Inni, Obcy – ale Swoi. O edukacji międzykulturowej i wspólnocie w szkole integracyjnej

Inni, Obcy – ale Swoi. O edukacji międzykulturowej i wspólnocie w szkole integracyjnej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

11,55

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W książce zostały przedstawione w przystępnej formie ideowe i historyczne podstawy edukacji międzykulturowej oraz wypowiedzi uczniów, rodziców i nauczycieli na co dzień uczestniczących w jej procesie w środowisku szkoły integracyjnej. Opracowanie może służyć jako minipodręcznik edukacji międzykulturowej. Ma charakter poglądowy i kronikarski, zawiera bowiem teksty będące wyrazem idei, postaw i opinii o edukacji na kulturowych pograniczach oraz okolicznościach budowania wspólnoty ponad podziałami. Pierwszą część stanowi esej popularnonaukowy, w którym zostały przedstawione podstawowe pojęcia oraz informacje historyczne dotyczące edukacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo. Część druga to zbiór wypowiedzi uczniów, rodziców i nauczycieli związanych z jedną z bydgoskich szkół integracyjnych.


Liczba stron170
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
ISBN-13978-83-8018-206-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE (P. P. GRZYBOWSKI, G. IDZIKOWSKI)    11
  Część 1. O MULTIKULTI, EDUKACJI I WSPÓLNOCIE NAJPROŚCIEJ. ZRÓŻNICOWANIE KULTUROWE Z PERSPEKTYWY PEDAGOGA (P. P. GRZYBOWSKI)    15
    Swoi, Inni, Obcy    20
    Wielokulturowość i międzykulturowość    27
    Edukacja w warunkach zróżnicowania kulturowego    35
    Indywidualizm i wspólnota w szkole    48
  Część 2. JAK WIELOBARWNA MOZAIKA. ZRÓŻNICOWANIE KULTUROWE Z PERSPEKTYWY UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI (G. IDZIKOWSKI)    57
    Wypowiedzi uczniów    62
      Oskar: Są bardziej interesujący niż niejeden z twoich przyjaciół    62
      Wiktoria: Inność to rzecz normalna    63
      Supy Monrodgewell: W kontakcie z „inną” nie ma się czego bać    65
      Julia: Nasza rodzina nie jest zwyczajna    66
      Helena: Najważniejszy jest charakter    67
      Aleksandra: Inność nie jest niczym złym    68
      Daria: Gdyby nie Inność świat stałby się nudny    69
      Julia: Atrakcją był dla mnie dzwonek    70
      Martyna: Warto poznawać nowe osoby    70
      Miłosz: Nie mam kłopotów z nauką    71
      Kunegunda: Zapominają, że jestem Hiszpanką    72
      Amira: Wiem, że świat jest różnorodny    73
      Hassan: Polecam każdemu, żeby poznawali inne narodowości    73
      Inna: Lubię spotykać się z nowymi ludźmi    74
      Ąrzej: Warto jest poznawać osoby Inne    74
      Laura i Olivia: Osoby Inne również żyją na tym świecie    75
      Martyna (Gąbka, Cyganka): Inność nie robi różnicy w przyjaźni    76
      Rafał (Werlog 14, Foksers 28): Inność jest wyjątkowa    76
      Agnieszka: Czuję się tutaj raczej bezpiecznie    77
      Eligiusz (Young Aghan): Nie mam kłopotów z Innością    77
      Julia: Wyróżnia mnie tolerancja    78
      Oskar: Te osoby są takie same jak my    78
      Mikołaj: Nie ma się czego obawiać    79
      Zoe, Alex (Kruszyna, Smerf): Lepiej nie oceniać książki po okładce    79
      Grzegorz: Mój przodek pochodził z Ukrainy    80
      Mikołaj (Tofencjusz): Nauczyciele są o niebo milsi    80
      Mane: Nie należy się obawiać osób Innych    81
      Boris: Najważniejsza jest rodzina    81
      Adrian: Przeżyłem tu wesołe przygody    82
    Wypowiedzi rodziców    83
      Anita: Mam duszę artysty    83
      Izabela: Wielki światowy supermarket    85
      milia: Bardzo lubię poznawać Innych    86
      Ali: Nie czuję się gorszy, ani lepszy    88
      Monika: Każdy napotyka na swojej drodze Inność    89
      Kasia: Trzeba poznać człowieka    90
      Marlena Odważna: Inność nie jest niczym strasznym    91
      Paulina: Odmienność uczy    91
      Magdalena: Inność powoduje, że świat jest piękny    92
      Katarzyna: To ciekawe spotkanie kultur    93
      Ewa: Nie należy się bać Innych    93
      Mama: Każdy może być Inny    94
      Izabela: Nie należy obawiać się Inności    94
      Agnieszka: Inność jest ciekawa    95
      Alicja: Warto poznawać osoby Inne    95
      Aliona i Slavik: Żeby wszystko było dobrze    96
      Magdalena: Inności nie należy się bać    96
      Barbara: Chciałabym, żeby moje dzieci nauczyły się tolerancji    96
      Gugo: Nie należy się obawiać osób Innych    97
    Wypowiedzi nauczycieli    98
      Izabela: Każdy z nas jest innym kolorem    98
      Grzegorz: Moja Inność ukształtowała moją osobowość    100
      Dagmara: Najpiękniejsze w nas jest to, że jesteśmy różni    102
      Aleksandra: Najważniejsze, by być otwartym na nieznane    103
      Hania: Wychodzę poza stereotyp    104
      Agnieszka: Marzę, by znaleźli swoją drogę    106
      Marlena: Smucimy się, gdy nam coś nie wychodzi    106
      Ania: Na bieżąco rozwiązujemy problemy    107
      Agnieszka: Wielokulturowość wzbogaca    108
      Liliana: Kocham moją rodzinę i uczniów    109
      Małgosia: Pracuję tu z dziewczynką z Armenii    110
      Beata: Zawsze próbuję poznać ucznia    110
  ZAKOŃCZENIE (P. P. GRZYBOWSKI, G. IDZIKOWSKI)    113
  BIBLIOGRAFIA    123
  Część 3. CO JESZCZE WARTO PRZECZYTAĆ? (P. P. GRZYBOWSKI)    129
    Lektury dla dorosłych    132
      Swoi, Inni, Obcy w kontekstach teoretycznym, historycznym, społeczno-kulturowym    132
      Szkoła i oświata w warunkach zróżnicowania kulturowego    133
      Migranci i uchodźcy w szkole    136
      Raporty i doniesienia z badań edukacji antydyskryminacyjnej i międzykulturowej w polskich szkołach    137
      Nauczyciele w środowiskach zróżnicowanych kulturowo    138
      Opracowania dydaktyczne i metodyczne do edukacji międzykulturowej    139
      Polityczne i prawne aspekty edukacji międzykulturowej    143
    Lektury dla dzieci i młodzieży    144
      Swoi, Inni i Obcy    144
      Nietolerancja, rasizm, antysemityzm, ludobójstwo    145
      Obce kultury    146
      Wiek    146
      Chorowanie i cierpienie    147
      Prawa człowieka    149
      Umieranie, śmierć i żałoba    150
      Religia    151
      Bajki, baśnie i legendy z różnych stron świata    151
  SUPLEMENT    155
    Prace plastyczne uczniów uczestniczących w konkursie „Każdy Inny – każdy fajny”    155
  O AUTORACH    170
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia