POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Ostatnia dekada wywróciła świat biznesu i marketingu do góry nogami. Technologie, kryzysy, zmiany w polityce i stylu życia sprawiły, że przed decydentami pojawiła się niespotykana wcześniej masa znaków zapytania. Skończyła się, dająca poczucie pewności i kompetencji, era długookresowych strategii oraz obowiązujących przez dekady reguł czy podręczników marketingu. Pożegnaliśmy też raczej na dobre oswajanego przez dekady homo oeconomicus. Prawie żal tych przeczytanych grubych książek… W tym samym czasie – co jest powtarzane jak zdarta płyta – geometrycznie wzrosła liczba źródeł informacji, na podstawie których można podejmować dobre decyzje. Czy organizacje, firmy i marki jeszcze nad tym panują?
(…)
W 2017 roku, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (…) postanowiło bliżej przyjrzeć się zagadnieniom wykorzystania informacji o rynku i konsumencie przy decyzjach biznesowych. W marcu 2017 r. odbyło się bezprecedensowe w Polsce wydarzenie: Forum Data Driven Decisions, skupiające zarówno dostawców różnego rodzaju informacji marketingowych (od klasycznych agencji badawczych poprzez giganty technologiczne, aż po wyspecjalizowane firmy butikowe), jak i odbiorców tych danych – marketerów, strategów i kadrę zarządzającą firm. Spotkali się przedstawiciele różnych pokoleń, różnej wielkości przedsiębiorstw, z różnych kategorii. Zarządzający markami z pierwszej dziesiątki firm w Polsce mieli okazję wymienić opinie z właścicielami małych przedsiębiorstw i firm rodzinnych. Zwolennicy decyzji bazujących na intuicji mogli przyjrzeć się wynikom biznesowym firm biorących pod uwagę rzetelne analizy danych o rynku i konsumencie.
(…)
Data Driven Decisions to pierwsza w Polsce publikacja, która rozwieje wątpliwości marketerów i decydentów i wskaże najbardziej doceniane i najpewniejsze źródła informacji potrzebne do decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie. Eksperci PTBRiO i konferencji Data Driven Decisions wskażą, na jakich partnerach i źródłach można polegać na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej: od tworzenia strategii, poprzez sprzedaż, aż po zarządzanie relacjami z klientem czy konsumentem.
Biznes to praktyka, która może rozpędzić się jedynie na solidnej podstawie teoretycznej i know-how. Postanowiliśmy zatem – na każdym z „przystanków” marketingu (od planowania strategicznego po utrzymanie relacji z klientami) – porozmawiać z praktykami: przedstawicielami różnych firm i organizacji, które odniosły sukces na rynku. Dzięki temu poznacie nie tylko naukowe i teoretyczne podstawy do podejmowania właściwych decyzji, ale i praktyczne wskazówki od ludzi, którzy w konkretnych sytuacjach rynkowych zostali skonfrontowani z dylematami: intuicja czy dane? Wiedza z firmy czy dane z zewnątrz? Poczekać z decyzją jeszcze miesiąc czy działać już dziś?
Mateusz Galica, Wstęp
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 252 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-20174-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp (Mateusz Galica) | 7 |
I. Strategia marketingowa (Michał Protasiuk, Anna Karczmarczuk) | 15 |
1.1. Dane a decyzje | 17 |
1.2. Dane w procesie strategicznym | 25 |
1.3. Strategia „patrzy” w przyszłość | 38 |
Rozmowa z Piotrem Jurjewiczem | 47 |
Rozmowa z Michałem Jaskulskim | 53 |
II. New product development (Michał Jan Lutostański, Leszek Szycman) | 57 |
2.1. Odkrywanie | 62 |
2.2. Rozwijanie | 66 |
2.3. Dostarczanie | 90 |
Rozmowa z Janem Zającem | 92 |
Rozmowa z Michałem Groniewskim | 102 |
III. Sprzedaż i dystrybucja (Anna Gorączka) | 115 |
3.1. Klient jest królem | 116 |
Rozmowa z Bartoszem Brusiło | 124 |
Rozmowa z Julią Izmałkową | 129 |
3.2. Dźwignie wzrostu sprzedaży | 133 |
Rozmowa z Piotrem Mądrym | 136 |
Rozmowa z Michałem Purczyńskim | 142 |
IV. Komunikacja (Kuba Piwowar, Paweł Ciacek) | 149 |
4.1. Dzień z naszego życia | 150 |
4.2. Komunikacja | 152 |
4.3. Konsekwencje zmian | 153 |
4.4. Co te zmiany oznaczają dla świata badań i analiz | 159 |
4.5. Big data | 167 |
4.6. Co zmiany w komunikacji marketingowej oznaczają dla marketerów? Porady | 169 |
Rozmowa z Hubertem Stadnickim | 178 |
Rozmowa z Agatą Pilacińską-Jakubowską | 180 |
V. Zarządzanie relacjami (Arkadiusz Wódkowski) | 193 |
5.1. Wprowadzenie do świata relacji z klientem | 194 |
5.2. Podróż klienta od intencji do relacji | 198 |
5.3. Kluczowe wskaźniki | 222 |
Rozmowa z Magdaleną Szelągowską | 227 |
Rozmowa z Adamem Ringerem | 236 |
VI. Najważniejsze w korzystaniu z danych (Michał Jan Lutostański, Mateusz Galica, Michał Protasiuk) | 247 |
O Autorach | 249 |