Estetyka muzyki

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

8,50  10,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

8,5010,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Dzieło klasyka światowej literatury muzykologicznej, Carla Dahlhausa, stanowi syntetyczne i zwięzłe ujęcie podstawowych problemów z zakresu estetyki muzyki. Prezentuje podejście systematyczne z perspektywą historyczną, wiążąc dane zagadnienie z jego genezą oraz kolejnymi fazami rozwoju. Autor w 13 rozdziałach podręcznika ujmuje najważniejsze problemy nowożytnej estetyki muzyki, dotyczące rozumienia muzyki jako sztuki posiadającej autonomiczny warsztat artystyczny.


Poszczególne rozdziały poświęcone są fundamentalnym problemom teoretycznym i estetycznym, które przez trzy stulecia kształtowały nowożytny dyskurs o muzyce:
muzyka jako tekst i dzieło,
przemiany estetyki uczuć,
emancypacja muzyki instrumentalnej,
sądy o sztuce i smaku,
geniusz, entuzjazm, technika,
afekt i idea,
dialektyka "rozbrzmiewającego wnętrza",
konflikt w sprawie formalizmu,
muzyka programowa,
tradycja i reforma w operze,
estetyka i historia,
fenomenologia muzyki.


Książka ta, zawierająca cenny materiał dydaktyczny, przetłumaczona z języka niemieckiego przez profesora UW Zbigniewa Skowrona, z powodzeniem może stać się lekturą obowiązkową dla studentów muzykologii, a także służyć jako lektura uzupełniająca na wydziałach humanistycznych, zwłaszcza dla studentów dyscyplin historycznych, filozoficznych, nauk o sztuce, kulturoznawstwa oraz w akademiach muzycznych. Nie istnieje polski odpowiednik tej publikacji w dotychczasowej polskojęzycznej literaturze dydaktycznej.


Liczba stron148
WydawcaUniwersytet Warszawski
TłumaczenieZbigniew Skowron
ISBN-13978-83-235-2976-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]I. Historyczne punkty wyjścia /    1
  II. Muzyka jako tekst i dzieło /    11
  III. Przemiany estetyki uczucia /    19
  IV. Emancypacja muzyki instrumentalnej /   28
  V. Sąd artystyczny i sąd smaku /    37
  VI. Geniusz, entuzjazm, technika /    46
  VII. Afekt i idea /    50
  VIII. Dialektyka „dźwiękowej wewnętrzności” /    56
  IX. Spór o formalizm /    63
  X. Muzyka programowa /    70
  XI. Tradycja i reforma w operze /    78
  XII. Estetyka i historia /    85
  XIII. Fenomenologia muzyki /    91
  XIV. Kryteria /    103
  Bibliografia /    122
  Indeks nazwisk i tytułów /    129
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia