Mity zarządzania

Czego nie rozumieją szefowie?

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

30,55  47,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

30,5547,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

To nie jest zwykła książka o zarządzaniu. Ani poradnik o tym, jak pracować więcej i szybciej. Wręcz przeciwnie. Jeśli przeszkadza wam mikrozarządzanie, irytuje was to, że wasz szef myśli, że zawsze ma rację, nie wiecie, co dzieje się w firmie i nie macie najmniejszej ochoty wysiadywać kolejnych nadgodzin w biurze – dobrze trafiliście.
Choć zaczynają od tego, że nie ma jednego dobrego stylu zarządzania, Stefan Stern i Cary Cooper pokazują, że istnieje wiele złych. Pierwszy, który w 2018 roku powinien być już tylko nieśmiesznym żartem, to samotny lider w stylu Johna Wayne’a: urodzony przywódca, nieustępliwy i mądrzejszy od wszystkich wokół. Kolejny – przerabianie firmy na oazy kreatywności w stylu biur znanych z filmowych start-upów. Jeszcze jeden: zarządzanie oparte na mikrozarządzaniu, zbieraniu danych w setkach tabel i kontroli informacji. I ten, którego podstawą są wyłącznie pieniądze – czy jako motywacja, czy jako jedyne uzasadnienie każdej decyzji.
W 44 rozdziałach autorom udało się opisać problemy, z którymi w pewnym momencie spotykamy się wszyscy. Niektóre z nich, takie jak mikrozarządzanie czy zarządzanie strachem, na szczęście odchodzą już do lamusa (choć powoli). Jednak inne nadal mają się dobrze i nic nie wskazuje na to, żeby cokolwiek miało się zmienić (bo po co komu zaangażowany pracownik, no i przecież zlecenia są lepsze od etatów, prawda?). Wszystko to umocowane jest w ich doświadczeniach, badaniach i rozmowach z biznesowymi autorytetami, z których dziewięć stanowi świetne uzupełnienie dowcipnych i celnych opowieści o mitach.
Stern i Cooper starają się zwrócić uwagę na to, jak istotna może być w firmie ludzka perspektywa. Nie tylko dla pracownika, lecz również dla szefa, któremu w końcu powinno być wolno mieć problemy czy uczucia i który czasem może czegoś nie wiedzieć. Jesteś szefem, chcesz nim zostać lub chciałbyś mu coś powiedzieć? Chyba nie można było lepiej trafić.


Liczba stron357
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-20139-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]Mit . Jest tylko jeden właściwy sposób zarządzania i przewodzenia    1
  Mit 2. Na najwyższych stanowiskach wcale nie jest łatwo    7
  Mit 3. Wydłużone godziny pracy są gwarancją sukcesu    13
  Mit 4. Należy pamiętać, aby nie okazywać wrażliwości lub wątpliwości    19
  Mit 5. Samotność na szczycie    25
  Mit 6. Musicie być najmądrzejsi w całym biurze    31
  Mit 7. Nadszedł kres hierarchii    37
  Mit 8. Grunt to konsekwencja    43
  Mit 9. Zatrudniamy tylko tych, którzy idealnie do nas pasują    47
  Mit 10. Przywództwo jest ważniejsze od zarządzania    53
  Mit 11. Aby zrekrutować najlepszych, trzeba zaoferować im najlepsze pensje    59
  Mit 12. Coroczne oceny pomagają zarządzać wynikami pracowników    65
  Mit 13. Informacje muszą być kontrolowane i ograniczane    71
  Mit 14. … ale przecież kobiety i tak nie są zainteresowane kierowniczymi stanowiskami    77
  Mit 15. Liderem trzeba się urodzić    83
  Mit 16. Pierwsze 100 dni w nowej pracy są decydujące    89
  Mit 17. Musicie wiedzieć o wszystkim, co dzieje się w firmie    95
  Mit 18. Liderzy-bohaterowie mogą samotnie odmienić los całej firmy    101
  Mit 19. Wygrywa szef z najlepszą strategią    107
  Mit 20. Elastyczna praca na wysokich stanowiskach nie jest możliwa    113
  Mit 21. Wynagrodzenie musi być tajemnicą    119
  Mit 22. Psychologia to bzdury, na które nie ma ani miejsca, ani potrzeby    123
  Mit 23. Nadchodzi armia robotów, która zabierze nam pracę    129
  Mit 24. Przywództwo musi mieć charakter transformacyjny    137
  Mit 25. Uległość źródłem sukcesu    143
  Mit 26. Uczucia są dla mięczaków i frajerów    149
  Mit 27. Jeśli chcecie, aby was szanowano, zachowajcie dystans    155
  Mit 28. Bądźcie sobą – grunt to być autentycznym    161
  Mit 29. Data urodzin przesądza o wszystkim    167
  Mit 30. Ludzi motywują pieniądze    173
  Mit 31. Strach działa, a „zaangażowanie” wcale nie jest niezbędne    179
  Mit 32. Uzasadnienie biznesowe zawsze będzie przekonujące    185
  Mit 33. Z firmą wszystko w porządku, mamy tylko kilka czarnych owiec    191
  Mit 34. Zastaliśmy problemy zrodzone z uprzedzeń    197
  Mit 35. Cała władza spoczywa na najwyższych stanowiskach    201
  Mit 36. Ludzie się nauczą, jeśli wszystko im jasno wyjaśnicie    207
  Mit 37. Trzeba na bieżąco śledzić i testować wszystkie trendy w zarządzaniu    211
  Mit 38. Trzeba mówić jak prawdziwy, poważny i dorosły profesjonalista. Żargon to podstawa    219
  Mit 39. Nie można zarządzać ludźmi, jeśli się ich nie widzi    225
  Mit 40. Czy ktoś w ogóle potrzebuje pracowników? Niech żyje ekonomia na żądanie    231
  Mit 41. Ludzie nienawidzą zmian    237
  Mit 42. Big Data to remedium na wszystko    243
  Mit 43. „Odjechane” biuro zwiększy kreatywność pracowników    249
  Mit 44. Są tylko 44 mity    253
  Załączniki. Pogawędki z wybitnymi specjalistami zarządzania    255
    Załącznik 1. Charles Handy    257
    Załącznik 2. Eve Poole    267
    Załącznik 3. Henry Mintzberg    273
    Załącznik 4. Hermina Ibarra    279
    Załącznik 5. Laura Empson    289
    Załącznik 6. Lynda Gratton    299
    Załącznik 7. Margaret Heffernan    309
    Załącznik 8. Rob Goffee i Gareth Jones    321
    Załącznik 9. Tom Peters    333
  Bibliografia    341
  O Autorach    357
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia