eleWator 25 (3/2018) - Oriana Fallaci

eleWator 25 (3/2018) - Oriana Fallaci

2 oceny

Praca zbiorowa

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,75

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 18,75 zł  


18,75

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.


Rok wydania2018
Liczba stron208
KategoriaInne
WydawcaForma
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  intro:
  Paweł Zaremba, [Ma zatrzymany czas]
  
  Oriana Fallaci:
  Grzegorz Kowalski, Niezłomność i indywidualizm Oriany Fallaci
  Aleksandra Paukszta, Oriana i Florencja. Historia burzliwej miłości
  Damian Romaniak, Oriana i sztuka wywiadu
  Radek Bruch, Grzechy Hollywood i pokuta Pasoliniego. Oriana Fallaci w świecie filmu
  Jest we mnie tyle Fallaci, na ile pozwolę jej być. Rozmowa Macieja Libicha i Julii Niedziejko z Ewą Błaszczyk
  Julia Niedziejko, Hologram Oriany Fallaci. Oriana Fallaci oswojona
  Izabela Pajdała, Wobec zła. Nie-kochanki ojczyzny, czyli kilka myśli Oriany Fallaci, Hannah Arendt i Marii Janion
  Roman Ciepliński, Jak ugryźć Orianę Fallaci
  Anna Pietras, Gdy milczenie staje się grzechem, a mówienie jest nakazem
  Agnieszka Szelega, Życie ponad wszystko
  Nowy zachodni świat. Rozmowa Macieja Libicha z Ewą Winnicką wokół książki 1968. Czasy nadchodzą nowe
  
  poezja:
  Jurij Zawadski, Oksanka, *** (Spekulując okrucieństwem…), Jeśli wyjdziesz mi naprzeciw, Igraszka, Nikt nie słyszy (przeł. Marcin Gaczkowski)
  
  proza:
  Irena Kołtun, Extra-Terrestrial
  Łukasz Suskiewicz, Sianokosy
  
  kartoteka:
  Jarosław Błahy, Słowo o wyprawie Leona
  Katarzyna Michalska, metoo#leonie
  Leszek Żuliński, Leon, czyli off Broadway
  
  poezja:
  Emilia Gałczyńska, sérénité, perspektywa, glob, powroty, choroba, choroba II
  Zbigniew Chojnowski, Prośba o wysłuchanie, Wiosna 2015, Ukraina 2014, Rozkurcz, Próżny płacz, narzekania
  
  ze szkicowników:
  Marta Zelwan, Ziemia, ziemia
  Grzegorz Strumyk, Na powrót
  
  epistoły:
  Henryk Bereza, Listy do pisarzy: do Pawła Przywary
  
  proza:
  Paweł Przywara, Inny świat 2
  Nina Igielska, Staś
  
  film:
  Paweł Majcherczyk, Ruchome obrazy w przeciętnym kryminale
  
  teatr:
  Radek Bruch, Ostra jazda czy edukacja? Dylematy szczecińskiego teatromana
  
  ze szkicowników:
  Dawid Szkoła, Veracruz
  
  z Białegostoku:
  Miłka O. Malzahn, Dziennikarz i świata reszta. 4
  
  z Krakowa:
  Tomasz Bohajedyn, Ballada o rozebranej Polce Waleriana Borowczyka
  
  z Hanoweru:
  Dariusz Muszer, Czym się różni pisarz od pisarza
  
  z Poznania:
  Jerzy Beniamin Zimny, Cena debiutu
  
  z Ciężkowic:
  Waldemar Bawołek, Święty Justynie, zmiłuj się nade mną
  
  sztuki plastyczne i architektura:
  Zuzanna Faliszewska, Genesis. Performance Piotra Pasiewicza
  
  krytyka literacka:
  Marek Czuku, Wiersze o ufności (Maciej Bieszczad, Pogrzeby wróbli)
  Anna Łozowska-Patynowska, Czy czegoś naprawdę „potrzeba do szczęścia”? (Péter Kántor, Czego potrzeba do szczęścia)
  Mateusz Wabik, Debiut jak za dawnych lat (Aleksandra Zińczuk, Ja de)
  Anna Pietras, Inteligentne konwersacje (Wisława Szymborska, Zbigniew Herbert, Jacyś złośliwi bogowie zakpili z nas okrutnie. Korespondencja 1955-1996)
  Mieczysław Orski, Dolina śmierci (Jarosław Maślanek, Góra miłości)
  Radek Bruch, Autostrada na literackie peryferia (Zbigniew Wilczyński, Krótkie półkola. Opowiadania)
  Anna Łozowska-Patynowska, Objawienie Kajetana – „drugiego Demiurga” (Wojciech Czaplewski, Książeczka rodzaju)
  Damian Romaniak, Diabeł w zimie (Roman Ciepliński, Śnieg i mgła)
  JSM, Jaki był rok ów? (Ewa Winnicka, Cezary Łazarewicz, 1968. Czasy nadchodzą nowe)
  Konrad Liskowacki, Pasja według Bernsteina (Jakub Socha, Żebrowski. Hipnotyzer)
  Beata Patrycja Klary, Gorące bułki 5 (Tristan Gooley, Przewodnik wędrowca. Sztuka odczytywania znaków natury; Paulina Wilk, Pojutrze. O miastach przyszłości; Joanna Podsadecka, Ks. Jan Kaczkowski o tym, co najważniejsze; Aga Lesiewicz, Zaślepienie; Robert Kania, wołynie i inne wiersze; Antonio Manzini, Żebro Adama; Jonas Winner, Park morderców; Fiona Barton, Dziecko; Leslie Carroll, Zbrodnie i skandale na królewskich dworach; Thomas Leoncini, Bóg jest młody. Rozmowa z Franciszkiem)
  
  nadesłano
  
  komiks:
  Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 12
  Olga Piech, Małe dziewczynki na dużym ekranie (Magdalena Lankosz, Joanna Karpowicz, Anastazja)
  
  muzyka:
  Adam Mańkowski, Urodziny japońskiej awangardy (Satoko Fujii, Solo)
  Radek Bruch, Jazz, big beat, bossa nova… Te utwory zasłużyły na przypomnienie (Klubowy Paprykarz i Oranżada. Nowe brzmienie jazzu i piosenki [na dzień], Klubowy Paprykarz i Oranżada. Nowe brzmienie big-beatu [na noc])
  
  stałe felietony:
  „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Fiweger-Szpunarowa Kazimiera, Kłopotowska Anna 2, Solska Irena
  „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Pokrewieństwo
  „esoesy” – ADL, Czternaste
  „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, O trudach pamięci. Zamglenia Gabrieli Szubstarskiej
  „bez przesady” – Edward Balcerzan, Kim jesteś?
  
  X Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”:
  Komunikat Jury
  Nagrodzone i wyróżnione wiersze: Piotr Piątek, Artur Michał Kibiłda, Piotr Macierzyński, Rafał Baron, Waldemar Remisiewicz, Maciej Smagacz, Grzegorz Szarmach
  Piotr Michałowski, Natręctwa pamięci i utopie autonomii
  
  XI Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”. Regulamin
RozwińZwiń