Praktyki performance management w kontekście wymogów koncepcji lean w środowisku usług

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,96  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,9619,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Koncepcja szczupłego zarządzania (lean management) prowadzi do ograniczania marnotrawstwa i tworzenia wartości dla klienta. Sprawdziła się ona w produkcji, ale czy taki sam sukces może osiągnąć w środowisku usług? Cechy usług wskazują bowiem na trudności w ich standaryzacji oraz na wymóg jednoczesnego świadczenia usług i ich konsumpcji przez klienta. Tymczasem lean podkreśla wagę zespołowego działania i postuluje ograniczanie istotnych indywidualnych praktyk zarządzania efektywnością pracownika (performance management), takich jak opis stanowiska pracy, wynagradzanie indywidualnej efektywności, zrezygnowanie z oceny okresowej. Czy zatem w świecie zespołowego, szczupłego zarządzania nadal jest miejsce dla systemowego zarządzania indywidualną efektywnością pracy?
W publikacji omówiono wpływ praktyk performance management na realizację wymogów lean w środowisku usług (lean service). Wynikiem po¬wiązania obydwu koncepcji było opracowanie globalnego modelu PM-LS. Wskazuje on, że istnieje zestaw praktyk performance management, który ogranicza bariery wdrażania lean w usługach i wpływa na ograniczanie marnotrawstwa w badanych działach funkcjonujących w środowisku usług.


Liczba stron260
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-216-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Koncepcja performance management w kontekście zarządzania zasobami ludzkimi    15
  1.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi a poziomy efektywności i wyniki organizacji    15
  1.2. Transformacja oceny okresowej w system zarządzania indywidualną efektywnością pracy – performance management    28
  1.3. „Miękkie” i „twarde” podejście do performance management    41
  1.4. Praktyki cyklu performance management    51
  Rozdział 2. Koncepcja lean i jej wymogi w środowisku usług    67
  2.1. Lean management jako fundament budowania jakości    67
  2.2. Lean w środowisku usług: podejścia, przykłady, metody i narzędzia    79
  2.3. Przepływ i pomiar dokonań lean w środowisku usług    86
  2.4. Kultura ciągłego doskonalenia kaizen jako wymóg wdrożenia koncepcji lean    101
  2.5. Performance management i lean w środowisku usług: próba łączenia koncepcji    110
  Rozdział 3. Metodyka badań własnych: model, hipotezy, analiza zebranych danych, zmienne i miary    121
  3.1. Model badawczy i hipotezy    121
  3.2. Opis metodyki prowadzonych badań    130
  3.3. Dobór i struktura próby badawczej    133
  3.4. Zakres wdrożenia wymogów koncepcji lean oraz praktyk performance management w badanych działach usługowych    137
  3.5. Zmienne i miary    152
  Rozdział 4. Analiza wpływu praktyk performance management na wymogi lean w działach usługowych – wyniki badań empirycznych    169
  4.1. Ogólna charakterystyka wyników badań – analiza korelacji    169
  4.2. Zależności między planowaniem, wspieraniem i ocenianiem indywidualnej efektywności – model PM    172
  4.3. Zależności między zasadami, metodami, narzędziami i miernikami lean – model LS    176
  4.4. Wpływ modelu PM na model LS    178
  4.5. Ograniczanie barier wdrażania lean jako mediator zależności między modelami PM i LS    180
  4.6. Zależności między modelem PM-LS a marnotrawstwem działu    182
  4.7. Wpływ czynników kontekstowych na zależności w modelu PM-LS    187
  4.8. Podsumowanie wyników badań własnych    193
  Zakończenie    199
  Bibliografia    207
  Załączniki    227
  Wykaz tabel    249
  Wykaz rysunków    251
  Summary    253
  Od redakcji    257
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia