Edukacja a myślenie Inkluzja czy współmierność...

Edukacja a myślenie Inkluzja czy współmierność...

Księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Stanisławowi Dylakowi

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Bez wątpienia wszystkich zaangażowanych w tę publikację autorów łączy osoba Profesora Stanisława Dylaka, którego liczba publikacji jest imponująca, a składa się na nią wiele książek i dziesiątki artykułów zamieszczonych w renomowanych czasopismach. Innym bardzo ważnym elementem, który wskazuje na potrzebę podjęcia re?eksji o myśleniu wydaje się sytuacja polskiej edukacji, która znajduje się w procesie nieustannej transformacji. W istocie, początek XXI wieku obrodził w rozmaite manifesty, wszechobecną krytykę, a z drugiej strony olbrzymią chęć zrozumienia mechanizmów funkcjonowania świata. Działania naukowe Dostojnego Jubilata zdają się wychodzić naprzeciwko wyłaniającym się coraz to nowym, albo wciąż tym samym, problemom, lecz w nowym opakowaniu.


Liczba stron332
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3360-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa inspirowana myślą Jubilata    9
  Słowo o Jubilacie     13
  Wyzwania (dawne/nowe) dla nauk pedagogicznych     15
  Zbigniew Kwieciński The crisis of an educating society Warning hypotheses – thirty five years of later    17
  Kazimierz Przyszczypkowski Myślenie – anachronizm, przywilej, konieczność     25
  Zbyszko Melosik Uniwersytet współczesny i rekonstrukcje wolności akademickiej     33
  Agnieszka Cybal-Michalska Młodzież w świecie „karier bez granic” – kształtowanie tożsamości zawodowej podmiotu49
  Aleksander Nalaskowski Pesymistyczny esej o myśleniu i pisaniu w/o pedagogice     63
  Heliodor Muszyński Koncepcje nauk pedagogicznych i ich język     75
  Myślenie sensem człowiczeństwa     89
  Stefan Mieszalski Homo sapiens edukowany     91
  Bartosz Brożek O wyobraźni     103
  Sławomir Futyma Myślenie jako edukacyjna sztuka wędrowania     117
  Stefan M. Kwiatkowski Myślenie algorytmiczne i heurystyczne – wzajemne relacje w procesie rozwiązywania problemów    127
  Tomasz Polak „Życie duchowe jest zasadniczym wstrząsem” (Jan Patočka). Komentarz     137
  Jerzy Nikitorowicz Etnosy – współczesnym wyzwaniem dla ludzkiego myślenia o kulturze pokoju     149
  Edukacja szkolna dla myślenia     165
  Radosław Stec Myślenie w edukacji szkolnej według Daniela Willinghama     167
  Ewa Filipiak Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się dzieci w perspektywie społeczno-kulturowej teorii Lwa S. Wygotskiego     175
  Krzysztof J. Szmidt Kto pyta, ten tworzy. Znaczenie myślenia pytajnego w edukacji dzieci i młodzieży     199
  Kinga Kuszak Jak małe dzieci werbalizują to, co widzą i wiedzą o świecie?     213
  Agnieszka Cieszyńska, Dorota Banaszak Od myślenia do programowania i z powrotem     231
  Michael Dunne Is science hard to teach?     245
  Mariusz Kąkolewicz Uczenie się w czasach sztucznej inteligencji     267
  Mariusz Przybyła, Małgorzata Cackowska Szkoła i/a kultura cyfrowa     291
  Roberto Muffoletto Knowledge and Educational Discourse     311
  Ryszard Pęczkowski, Marta Wrońska Polskie prawo oświatowe jako narzędzie realizacji instytucjonalnego myślenia o szkole     317
  Noty o autorach     329
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia