Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia

Testowanie i jakość oprogramowania. Modele, techniki, narzędzia

1 ocena

Autor:

Adam Roman

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

74,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Testowanie, choć kluczowe dla powodzenia projektów IT, jest wciąż niedocenianą dziedziną inżynierii oprogramowania. Jednym z powodów jest brak solidnych, rzetelnych i wiarygodnych źródeł informacji o tej dyscyplinie. Niniejsza pozycja stanowi nowoczesne, obszerne kompendium wiedzy w zakresie testowania i jakości oprogramowania. Wykorzystanie opisanych w książce metod pozwala na znaczne usprawnienie i profesjonalizację procesu testowego, czyniąc go bardziej efektywnym w znajdowaniu defektów.
Pierwsze wydanie „Testowania i jakości...” zostało bardzo życzliwie przyjęte przez społeczność testerską w Polsce. W niniejszym, drugim wydaniu książki, usunięto wiele błędów z I wydania oraz dodano trzy nowe rozdziały (testowanie a architektura oprogramowania, testowanie systemów specyficznych, rozwój zawodowy testera).
Podręcznik w szczególności przeznaczony jest dla:
· początkujących testerów – aby mogli szybko zapoznać się z podstawami testowania,
· zawodowych testerów – aby ugruntowali i poszerzyli swoją wiedzę o zaawansowane techniki testowania,
· inżynierów jakości – aby nauczyli się skutecznie wykorzystywać wartościowe modele i narzędzia zapewniania jakości,
· kierowników i menedżerów testów – aby poznali techniki sprawnego i efektywnego zarządzania procesem testowym w organizacji oraz metody jego doskonalenia,
· osób przygotowujących się do egzaminów ISTQB na wszystkich poziomach (podstawowym, zaawansowanym i eksperckim) – aby dostarczyć im zwarte źródło materiałów pomocnych w nauce do egzaminu,
· pracowników naukowych prowadzących badania lub zajęcia dydaktyczne w obszarze inżynierii jakości.
Zaletą książki jest bardzo duża liczba praktycznych przykładów. Ilustrują one zastosowanie wprowadzonych metod i narzędzi m.in. w takich obszarach jak: projektowanie testów, analiza ryzyka, dokumentowanie procesu testowego, zarządzanie zespołem testerów, automatyzacja testów, doskonalenie procesu testowego, raportowanie, pomiar i zapewnianie jakości oprogramowania. W wielu książkach poświęconych testowaniu fundamentalne pojęcia czy techniki wprowadzane są często w sposób niejasny, niedbały lub wręcz błędny. Autor niniejszej pozycji dokłada szczególnej staranności w precyzyjnym ich definiowaniu. Stają się przez to dla Czytelnika zrozumiałe, a dzięki dobrze dobranym przykładom – łatwe do zastosowania w praktyce.
Książka zdobyła nagrodę na Najlepszą Książkę Akademicką w 2017 roku w konkursie Polskiego Towarzystwa Informatycznego, oraz nagrodę na Najlepszą Książkę Naukową na Targach Książki Naukowej i Akademickiej Academia 2016.


Liczba stron1111
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19644-8
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]CZĘŚĆ I. PODSTAWY TESTOWANIA    1
  1. Wprowadzenie do testowania    3
  2. Podstawowe definicje    25
  3. Proces testowy    32
  4. Testowanie w cyklu życia oprogramowania    55
  5. Testowanie a architektura systemu informatycznego    87
  CZĘŚĆ II. TECHNIKI PROJEKTOWANIA TESTÓW    97
  6. Testowanie oparte na modelu    99
  7. Techniki testowania statycznego    117
  8. Analiza dynamiczna    159
  9. Techniki oparte na specyfikacji (czarnoskrzynkowe)    168
  10. Techniki oparte na strukturze (białoskrzynkowe)    294
  11. Techniki oparte na defektach i na doświadczeniu    379
  12. Wybór odpowiednich technik    395
  13. Priorytetyzacja przypadków testowych    398
  14. Testowanie systemów specyficznych    403
  CZĘŚĆ III. TESTOWANIE CHARAKTERYSTYK JAKOŚCIOWYCH    413
  15. Model jakości według ISO 9126    415
  16. Modele jakości według ISO 25010    417
  17. Testowanie jakości użytkowej    421
  18. Testowanie jakości produktu    426
  19. Testowanie jakości danych    463
  CZĘŚĆ IV. ZARZĄDZANIE TESTOWANIEM    473
  20. Zarządzanie testowaniem w kontekście    475
  21. Testowanie oparte na ryzyku    482
  22. Pozostałe strategie testowania    553
  23. Dokumentacja w zarządzaniu testowaniem    567
  24. Szacowanie testów    607
  25. Nadzór i kontrola postępu testów    621
  26. Biznesowa wartość testowania    633
  27. Testowanie rozproszone, zakontraktowane i zewnętrzne    640
  28. Zarządzanie wdrażaniem standardów przemysłowych    646
  29. Zarządzanie incydentami    647
  CZĘŚĆ V. LUDZIE I NARZĘDZIA    657
  30. Ludzie i ich kompetencje – tworzenie zespołu    659
  31. Techniki pracy grupowej    685
  32. Testowanie wspierane narzędziami    702
  33. Rozwój zawodowy testera    759
  CZĘŚĆ VI. UDOSKONALANIE PROCESU TESTOWEGO    769
  34. Kontekst udoskonalania procesu    771
  35. Udoskonalanie oparte na modelu    788
  36. Podejście analityczne    822
  37. Wybór metody usprawniania    840
  38. Proces udoskonalania    842
  39. Organizacja, role i umiejętności    857
  40. Czynniki sukcesu    865
  CZĘŚĆ VII. JAKOŚĆ OPROGRAMOWANIA    867
  41. Czym jest jakość oprogramowania?    869
  42. Podstawy teorii pomiarów    875
  43. Narzędzia kontroli jakości    895
  44. Metryki wielkości oprogramowania    915
  45. Metryki charakterystyk jakościowych    931
  46. Metryki złożoności oprogramowania    937
  47. Metryki i modele wysiłku    954
  48. Metryki i modele dla defektów    968
  49. Metryki i modele przyrostu niezawodności    997
  50. Metryki i modele dostępności    1013
  51. Metryki dla procesu testowego    1020
  52. Metryki zadowolenia klienta    1024
  53. Sposób prezentowania danych    1033
  Dodatek A. Specyfikacja programu ELROJ    1039
  Dodatek B. Normy i standardy    1043
  Dodatek C. Matematyczny i teoretyczno-informatyczny    1047
  Dodatek D. Informacja o certyfikacji i egzaminach    1059
  Bibliografia    1061
  Skorowidz    1078
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia