Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,10  58,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

44,1058,80

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka posiada niezwykły walor poznawczy i edukacyjny. W sposób przystępny prezentuje i omawia klasyczne zasady savoir-vivre, etykiety zawodowej i towarzyskiej oraz podstawowe zagadnienia protokołu dyplomatycznego i służby zagranicznej. Są to więc kwestie powitań i pożegnań, poznawania się i nawiązywania kontaktów, prowadzenia rozmów oraz kunsztu korespondencji, precedencji zawodowej i towarzyskiej oraz stosowanej tytulatury, zasad obowiązujących w kontaktach zagranicznych, organizacji wizyt i spotkań, udziału w programach oficjalnych i towarzyszących, podstawowe elementy prawa dyplomatycznego i konsularnego oraz organizacja i działania służby zagranicznej, problematyka organizacji różnego rodzaju przyjęć, zasad rozsadzania gości przy stole, stosowania określonych ubiorów i strojów na zróżnicowane okazje oraz wykorzystania samochodu do celów służbowych i prywatnych. Tekst publikacji wzbogacają rysunki sytuacyjne i fotografie.


Mając charakter podręcznika akademickiego - w sposób naturalny adresowana jest do studentów i absolwentów różnych kierunków, a w szczególności stosunków międzynarodowych, nauk społecznych, nauk ekonomicznych itp. Ponadto do kręgu interesantów powinni należeć politycy, urzędnicy, samorządowcy, menedżerowie reprezentujący firmy, instytucje i różne organizacje.


Liczba stron334
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-226-3373-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 01 Rozdz. 1-6. Aspekty etyczne w działalności zawodowej; Powitania i pożegnania; Prezentacja i nawiązanie kontaktu; Wizytówki w kontaktach służbowych i prywatnych; Rozmowa bezpośrednia i komunikacja niewerbalna »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 02 Rozdz. 7. Tradycyjna korespondencja »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 03 Rozdz. 8-9. Komunikacja elektroniczna; Precedencja zawodowa i towarzyska »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 04 Rozdz. 10-11. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie; Zaproszenia »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 05 Rozdz. 12. Wizyty i kontakty zagraniczne »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 06 Rozdz. 13. Ceremoniał dyplomatyczny »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 07 Rozdz. 14. Organizacja i zadania służby zagranicznej »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 08 Rozdz. 15. Rodzaje spotkań i przyjęć »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 09 Rozdz. 16. Rozsadzanie gości przy stole »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 10 Rozdz. 17-18. Aranżacja stołu; Obowiązująca etykieta podczas jedzenia i picia »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 11 Rozdz. 19-20. Tańce; Klasyka elegancji a moda  »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 12 Rozdz. 21. Rodzaje ubiorów i strojów męskich i damskich na różne okazje »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 13 Rozdz. 22. Inne elementy etykiety ubioru »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 14 Rozdz. 23. Samochód i zasady jego wykorzystywania »

Etykieta zawodowa i protokół dyplomatyczny - 15 Rozdz. 24. Zachowania niewłaściwe (faux pas); Bibliografia »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Przedmowa /    9
  
  1. Aspekty etyczne w działalności zawodowej /    13
  1.1. Zasady etyczne /    15
  1.2. Kultura osobista /    17
  
  2. Powitania i pożegnania /    19
  2.1. Formy powitań i pożegnań /    19
  2.2. Zasady kolejności powitań i pożegnań /    21
  
  3. Prezentacja i nawiązanie kontaktu /    23
  3.1. Przedstawianie: kto kogo komu /    23
  3.2. Formy „pan”/„pani” i „ty” /    25
  
  4. Wizytówki w kontaktach służbowych i prywatnych /    27
  4.1. Treść i grafika wizytówek (wzory) /    28
  4.2. Zastosowanie i wymiana wizytówek /    32
  
  5. Rozmowa bezpośrednia i komunikacja niewerbalna /    35
  5.1. Elementy składowe rozmowy /    36
  5.2. Zasady konwersacji /    37
  5.3. Wygłaszanie przemówień /    38
  5.4. Niewerbalne formy komunikacji /    40
  
  6. Rozmowy telefoniczne /    42
  6.1. Telefon stacjonarny i komórkowy /    42
  6.2. Zasady połączeń i styl rozmów telefonicznych /    43
  6.3. Automatyczna sekretarka /    47
  
  7. Tradycyjna korespondencja /    48
  7.1. Korespondencja dyplomatyczna, oficjalna i prywatna /    48
  7.2. Zwroty grzecznościowe w korespondencji /    59
  7.3. Życzenia, gratulacje, kondolencje, podziękowania /    61
  7.4. Specjalne karty korespondencyjne /    65
  7.5. Adresowanie i przesyłka listów /    66
  
  8. Komunikacja elektroniczna /    69
  8.1. Poczta elektroniczna /    69
  8.2. Zastosowanie internetu /    71
  
  9. Precedencja zawodowa i towarzyska /    73
  9.1. Precedencja rządowa /    73
  9.2. Precedencja samorządowa /    76
  9.3. Precedencja dyplomatyczna /    78
  9.4. Precedencja w wojsku /    80
  9.5. Precedencja w kościele katolickim /    82
  9.6. Precedencja służbowa i towarzyska /    84
  
  10. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie /    86
  10.1. w administracji rządowej /    87
  10.2. w administracji samorządowej /    89
  10.3. w korpusie dyplomatycznym /    90
  10.4. w wojsku /    91
  10.5. w hierarchii kościelnej /    92
  10.6. w środowisku nauki /    93
  10.7. w środowisku biznesu /    94
  10.8. w kręgach wolnych zawodów /    95
  10.9. w kręgach arystokracji /    96
  
  11. Zaproszenia /    98
  11.1. Forma, treść i wymogi zaproszenia (wzory) /    98
  11.2. Wysyłka zaproszeń oraz potwierdzanie uczestnictwa /    104
  
  12. Wizyty i kontakty zagraniczne /    107
  12.1. Wizyta i rewizyta /    107
  12.2. Inne wydarzenia międzynarodowe /    113
  12.3. Umowa o współpracy /    120
  12.4. Udział w programie towarzyszącym wizytom zagranicznym /    124
  12.5. Etyka i obyczaje w kontaktach z partnerami zagranicznymi /    128
  12.6. Upominki i kwiaty /    131
  
  13. Ceremoniał dyplomatyczny /    134
  13.1. Ceremonie państwowe i uroczystości publiczne /    134
  13.2. Umiejscowienie oficjeli i kolejność wystąpień /    135
  13.3. Symbole państwowe /    137
  13.4. Ordery i odznaczenia /    143
  
  14. Organizacja i zadania służby zagranicznej /    156
  14.1. Zadania Protokołu Dyplomatycznego /    157
  14.2. Kodyfikacja prawa dyplomatycznego i konsularnego /    159
  14.2.1. Konwencja wiedeńska o stosunkach dyplomatycznych /    160
  14.2.2. Konwencja wiedeńska o stosunkach konsularnych /    168
  14.2.3. Ustawa o służbie zagranicznej /    183
  14.3. Struktura organizacyjna polskiej służby zagranicznej /    188
  14.4. Układ bilateralny i multilateralny /    191
  14.5. Dyplomacja publiczna /    197
  14.6. System instytucjonalny Unii Europejskiej /    199
  
  15. Rodzaje spotkań i przyjęć /    202
  15.1. Charakter spotkań przy stole /    203
  15.2. Przyjęcia stojące i zasiadane /    205
  15.3. Części składowe organizowanych przyjęć /    212
  15.4. Obowiązki gospodarza oraz gości /    218
  
  16. Rozsadzanie gości przy stole /    220
  16.1. Rodzaje i układ stołów (angielski i francuski) /    220
  16.2. Zasady rozsadzania gości a konfiguracje stołów /    222
  
  17. Aranżacja stołu /    234
  17.1. Nakrycie stołu – zastawa /    234
  17.2. Elementy dekoracyjne /    240
  
  18. Obowiązująca etykieta podczas jedzenia i picia /    242
  18.1. Rytuał kulinarny /    243
  18.2. Reguły używania sztućców /    248
  18.3. Rozmowy towarzyskie i toasty /    249
  
  19. Tańce /    255
  19.1. Rodzaje tańców /    255
  19.2. Formuła tańca towarzyskiego /    257
  
  20. Klasyka elegancji a moda /    259
  20.1. Kanony elegancji męskiej /    261
  20.2. Kanony elegancji damskiej /    266
  20.3. Wskazania elegancji i mody: haute couture i prêt‑à‑porter /    271
  
  21. Rodzaje ubiorów i strojów męskich i damskich na różne okazje /    273
  21.1. Charakterystyka właściwego ubioru i wymogi dress code’u /    274
  21.2. Ubiory nieformalne (wyjściowe i spacerowe) /    276
  21.3. Strój koktajlowy /    283
  21.4. Stroje formalne (wizytowe, wieczorowe, ceremonialne) /    284
  
  22. Inne elementy etykiety ubioru /    291
  22.1 Symbolika i znaczenie kolorów /    291
  22.2 Nieodzowna bielizna /    294
  22.3. Znaczenie biżuterii /    296
  22.4 Rola kosmetyków /    298
  
  23. Samochód i zasady jego wykorzystywania /    301
  23.1. Rodzaje samochodów osobowych /    301
  23.2. Właściwy samochód do celów służbowych – kryteria wyboru /    304
  23.3. Obowiązki kierowcy i zachowanie pasażerów /    306
  23.4. Technika wsiadania do i wysiadania z auta /    309
  23.5. Hierarchia miejsc w samochodzie /    310
  
  24. Zachowania niewłaściwe (faux pas) /    317
  
  Bibliografia /    323
  
  Summary /    329
  Résumé /    331
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia