Kompetencje psychospołeczne dzieci i młodzieży w nauczaniu umiejętności techniczno-taktycznych w koszykówce

Kompetencje psychospołeczne dzieci i młodzieży w nauczaniu umiejętności techniczno-taktycznych w koszykówce

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

10,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jedną z ważniejszych funkcji w procesie nauczania odgrywa czynnik psychospołeczny, który w dzisiejszych czasach jest bardzo istotnym elementem pracy z ludźmi. Sport z założenia ma uczyć działania z partnerem, grupą i zespołem. Powinien kształtować kompetencje psychospołeczne a także uczyć odnosić zwycięstwa jak i ponosić porażki. Ponieważ nie ma zwycięstwa bez akceptacji porażki. Tylko takie podejście umożliwia przygotowanie młodego człowieka do funkcjonowania we współczesnym świecie. Osiągniecie takiego stanu jest efektem wieloletnich treningów prowadzonych przez właściwie przygotowaną kadrę szkoleniową, która nie tylko nauczy techniki, ale umożliwi rozwój psychospołeczny. W związku z tym w omawianej pracy aspekt psychopedagogiczny został szczegółowo przedstawiony. Przełamano również stereotypowe podejście do metodyki nauczania elementów technicznych a praca pt. „Kompetencje psychospołeczne dzieci i młodzieży w nauczaniu umiejętności techniczno-taktycznych w koszykówce” jest odpowiedzią, na jednolity szkoleniowy program nauczania w koszykówce.
W rozdziale pierwszym zaprezentowano pewne krytyczne okresy – okresy sensytywne – w rozwoju dziecka, podczas których szybciej reaguje ono na bodźce środowiskowe. Dzięki temu istnieje możliwość kształtowania i rozwijania młodego człowieka począwszy od urodzenia aż do zakończenia szkoły ponadgimnazjalnej.
Rozdział drugi opisuje programy nauczania, podstawowych form aktywności fizycznej dzieci i młodzieży z uwzględnieniem wybranych zdolności motorycznych i technicznych dla szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej.
W rozdziale trzecim ukazana została metodyka nauczania umiejętności techniczno-taktycznych w koszykówce oraz szczegółowe elementy techniczne decydujące o mistrzostwie sportowym. Dodatkową wartością jest zaprezentowanie różnic programowych w nauczaniu koszykówki w poszczególnych kategoriach wiekowych.
W kolejnym fragmencie przedstawiono proces dydaktyczny jak również zakres różnorodnych elementów technicznych i psychopedagogicznych, które zostały podzielone na etapy. Łącznie w przeciągu całego okresu szkolenia nauczonych zostanie 225 umiejętności techniczno-taktycznych. Celem nauczania poszczególnych umiejętności zostały opracowane ciągi metodyczne ćwiczeń, zwane dalej obwodami stacyjnymi, w których zawodnik rywalizuje tylko ze sobą. W celu kontroli opanowania poszczególnych elementów zostały przygotowane sprawdziany umiejętności technicznych, dzięki, którym zawodnik zdobywa odczucie postępu oraz wiedzę na swój temat.
W prezentowanej pozycji została również zaproponowana modyfikacja działań i metod stosowanych w pracy trenera.


Liczba stron158
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-265-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  ROZDZIAŁ I Okresy sensytywne w życiu człowieka    12
  1.1. Okres sensytywny w rozwoju prenatalnym dziecka    12
  1.2. Okres sensytywny w rozwoju dziecka w wieku 0–3 lata    13
  1.3. Okres sensytywny w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym 3–6 lat    15
  1.4. Okres sensytywny w rozwoju dziecka w klasach I–III    17
  1.5. Okres sensytywny w rozwoju dzieci w klasach IV–VI    17
  1.6. Okres sensytywny w rozwoju młodzieży w gimnazjum    18
  1.7. Okres sensytywny w rozwoju młodzieży w liceum    18
  ROZDZIAŁ II Programy nauczania    20
  2.1. Ramowy program nauczania podstawowych form aktywności fizycznej dzieci w wieku przedszkolnym z uwzględnieniem wybranych zdolności koordynacyjnych    20
    2.1.1. Czworakowanie    21
    2.1.2. Chód    22
    2.1.3. Bieg    26
    2.1.4. Skok    28
    2.1.5. Ciągi ćwiczeń łączenia ruchów    30
  2.2. Zabawy wspomagające rozwój cech charakteryzujących wiek przedszkolny    31
  2.3. Programy przygotowania motorycznego i technicznego dla dzieci i młodzieży z uwzględnieniem gier i zabaw    43
    2.3.1. Szkoła podstawowa    43
    2.3.2. Gimnazjum    67
    2.3.3. Szkoła ponadgimnazjalna    70
  ROZDZIAŁ III Metodyka nauczania umiejętności techniczno-taktycznych w koszykówce    73
  3.1. Nauczanie techniki z podziałem na kategorie wiekowe    73
  3.2. Szczegółowe elementy techniczne decydujące o mistrzostwie oraz różnice programowe w nauczaniu koszykówki    87
  3.3. Obwody stacyjne i sprawdziany jako narzędzia stosowane w nauce elementów techniczno-taktycznych w koszykówce    92
  ROZDZIAŁ IV Metodyka nauczania obserwacji meczowych    129
  4.1. Zasady obserwacji    129
  4.2. Arkusz obserwacji statystycznych    130
  ROZDZIAŁ V Przegląd kompetencji psychopedagogicznych    134
  5.1. Zestawienie kompetencji psychospołecznych    134
  5.2. Kompetencje psychospołeczne w zespole koszykarskim    136
  Bibliografia    154
  Aneks    157
  Spis tabel    157
  Spis obwodów    157
  Spis sprawdzianów    158
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia