Konsument wobec wyzwań zrównoważonej konsumpcji

-17%

Konsument wobec wyzwań zrównoważonej konsumpcji

Zrównoważone zachowania konsumenckie i ich determinanty

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

25,73  31,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 31,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 23,87 zł  


25,73

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Niniejsza książka składa się z sześciu rozdziałów, wstępu i zakończenia. Pierwsze trzy rozdziały mają charakter teoretyczny. Celem rozdziału pierwszego jest wprowadzenie Czytelnika w tematykę zrównoważonego rozwoju. W rozdziale drugim scharakteryzowano główny przedmiot analiz, tj. zrównoważone zachowania konsumentów. W trzecim rozdziale scharakteryzowano wybrane grupy ZZK, a także opisano problem niezgodności postaw i zachowań. W poświęconym zagadnieniom metodycznym rozdziale czwartym wyjaśniono specyfikę badań zrównoważonych zachowań konsumenckich, ze szczególnym uwzględnieniem pojawiających się tu problemów i ograniczeń metodycznych. Rozdziały piąty oraz szósty mają charakter empiryczny i zawierają wyniki badań pierwotnych.


Rok wydania2018
Liczba stron296
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-472-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział    1
  Koncepcja zrównoważonego rozwoju oraz jej miejsce w teorii ekonomii    19
  1.1. Geneza i ewolucja koncepcji zrównoważenia oraz jej założenia definicyjne    20
  1.2. Zrównoważony rozwój wobec wyzwań współczesnej gospodarki    27
  1.3. Krytyka zrównoważonego rozwoju i koncepcje konkurencyjne    30
  1.4. Zrównoważony rozwój w teorii ekonomii    32
  1.4.1. Postrzeganie środowiska naturalnego przez ekonomistów    35
  1.4.2. Neoklasyczna koncepcja człowieka i jej krytyka w świetle postulatów zrównoważonego rozwoju gospodarczego    40
  1.4.3. Nowa koncepcja człowieka w zrównoważonym społeczeństwie – przegląd propozycji    44
  Rozdział    2
  Konsumpcja i konsumenci w zrównoważonym procesie gospodarowania    55
  2.1. Zrównoważona konsumpcja – geneza i istota koncepcji    55
  2.2. Zrównoważone zachowania konsumentów jako element zrównoważonej konsumpcji – ujęcie modelowe    62
  2.3. Potrzeby konsumentów z perspektywy zrównoważenia    66
  2.4. Determinanty zrównoważonych zachowań konsumentów    75
  2.5. Od zielonego do zrównoważonego konsumenta – badania zrównoważonych zachowań w ujęciu historycznym    81
  Rozdział    3
  Zakres zrównoważonych zachowań konsumentów    90
  3.1. Zachowania etyczne oraz idea Sprawiedliwego Handlu    90
  3.2. Zachowania dekonsumpcyjne    94
  3.3. Dobrowolna prostota    100
  3.4. Aktywizm konsumencki i kolektywne formy zrównoważonych zachowań    106
  3.5. Niezgodność postaw i zachowań konsumentów    114
  Rozdział    4
  Metodyka badań zrównoważonych zachowań konsumentów    118
  4.1. Specyfika badań zrównoważonych zachowań konsumentów – założenia wstępne    118
  4.2. Źródła informacji i metody badawcze wykorzystane w badaniach zrównoważonych zachowań    124
  4.3. Metodyka zrealizowanych badań pierwotnych    133
  4.3.1. Postrzegana efektywność konsumencka (PCE) i postrzegana trudność (PD) zrównoważonych zachowań – konceptualizacja i operacjonalizacja pojęć    136
  4.3.2. Operacjonalizacja teoretycznego modelu zrównoważonych zachowań konsumentów    139
  4.3.3. Przebieg badań i instrumenty pomiarowe    141
  4.4. Ocena reprezentatywności prób badawczych i ich charakterystyka    144
  Rozdział    5
  Charakterystyka zrównoważonych zachowań konsumentów    151
  5.1. Konsumenci wobec idei zrównoważonej konsumpcji – postrzeganie, postawy    151
  5.2. Przesłanki oraz częstość występowania zrównoważonych zachowań konsumentów    159
  5.3. Determinanty zrównoważonych zachowań    166
  5.3.1. Determinanty o charakterze psychicznym    171
  5.3.2. Pozostałe czynniki kształtujące zrównoważone zachowania konsumentów    181
  Rozdział    6
  Zrównoważone zachowania konsumentów – ujęcie modelowe    190
  6.1. Typy zrównoważonych zachowań konsumentów – empiryczna weryfikacja modelu teoretycznego    190
  6.2. Mapa percepcji zrównoważonych zachowań konsumenckich    198
  6.3. Model wpływu postrzeganej trudności i efektywności zrównoważonych zachowań na ich występowanie    205
  6.4. Praktyczne implikacje wiedzy o zrównoważonych zachowaniach konsumentów    209
  Zakończenie    213
  Aneks
  Część A: Scenariusz wywiadu    223
  Część B: Kwestionariusz ankiety    226
  Część C: Szczegółowe wyniki przeprowadzonych analiz    234
  Bibliografia    251
  Spis rysunków    293
  Spis tabel    295
RozwińZwiń