Przedstawicielstwo celne w międzynarodowym obrocie towarowym

-15%

Przedstawicielstwo celne w międzynarodowym obrocie towarowym

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

41,65  49,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

41,6549,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przedstawicielstwo celne w międzynarodowym obrocie towarowym jest opracowaniem ważnego i aktualnego tematu. Stanowi kompendium wiedzy o usługach celnych, podmiotach je świadczących, otoczeniu instytucjonalnym oraz procedurach celnych. Autorka wykazuje się bardzo dużą wiedzą na temat usług i procedur celnych, kształtu systemu usług celnych w Polsce, Unii Europejskiej i w innych państwach. Jest przekonywująca w dyskusji z innym autorami, wskazuje istotne wnioski de lege ferenda. Szczególnie inte­resującym wątkiem wydaje się rola czynnika czasu trwania usług celnych. Czynnik ten determinuje poszczególne transakcje, ocenę sprawności działania konkretnych przedsta­wicieli celnych oraz całych systemów krajowych obsługi celnej.


Z recenzji dr hab. Igora Postuły


Rok wydania2018
Liczba stron286
KategoriaGospodarka światowa
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-207-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów
  
  
  
  Wstęp
  
  
  
  Rozdział I. Pośrednictwo celne jako element międzynarodowego pośrednictwa gospodarczego
  
  1. Formy pośrednictwa gospodarczego
  
  2. Przedstawicielstwo celne jako szczególna forma zastępstwa
  
  2.1. Przedstawicielstwo bezpośrednie
  
  2.2. Przedstawicielstwo pośrednie
  
  3. Status celny przedstawiciela celnego
  
  3.1. Pojęcie przedstawiciela celnego
  
  3.2. Prawa i obowiązki
  
  3.3. Odpowiedzialność prawna
  
  4. Kontrowersje w zakresie potrzeby regulacyjnej przedstawicielstwa celnego
  
  a standaryzacja ustawodawstwa celnego na arenie międzynarodowej
  
  
  
  Rozdział II. Struktura modelowa rynku usług pośrednictwa celnego
  
  na arenie międzynarodowej
  
  1. Zasady modelowe przyjmowane na arenie międzynarodowej
  
  1.1. Model licencyjny i mieszany
  
  1.2. Skutki ekonomiczne
  
  2. Zasady modelowe przyjmowane w Unii Europejskiej
  
  2.1. Model licencyjny i mieszany
  
  2.2. Model uniwersalny
  
  2.3. Skutki ekonomiczne
  
  3. Zasady modelowe przyjmowane w Polsce
  
  3.1. Model licencyjny i mieszany
  
  3.2. Model uniwersalny
  
  3.3. Skutki ekonomiczne
  
  3.4. Instytucje pośrednictwa celnego
  
  3.4.1. Agencje celne
  
  3.4.2. Agenci celni
  
  3.4.3. Doradcy podatkowi jako agenci celni
  
  4. Interesariusze usług pośrednictwa celnego
  
  4.1. Przedsiębiorcy
  
  4.2. Skarb Państwa
  
  
  
  Rozdział III. Przedstawicielstwo celne w obsłudze celnej przedsiębiorstw w UE
  
  1. Usługi pośrednictwa celnego w obsłudze celnej przedsiębiorstw
  
  2. Kategoryzacja usług pośrednictwa celnego
  
  2.1. Usługi pośrednictwa celnego przed wprowadzeniem/wyprowadzeniem towarów
  
  2.1.1. Przywozowa deklaracja skrócona
  
  2.1.2. Wywozowa deklaracja skrócona
  
  2.2. Usługi pośrednictwa celnego w procedurach celnych przywozowych
  
  2.2.1. Podstawowe usługi pośrednictwa celnego
  
  2.2.2. Instrumentalne usługi pośrednictwa celnego w procedurach celnych
  
  2.2.2.1. Dopuszczenie do obrotu
  
  2.2.2.2. Procedury specjalne
  
  2.2.2.2.1. Procedura składowania celnego
  
  2.2.2.2.2. Procedura składu celnego
  
  2.2.2.2.3. Procedura wolnego obszaru celnego
  
  2.2.2.2.4. Procedura uszlachetniania czynnego
  
  2.2.2.2.5. Procedura odprawy czasowej
  
  2.2.2.2.6. Procedura końcowego przeznaczenia
  
  2.2.2.2.7. Procedura tranzytu zewnętrznego . 182
  
  2.3. Usługi pośrednictwa celnego w procedurach celnych wywozowych
  
  2.3.1. Podstawowe usługi pośrednictwa celnego
  
  2.3.2. Instrumentalne usługi pośrednictwa celnego w procedurach celnych
  
  2.3.2.1. Procedura wywozu
  
  2.3.2.2. Procedura uszlachetniania biernego
  
  2.3.2.3. Procedura tranzytu wewnętrznego
  
  2.4. Usługi pośrednictwa celnego związane ze zniszczeniem lub zrzeczeniem
  
  się towaru na rzecz Skarbu Państwa
  
  2.5. Usługi pośrednictwa celnego w przedstawicielstwie podatkowym
  
  
  
  Rozdział IV. Kontrola usług pośrednictwa celnego w obsłudze celnej przedsiębiorstw w UE
  
  1. Kontrola celna towarów a kontrola usług pośrednictwa celnego
  
  1.1. Podstawowa kontrola celna
  
  1.2. Kontrola losowa
  
  1.3. Kontrola postimportowa
  
  2. Kontrola jakości usług pośrednictwa celnego a standardy kompetencyjne agentów celnych
  
  2.1. Problem normalizacji jakości usług pośrednictwa celnego
  
  2.1.1. Karta Jakości
  
  2.1.2. Normy CEN a system kompetencji dla agentów celnych
  
  
  
  Rozdział V. Ułatwienia w międzynarodowej obsłudze celnej a rola przedstawicielstwa celnego
  
  1. Ułatwienia w międzynarodowej obsłudze celnej
  
  1.1. Proces standaryzacji ram obsługi celnej towarów
  
  1.2. Instytucjonalne wsparcie przedstawicieli celnych
  
  2. Rola przedstawiciela celnego w międzynarodowej obsłudze celnej towarów
  
  
  
  Zakończenie
  
  
  
  Bibliografia
  
  
  
  Spis tabel
  
  
  
  Spis rysunków
  
  
  
  Aneks
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia