Ernest Hemingway

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

26,40

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zbiór esejów przedstawiających współczesny stan badań nad prozą Hemingwaya, reprezentujących różne metodologie badawcze oraz sposoby jej odbioru. Przedkładając interpretacyjne bogactwo nad krytyczny konsensus, autorzy pokazują różnorodność twórczości mistrza z Key West i starają się przekonać czytelników, że do jego dzieł warto wracać.


W pierwszej połowie XX wieku twórczość Hemingwaya była utożsamiana z mitem amerykańskiej wolności intelektualnej, a przyznana w 1952 roku Nagroda Nobla została odebrana jako potwierdzenie wyjątkowego charakteru jego prozy, eksponującej godność i humanizm zwykłego człowieka. Śledząc z upływem czasu odbiór dzieł Hemingwaya, można dostrzec radykalny spadek zainteresowania nimi, zapoczątkowany w latach 70.


• Dlaczego Hemingway – kultowy pisarz w latach 40. i 50. – został odsunięty na literacki margines przez następne generacje czytelników?
• Dlaczego proza Hemingwaya przestała pobudzać literacką wyobraźnię odbiorców?
• Czy relegowanie Hemingwaya z głównego nurtu literackiego to posunięcie słuszne?
• Czy dzieła Hemingwaya wciąż są w stanie nawiązać kontakt ze współczesnym czytelnikiem, czy też stanowią jedynie muzealny dokument swoich czasów?


Liczba stron302
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-2912-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Ewa Barbara Łuczak
  Wstęp
  Ernest Hemingway: ostatni z wielkich modernistów    7
  Lucyna Aleksandrowicz-Pędich
  Śmierć w opowiadaniach Hemingwaya Obóz indiański,
  Krótkie szczęśliwe życie Franciszka Macombera i Rogi byka    21
  Ewa Barbara Łuczak
  Czyja Ameryka? Wiosenne potoki jako krytyka dyskursu
  eugenicznego    37
  Paweł Jędrzejko
  Zagubione pokolenia: Auschwitz, Guernica i wyczerpany język. Wokół powieści Słońce też wschodzi Ernesta Hemingwaya    57
  Anna Pochmara
  Bohaterowie w bezruchu. Przedstawienia męskości w zbiorze. Mężczyźni bez kobiet a zmiany w ideologiach genderowych na początku XX wieku    75
  Marek Paryż
  Wojna jest prosta: Pożegnanie z bronią    103
  Justyna Włodarczyk
  Zielone wzgórza Afryki: dobre zwierzę to martwe zwierzę?     125
  Alicja Piechucka
  Ekranizować i nie ekranizować, czyli jak Faulkner i filmowcy czytali Hemingwaya: Mieć i nie mieć    143
  Ewa Barbara Łuczak
  Czytając „obcego”: poszukiwanie kosmopolityzmu w Komu bije dzwon    173
  Mirosława Buchholtz
  Hem y „Cuba libre”: Stary człowiek i morze    195
  Zbigniew Maszewski
  O głodzie i dyscyplinie w Ruchomym święcie Ernesta
  Hemingwaya    233
  Zuzanna Ładyga
  „Kto jest typem destrukcyjnym?” − Rajski ogród    255
  Zbigniew Maszewski
  O tym, co realne i nierealne w Pod Kilimandżaro Ernesta
  Hemingwaya    267
  Kamil Chrzczonowicz
  Nie taki Hemingway poważny, jak go malują. Humor w Listach młodego Hemingwaya    281
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia