Samozatrudnienie. Konieczność czy wybór przedsiębiorczych?

-15%

Samozatrudnienie. Konieczność czy wybór przedsiębiorczych?

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,80  28,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

23,8028,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza publikacja nie wyczerpuje całej problematyki związanej z samozatrudnieniem, nie sygnalizuje nawet wszystkich obszarów, które powinny być analizowane pod kątem tego zjawiska. Zabrakło tu rozważań dotyczących kilku tematów poruszanych podczas konferencji, takich jak m.in. innowacyjność samozatrudnienia czy analiza efektywności samozatrudnienia z perspektywy mikroekonomicznej.
Niewątpliwie samozatrudnienie będzie ważną częścią globalnej gospodarki. Zwrócił na to uwagę R. Drozdowski, według którego coraz więcej aktywności - nie tylko gospodarczych, ale też naukowych, kulturalnych, społecznych - jest zamykanych w ramy projektu, ze specyficznymi regułami ich realizacji i rozliczania. Są one głównie realizowane przez samozatrudnionych i freelancerów. Pojawiają się już głosy o narodzeniu się nowego społeczeństwa - project society. Do tego zatarcie granicy między producentem i konsumentem, pracodawcą a pracownikiem, rozwój gospodarki współdzielenia, rozwinięcie gospodarki opartej na technologiach cyfrowych sprawiają, że analizy muszą być wieloaspektowe i interdyscyplinarne. Aby uwzględnić całą złożoność opisywanych zjawisk, trzeba uwzględnić nie tylko klasyczną analizę ekonomiczną, ale też perspektywy insty-tucjonalną, socjologiczną czy psychologiczną.
Ograniczone możliwości wydawnicze nie pozwoliły na uwzględnienie wszyst¬kich istotnych tematów. Mamy nadzieję, że publikacja ta rozpocznie polemikę nad zmianami sposobów gospodarowania we współczesnej gospodarce i miejscem w niej samozatrudnienia. Chcielibyśmy, aby głos w dyskusji zabrali przedstawiciele nie tylko świata nauki, ale także instytucji regulujących warunki prowadzenia działalności gospodarczej, oraz sami praktycy, w tym osoby samozatrudnione.


Liczba stron167
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-192-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  
  
  Wprowadzenie
  
  Małgorzata Skrzek-Lubasińska
  
  1. Dyskusja nad pojęciem ?samozatrudnienie". Problemy definicyjne i analityczne
  
  1.1. Definicje pojęcia ?samozatrudnienie"
  
  1.2. Samozatrudnienie w przekazach prawnym i statystycznym
  
  1.3. Definicje samozatrudnienia w badaniach naukowych
  
  1.4. Samozatrudnienie a praca najemna
  
  1.5. Samozatrudnienie a przedsiębiorczość
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Jerzy Cieślik
  
  2. Rola samozatrudnienia w gospodarce narodowej
  
  2.1. Zróżnicowanie przejawów samozatrudnienia
  
  2.2. Samozatrudnienie na tle alternatywnych form aktywności ekonomicznej ludności
  
  2.3. Dychotomiczna struktura sektora mikroprzedsiębiorstw
  
  2.4. Znaczenie aktywności solo - porównania międzynarodowe
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Joanna Żukowska
  
  3. Samozatrudnienie - charakterystyka trendu w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej
  
  3.1. Samozatrudnienie - wprowadzenie teoretyczne
  
  3.2. Rozkład samozatrudnienia w Polsce
  
  3.3. Samozatrudnienie - Polska na tle innych krajów UE i OECD (i krajów aspirujących)
  
  3.4. Kraje Unii Europejskiej przyjazne samozatrudnieniu
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Ewa Lisowska
  
  4. Samozatrudnienie kobiet
  
  4.1. Zjawisko samozatrudnienia kobiet na świecie i w Polsce
  
  4.1.1. Uwarunkowania kulturowe
  
  4.1.2. Uwarunkowania ekonomiczne
  
  4.1.3. Sytuacja w Polsce - rys historyczny
  
  4.1.4. Wskaźniki przedsiębiorczości w Polsce i UE-28
  
  4.1.5. Samozatrudnieni w Polsce w 2016 r.
  
  4.2. Główne przyczyny samozatrudnienia kobiet
  
  4.3. Bariery deklarowane przez kobiety
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Dorota Kmieć
  
  5. Determinanty samozatrudnienia w Polsce. Czynniki wpływające na decyzję o rozpoczęciu działalności gospodarczej
  
  5.1. Determinanty samozatrudnienia - przegląd wyników badań
  
  5.2. Regresja logistyczna - podstawy teoretyczne
  
  5.3. Wyniki badań - analiza statystyczna informacji o pracujących
  
  5.4. Charakterystyka zmiennych w modelu regresji logistycznej
  
  5.5. Wyniki oszacowań modelu
  
  5.6. Aktywność edukacyjna dorosłych a samozatrudnienie
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel
  
  6. Wpływ prawa antymonopolowego na pozycję rynkową małych i średnich przedsiębiorców
  
  6.1. Zakazy praktyk ograniczających konkurencję
  
  6.2. Zakaz porozumień ograniczających konkurencję
  
  6.3. Zakaz nadużywania pozycji dominującej
  
  6.4. Egzekwowanie prawa
  
  6.5. Antymonopolowa kontrola koncentracji przedsiębiorców
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Barbara Surdykowska
  
  7. Osoby samozatrudnione a prawo do rokowań zbiorowych
  
  7.1. Typologia pracowników
  
  7.2. Prawo do rokowań zbiorowych jako prawo człowieka
  
  7.3. Rokowania a osoby samozatrudnione ekonomicznie zależne
  
  7.4. Polskie regulacje w zakresie prawa do rokowań zbiorowych dla osób samozatrudnionych
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Anna Jasińska-Biliczak
  
  8. Samozatrudnieni specjaliści - współczesny wymiar ekonomii społecznej
  
  8.1. Samozatrudnienie specjalistów - próba zdefiniowania zjawiska
  
  8.2. Ekonomia społeczna - współczesny podmiot rynkowy
  
  8.3. Metodologia badań
  
  8.4. Rola i miejsce specjalisty w ekonomii społecznej - analiza przypadku
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Agnieszka Klucznik-Törő
  
  9. Networking - być albo nie być samozatrudnionych
  
  9.1. Pojęcie networkingu, jego formy i korzyści wynikające ze stosowania przez samozatrudnionych
  
  9.2. Przedsiębiorca i ocena jego zaangażowania w grupy networkingowe
  
  9.3. Zasady realizowania networkingu
  
  9.3.1. Przygotowanie do networkingu
  
  9.3.2. Samoświadomość
  
  9.3.3. Ćwiczenie umiejętności interpersonalnych
  
  9.3.4. Określenie celów oraz komunikowanie ich grupom networkingowym
  
  9.3.5. Szukanie wspólnych korzyści
  
  9.3.6. Autentyczne zainteresowanie drugą osobą
  
  9.3.7. Inne zasady realizowania networkingu
  
  9.3.8. Utrzymywanie kontaktu po spotkaniu
  
  9.4. Najczęściej popełniane błędy w networkingu
  
  9.5. Narzędzia networkingu i prezentacja platformy WINGS
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  Zakończenie
  
  
  
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia