Funkcjonowanie e-biznesu

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja jest poświęcona tematyce e-biznesu, jego podstawowym problemom, modelom i strategiom wykorzystywanym przez organizacje prowadzące działalność gospodarczą przez Internet. Zawiera omówienia segmentów e-biznesu, ich zalet, wad oraz kluczowych determinantów funkcjonowania i rozwoju tej gałęzi gospodarki. Dotyczy zagadnień związanych z infrastrukturą technologiczną i sprzętową, a także architekturą e-biznesu. Przedstawiono w niej wskazówki pozwalające na harmonizację procesów biznesowych. Szczególną uwagę poświęcono zarządzaniu relacjami z klientem i partnerami biznesowymi, planowaniu zasobów przedsiębiorstwa, zarządzaniu łańcuchem dostaw, wiedzą i przepływami pracy, przetwarzaniu analitycznemu oraz systemom handlu elektronicznego. Zaprezentowano też nowe rozwiązania informatyczne wspierające rozwój e-biznesu. Na uwagę zasługują studia przypadków powszechnie znanych firm działających w środowisku wirtualnym. Każdy rozdział został zakończony pytaniami problemowymi I testem prawda/fałsz.
Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także wszystkich zainteresowanych tematyką e-biznesu.


Liczba stron246
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8142-099-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  
  Rozdział 1. E-biznes – podstawowe problemy    13
  1.1. Nowa gospodarka    13
  1.2. E-biznes – konceptualizacja terminu    20
  1.3. Narodziny i rozwój e-biznesu    25
  1.4. Prawne aspekty prowadzenia e-biznesu    26
  1.5. Cele wdrożeń rozwiązań e-biznesowych w sferze procesów podstawowych    28
  1.6. Zalety i wady e-biznesu    33
  1.7. Studia przypadków    36
  1.7.1. CCC – wykorzystanie tradycyjnych i internetowych kanałów sprzedaży    37
  1.7.2. Kazus Allegro – funkcjonowanie serwisu aukcyjnego    43
  1.8. Pytania problemowe    45
  1.9. Test Prawda/Fałsz    45
  
  Rozdział 2. Modele działalności e-biznesowej    49
  2.1. Relacje pomiędzy podmiotami e-biznesu    49
  2.2. Model biznesu i jego znaczenie w e-gospodarce    53
  2.3. Klasyfikacje modeli e-biznesu    58
  2.3.1. Podstawowe modele biznesu elektronicznego    59
  2.3.2. Autorskie modele biznesu elektronicznego    61
  2.4. Studia przypadków    66
  2.4.1. Allegro – model aukcji elektronicznej    66
  2.4.2. Netflix – model abonencki    67
  2.4.3. Czytam.pl – model e-sklepu    70
  2.4.4. LinkedIn – model pośrednika    72
  2.5. Pytania problemowe    74
  2.6. Test Prawda/Fałsz    74
  
  Rozdział 3. Strategie i metodyka budowy systemów e-biznesu    77
  3.1. Teoretyczne podstawy budowania strategii biznesowych    77
  3.2. Strategia e-biznesu – elementy składowe    82
  3.3. Czynniki sukcesu strategii e-biznesowej    88
  3.4. Strategia tworzenia modeli e-biznesowych    90
  3.5. Studia przypadków    93
  3.5.1. Morele.net – lider polskiego rynku e-commerce w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics    93
  3.5.2. YouTube    97
  3.6. Pytania problemowe    100
  3.7. Test Prawda/Fałsz    100
  
  Rozdział 4. Segmenty e-biznesu    103
  4.1. Podstawowe klasyfikacje e-biznesu    103
  4.2. E-usługi    105
  4.3. E-marketing    109
  4.4. E-commerce (handel elektroniczny, handel online, electronic commerce)    122
  4.5. Obsługa e-biznesu    127
  4.6. Studia przypadków    130
  4.6.1. Strategie marketingowe    130
  4.6.1.1. Samsung i selfi gwiazd z rozdania Oscarów 2014    130
  4.6.1.2. „Like my addiction” Fundacji Addict Aide    131
  4.6.1.3. „Czego szukasz w święta” Allegro    132
  4.6.1.4. Deadpool – kampania promocyjna filmu    132
  4.6.1.5. Dziki Sad/Grupa Żywiec    134
  4.6.2. E-usługi    135
  4.6.2.1. Historia pojazdu    135
  4.6.2.2. Pracuj.pl    135
  4.6.2.3. Bankier.pl    136
  4.6.2.4. Naszemiasto.pl    137
  4.6.2.5. Filmweb.pl    138
  4.6.3. E-handel    139
  4.6.3.1. Ceneo.pl    139
  4.6.3.2. Mall.pl    139
  4.7. Pytania problemowe    140
  4.8. Test Prawda/Fałsz    141
  
  Rozdział 5. Systemy informatyczne e-biznesu    145
  5.1. Infrastruktura technologiczna i sprzętowa biznesu elektronicznego    145
  5.2. Systemy informatyczne zarządzania w e-biznesie    149
  5.2.1. Zarządzanie relacjami z klientem – CRM (Customer Relationship Management)    152
  5.2.2. Zarządzanie relacjami z partnerami biznesowymi – PRM (Partner Relationship Management)    159
  5.2.3. Planowanie zasobów przedsiębiorstwa – ERP (Enterprise Resource Planning)    162
  5.2.4. Zarządzanie łańcuchem dostaw – SCM (Supply Chain Management)    166
  5.2.5. Zarządzanie wiedzą – KM (Knowledge Management)    169
  5.2.6. Zarządzanie przepływem pracy – WM (Workflow Management)    172
  5.2.7. Przetwarzanie analityczne – BI (Business Intelligence)    175
  5.2.8. Systemy handlu elektronicznego – e-commerce    177
  5.3. Wybrane nowe rozwiązania informatyczne dla e-biznesu    178
  5.3.1. Big Data    179
  5.3.2. Przetwarzanie w chmurze (cloud computing)    180
  5.3.3. Internet rzeczy    182
  5.3.4. Automatyzacja procesów biznesowych    183
  5.3.5. Technologie i narzędzia mobilne    184
  5.4. Studia przypadków    185
  5.4.1. Empik.com – zarządzanie relacjami z klientem    185
  5.4.2. Frisco.pl – dostawy na kliknięcie    186
  5.4.3. eSKY.pl na skrzydłach systemu ERP Microsoft    187
  5.4.4. Wdrożenie systemu Asseco Softlab ERP w Agito S.A.    188
  5.4.5. Comarch Business Intelligence w DNB Nord Polska S.A.    190
  5.4.6. Integracja systemu e-commerce z Comarch ERP XL w Monnari Trade S.A.    192
  5.4.7. System zarządzania zasobami ludzkimi Macrologic w Douglas Polska Sp. z o.o.    194
  5.5. Pytania problemowe    195
  5.6. Test Prawda/Fałsz    195
  
  Rozdział 6. Praktyczny wymiar e-biznesu    199
  6.1. Rozwój e-biznesu w Polsce    199
  6.2. Zakładanie i prowadzenie e-biznesu – aspekt organizacyjno-podatkowy    209
  6.3. Finansowanie e-biznesu    216
  6.4. Studia przypadków    219
  6.4.1. Nk.pl (wcześniej nasza-klasa.pl) vs Facebook    219
  6.4.2. Allegro vs eBay Polska    222
  6.5. Pytania problemowe    223
  6.6. Test Prawda/Fałsz    223
  
  Zakończenie    227
  Bibliografia    231
  Odpowiedzi do Testu Prawda/Fałsz    245
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia