa społeczne – istota, rodzaje i zasady działania    32
  1.3.1. Trzy szkoły definiowania przedsiębiorczości społecznej    32
  1.3.2. Rozwój definicji przedsiębiorstwa społecznego    35
  1.3.3. Specyfika przedsiębiorstw społecznych w Polsce    44
  Rozdział    2
  Czynniki determinujące funkcjonowanie i sukces przedsiębiorstw społecznych    51
  2.1. Sukces przedsiębiorstwa społecznego – teoria, praktyka i pomiar    51
  2.2. Kontekstowe uwarunkowania osiągania sukcesu przedsiębiorstw społecznych    58
  2.2.1. Uwarunkowania zewnętrzne    58
  2.2.2. Uwarunkowania wewnętrzne    61
  2.2.2.1. Przywództwo    64
  2.2.2.2. Orientacja przedsiębiorcza    66
  2.3. Typologie czynników decydujących o sukcesie przedsiębiorstw społecznych    71
  Rozdział    3
  Przedsiębiorca społeczny i jego rola w osiąganiu sukcesu przez przedsiębiorstwo społeczne    79
  3.1. Przedsiębiorca społeczny i jego atrybuty    79
  3.2. Specyfika zarządzania przedsiębiorstwem społecznym    83
  3.3. Kompetencje przedsiębiorcy społecznego – przegląd definicji    88
  Rozdział    4
  Metodyka badań    95
  4.1. Pierwszy etap badań    95
  4.2. Drugi etap badań    103
  4.3. Trzeci etap badań    105
  Rozdział    5
  Prezentacja wyników badań własnych – analiza i dyskusja    110
  5.1. Pierwszy etap badań    110
  5.1.1. Identyfikacja stosowanego przez respondentów stylu przywództwa, poziomu orientacji przedsiębiorczej oraz osiąganego sukcesu    110
  5.1.2. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a sukcesem przedsiębiorstwa społecznego    111
  5.1.3. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a orientacją przedsiębiorczą    114
  5.1.4. Ocena związku pomiędzy stylem przywództwa a orientacją przedsiębiorczą oraz sukcesem    117
  5.1.5. Ocena związku pomiędzy orientacją przedsiębiorczą a sukcesem przedsiębiorstwa społecznego    120
  5.1.6. Ocena pozostałych związków pomiędzy zmiennymi    125
  5.2. Drugi etap badań    128
  5.3. Trzeci etap badań    137
  Rozdział    6
  Podsumowanie badań i wnioski    146
  6.1. Wyniki weryfikacji hipotez i pytań badawczych    146
  6.2. Konsekwencje dla teorii    148
  6.3. Konsekwencje dla praktyki zarządzania    151
  6.4. Ograniczenia przeprowadzonych badań    154
  Zakończenie    157
  Załączniki
  Załącznik 1: Kwestionariusz wywiadu – pierwszy etap badań    163
  Załącznik 2: Kwestionariusz wywiadu – drugi etap badań    168
  Załącznik 3: Kwestionariusz wywiadu – trzeci etap badań    171
  Bibliografia    173
  Spis rysunków    197
  Spis tabel    198
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia