W świecie aksjologii, polityki i kultury

-17%

W świecie aksjologii, polityki i kultury

Studenci wobec mediów (na podstawie badań empirycznych)

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

9,96  12,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 12,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 9,24 zł  


9,96

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Do rąk czytelników oddajemy książkę W świecie aksjologii, polityki i kultury. Studenci wobec mediów (na podstawie badań empirycznych), która jest owocem eksploracji przeprowadzonych przez pracowników Katedry Dziennikarstwa Ekonomicznego i Nowych Mediów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. O ile analizy odnoszące się do postaw młodzieży, w tym akademickiej, nie należą do rzadkich, o czym przekonuje nas obszerna literatura na ten temat, o tyle próba pokazania wspomnianych postaw w kontekście szeroko rozumianego świata mediów wnosi niewątpliwie nowy wątek do badań naukowych. Mimo licznych publikacji wyników badań empirycznych w tym zakresie nie ma wątpliwości, że warto podejmować kolejne prace badawcze nad opisem postaw obecnych w środowiskach akademickich, aby coraz wnikliwej ukazywać i analizować występowanie w nich trwałych tendencji. Prezentowane badania zostały przeprowadzone w latach 2016-2017 i miały charakter pilotażowy. Była to bowiem pierwsza w naszym środowisku próba empirycznego poszukiwania odpowiedzi na pytania o styk mediów i postaw zajmowanych przez respondentów, a ściślej przez studentów pierwszego roku śląskich uczelni. Narzędziem analizy stał się kwestionariusz ankiety opracowany przez pracowników katedry, którego struktura zbiegła się ze strukturą niniejszej publikacji. Celom pracy autorzy podporządkowali następującą jej budowę: zagadnienia aksjologiczne poruszają w autorskich rozdziałach Aleksandra Pethe i Rafał Śpiewak (Postawy studentów wobec wartości; Moralność studentów), o preferencjach politycznych młodych i ich postawie wobec mediów pisze Marek Łuczak (Studenci a polityka; Media w opinii badanych), z kolei problematykę kulturową podejmuje Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak (Studenci a media – praktyki korzystania z cyfrowych treści kulturowych). Opracowanie statystyczne powstało przy współudziale Barbary Filipczyk i Bogny Zacny.


Rok wydania2018
Liczba stron132
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-515-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział I
  Postawy studentów wobec wartości (Aleksandra Pethe)    15
  Rozdział II
  Moralność studentów (Rafał Śpiewak)    32
  Rozdział III
  Studenci a polityka (Marek Łuczak)    59
  Rozdział IV
  Media w opinii badanych (Marek Łuczak)    76
  Rozdział V
  Studenci a media – praktyki korzystania z cyfrowych treści kulturowych (Katarzyna Zdanowicz-Cyganiak)    93
  Bibliografia    117
  Ankieta    123
  Noty o autorach    131
RozwińZwiń