Kapitał marki w mediach społecznościowych

Perspektywa konsumenta

1 opinia

Format:

ibuk

Media społecznościowe są wykorzystywane w komunikacji marketingowej firm już od kilkunastu lat. Nadal jednak brakuje naukowych opracowań na temat zależności pomiędzy działalnością marek w środowisku cyfrowym a zachowaniem konsumentów. Dlatego głównym celem badań przedstawionych w tej publikacji była ocena możliwości budowania kapitału marek w mediach społecznościowych oraz określenie roli różnych czynników psychologicznych w tym procesie. W ramach poszczególnych działań badawczych autorka przeanalizowała współczesne kampanie komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i na tej podstawie zaproponowała nową kategoryzację przekazów. Następnie zbadała eksperymentalnie, jaki przekaz i jakie predyspozycje konsumenckie sprzyjają tworzeniu kapitału marki, a także przetestowała, jak sam kapitał może wpływać na responsywność użytkowników Internetu.
Wyniki opisanych tu badań ułatwiają prognozowanie skuteczności komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych i mogą być użyteczne zarówno dla naukowców, jak i przedsiębiorców, pracowników agencji reklamowych czy domów mediowych.


Rok wydania2018
Liczba stron176
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-282-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. Istota kapitału marki z perspektywy konsumenta    19
  Wprowadzenie    21
  1.1. Kapitał marki – klasyczne ujęcia a współczesne propozycje    22
  1.2. Związek konsumenta z marką jako zaawansowany składnik kapitału    35
  1.3. Osobowość i samoujawnienie konsumenta jako determinanty związku z marką    45
  1.4. Osobowość marki jako zaawansowany składnik kapitału – krytyka podejścia relacyjnego    50
  Podsumowanie    53
  
  Rozdział 2. Specyfika komunikacji marek w mediach społecznościowych    55
  Wprowadzenie    57
  2.1. Rodzaje treści w mediach społecznościowych – ujęcia tradycyjne i nowoczesne    59
  2.2. Autentyczność i konflikt jako nowe kryteria podziału treści w mediach społecznościowych (wyniki analizy zawartości przekazów)    64
  2.3. Czerwone, niebieskie, fioletowe i achromatyczne – nowa kategoryzacja zawartości przekazów w mediach społecznościowych    76
  Podsumowanie    85
  
  Rozdział 3. Kapitał marki jako rezultat i jako czynnik mediujący efekty komunikacji    87
  Wprowadzenie    89
  3.1. Budowanie kapitału marki za pomocą komunikacji opartej na przekazach fioletowych – moderująca rola wybranych cech osobowości konsumenta (eksperyment I)    90
  3.2. Kapitał marki jako wskazówka heurystyczna    109
  3.3. Wpływ kapitału marki na efekty przekazów fioletowych – moderująca rola wieku konsumenta (eksperyment II)    116
  Podsumowanie    127
  
  Zakończenie    129
  Wykaz cytowanej literatury    133
  Wykaz cytowanych filmów i materiałów graficznych pochodzących ze źródeł internetowych    159
  Aneks    163
  Summary    171
  Spis tabel i rysunków    173
  O autorce    175
RozwińZwiń