Data Driven Decisions

Jak odnaleźć się w natłoku źródeł danych?

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

62,10  69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 69,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł  


62,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ostatnia dekada wywróciła świat biznesu i marketingu do góry nogami. Technologie, kryzysy, zmiany w polityce i stylu życia sprawiły, że przed decydentami pojawiła się niespotykana wcześniej masa znaków zapytania. Skończyła się, dająca poczucie pewności i kompetencji, era długookresowych strategii oraz obowiązujących przez dekady reguł czy podręczników marketingu. Pożegnaliśmy też raczej na dobre oswajanego przez dekady homo oeconomicus. Prawie żal tych przeczytanych grubych książek… W tym samym czasie – co jest powtarzane jak zdarta płyta – geometrycznie wzrosła liczba źródeł informacji, na podstawie których można podejmować dobre decyzje. Czy organizacje, firmy i marki jeszcze nad tym panują?
(…)
W 2017 roku, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (…) postanowiło bliżej przyjrzeć się zagadnieniom wykorzystania informacji o rynku i konsumencie przy decyzjach biznesowych. W marcu 2017 r. odbyło się bezprecedensowe w Polsce wydarzenie: Forum Data Driven Decisions, skupiające zarówno dostawców różnego rodzaju informacji marketingowych (od klasycznych agencji badawczych poprzez giganty technologiczne, aż po wyspecjalizowane firmy butikowe), jak i odbiorców tych danych – marketerów, strategów i kadrę zarządzającą firm. Spotkali się przedstawiciele różnych pokoleń, różnej wielkości przedsiębiorstw, z różnych kategorii. Zarządzający markami z pierwszej dziesiątki firm w Polsce mieli okazję wymienić opinie z właścicielami małych przedsiębiorstw i firm rodzinnych. Zwolennicy decyzji bazujących na intuicji mogli przyjrzeć się wynikom biznesowym firm biorących pod uwagę rzetelne analizy danych o rynku i konsumencie.
(…)
Data Driven Decisions to pierwsza w Polsce publikacja, która rozwieje wątpliwości marketerów i decydentów i wskaże najbardziej doceniane i najpewniejsze źródła informacji potrzebne do decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie. Eksperci PTBRiO i konferencji Data Driven Decisions wskażą, na jakich partnerach i źródłach można polegać na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej: od tworzenia strategii, poprzez sprzedaż, aż po zarządzanie relacjami z klientem czy konsumentem.
Biznes to praktyka, która może rozpędzić się jedynie na solidnej podstawie teoretycznej i know-how. Postanowiliśmy zatem – na każdym z „przystanków” marketingu (od planowania strategicznego po utrzymanie relacji z klientami) – porozmawiać z praktykami: przedstawicielami różnych firm i organizacji, które odniosły sukces na rynku. Dzięki temu poznacie nie tylko naukowe i teoretyczne podstawy do podejmowania właściwych decyzji, ale i praktyczne wskazówki od ludzi, którzy w konkretnych sytuacjach rynkowych zostali skonfrontowani z dylematami: intuicja czy dane? Wiedza z firmy czy dane z zewnątrz? Poczekać z decyzją jeszcze miesiąc czy działać już dziś?
Mateusz Galica, Wstęp


Rok wydania2018
Liczba stron252
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20174-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Mateusz Galica)    7
  
  I. Strategia marketingowa (Michał Protasiuk, Anna Karczmarczuk)    15
    1.1. Dane a decyzje    17
    1.2. Dane w procesie strategicznym    25
    1.3. Strategia „patrzy” w przyszłość    38
    Rozmowa z Piotrem Jurjewiczem    47
    Rozmowa z Michałem Jaskulskim    53
  II. New product development (Michał Jan Lutostański, Leszek Szycman)    57
    2.1. Odkrywanie    62
    2.2. Rozwijanie    66
    2.3. Dostarczanie    90
    Rozmowa z Janem Zającem    92
    Rozmowa z Michałem Groniewskim    102
  III. Sprzedaż i dystrybucja (Anna Gorączka)    115
    3.1. Klient jest królem    116
    Rozmowa z Bartoszem Brusiło    124
    Rozmowa z Julią Izmałkową    129
    3.2. Dźwignie wzrostu sprzedaży    133
    Rozmowa z Piotrem Mądrym    136
    Rozmowa z Michałem Purczyńskim    142
  IV. Komunikacja (Kuba Piwowar, Paweł Ciacek)    149
    4.1. Dzień z naszego życia    150
    4.2. Komunikacja    152
    4.3. Konsekwencje zmian    153
    4.4. Co te zmiany oznaczają dla świata badań i analiz    159
    4.5. Big data    167
    4.6. Co zmiany w komunikacji marketingowej oznaczają dla marketerów? Porady    169
    Rozmowa z Hubertem Stadnickim    178
    Rozmowa z Agatą Pilacińską-Jakubowską    180
  V. Zarządzanie relacjami (Arkadiusz Wódkowski)    193
    5.1. Wprowadzenie do świata relacji z klientem    194
    5.2. Podróż klienta od intencji do relacji    198
    5.3. Kluczowe wskaźniki    222
    Rozmowa z Magdaleną Szelągowską    227
    Rozmowa z Adamem Ringerem    236
  VI. Najważniejsze w korzystaniu z danych (Michał Jan Lutostański, Mateusz Galica, Michał Protasiuk)    247
  
  O Autorach    249
RozwińZwiń