Instytucje a konkurencyjność przedsiębiorstwa

-30%

Instytucje a konkurencyjność przedsiębiorstwa

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,62  26,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 26,60 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 18,62 zł  


18,62

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorzy opracowania przywiązują dużą wagę do rosnącej roli instytucji na wszystkich poziomach procesu gospodarowania. Instytucje mogą i powinny stanowić czynnik sprzyjający wzrostowi potencjału rynkowego przedsiębiorstw. Problematyka ta przenika, w różnym stopniu, poszczególne rozdziały niniejszego opracowania. Na uznanie zasługuje obecna w większości prac charakterystyka gospodarki cyfrowej i analiza społeczno-gospodarczych skutków jej funkcjonowania (...). Cyfryzacja gospodarki i przeobrażenia społeczne przyczyniają się do wzrostu roli zasad w kształtowaniu źródeł konkurencyjności firm, co znajduje odzwierciedlenie m.in. w rozwoju gospodarki współdzielenia i - szerzej - w instytucjonalnych uwarunkowaniach funkcjonowania rynków. (...) Relacje instytucji formalnych, nieformalnych i organizacji stanowię istotę równowagi instytucjonalnej jako jednego z warunków efektywności adaptacyjnej systemu instytucjonalnego. Podmioty gospodarcze coraz częściej poszukuję zaś nowych źródeł konkurencyjności w swoim otoczeniu instytucjonalnym. Z recenzji dr. hab. Zbigniewa Stańka, profesora Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie


Rok wydania2017
Liczba stron182
KategoriaInne
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-186-3
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  
  
  
  Teresa Pakulska
  
  Rozdział 1. Rynek XXI wieku - w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
  
  
  
  
  Wstęp
  
  1.1. Transformacja makroekonomiczna - od ery przemysłowej do cyfryzacji
  
  1.2. Zmiany popytowe a cyfryzacja
  
  1.3. Strona podażowa czynników produkcji - rosnąca substytucyjność i jej wykorzystanie
  
  1.4. Przewaga konkurencyjna a rosnąca współzależność czynników popytowo-podażowych
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Stanisław Kowalczyk, Daria Oleszczuk
  
  Rozdział 2. Zmiany regulacji w zakresie prawa żywnościowego a konkurencyjność firm spożywczych w Unii Europejskiej
  
  
  
  
  Wstęp
  
  2.1. Główne przyczyny powstawania nowych regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania rynku żywności w UE
  
  2.1.1. Nasilające się turbulencje polityczne i gospodarcze
  
  2.1.2. Nowe zjawiska na rynku unijnym (skandale żywnościowe nowego typu - oszustwa żywnościowe dużej skali)
  
  2.1.3. Niewydolność dotychczasowych rozwiązań (głównie w zakresie nadzoru weterynaryjnego)
  
  2.2. Nowe regulacje w zakresie ochrony konsumentów i poprawy bezpieczeństwa żywności
  
  2.2.1. Nowe regulacje prawne w zakresie ochrony konsumentów
  
  2.2.2. Nowe regulacje w zakresie poprawy bezpieczeństwa żywności
  
  2.2.3. Wpływ zmian regulacji prawa żywnościowego na konkurencyjność firm spożywczych w UE
  
  2.2.4. Sankcje jako instytucje w obszarze prawa żywnościowego
  
  2.3. Pozalegislacyjne inicjatywy w zakresie regulacji rynku żywnościowego UE
  
  2.3.1. Operacja OPSON
  
  2.3.2. Food Integrity Project
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Małgorzata Skrzek-Lubasińska
  
  Rozdział 3. Konkurencyjność samozatrudnionych w świetle koncepcji logik instytucjonalnych
  
  Wstęp
  
  3.1. Koncepcja logik instytucjonalnych
  
  3.2. Logiki instytucjonalne a przedsiębiorczość
  
  3.3. Identyfikacja logik instytucjonalnych w przypadku samozatrudnionych
  
  3.4. Typologia samozatrudnionych uwzględniająca różnice w logikach instytucjonalnych wyznaczone na podstawie badań jakościowych
  
  3.5. Pozycja konkurencyjna samozatrudnionych
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Dorota Ciesielska-Maciągowska
  
  Rozdział 4. Wybrane aspekty konkurencyjności międzynarodowej przedsiębiorstw z rynków wschodzących
  
  Wstęp
  
  4.1. EMMs i proces ich umiędzynarodowienia
  
  4.2. Czynniki konkurencyjności EMMs
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Mariusz Sagan
  
  Rozdział 5. Instytucjonalne zaangażowanie korporacji międzynarodowych - w kierunku osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej?
  
  Wstęp
  
  5.1. Konkurencyjność przedsiębiorstw międzynarodowych w ujęciu Nowej Ekonomii Instytucjonalnej
  
  5.1.1. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa
  
  5.1.2. Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw międzynarodowych i sposób postrzegania jej źródeł w ujęciach tradycyjnych i koncepcji
  
  Nowej Ekonomii Instytucjonalnej
  
  5.2. Korporacje międzynarodowe jako twórcy i biorcy instytucji formalnych i nieformalnych w kontekście przewagi konkurencyjnej
  
  5.3. Modele zaangażowania instytucjonalnego korporacji międzynarodowych
  
  5.4. Instytucjonalne zaangażowanie korporacji międzynarodowych- w kierunku osiągania trwałej przewagi konkurencyjnej?
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Małgorzata Poniatowska-Jaksch
  
  Rozdział 6. Geoblokowanie a konkurencyjność przedsiębiorstw
  
  Wstęp
  
  6.1. Specyfika produktu cyfrowego
  
  6.2. Transgraniczne aspekty e-commerce w UE
  
  6.3. Obszary dyskryminacji cyfrowej w UE
  
  6.4. Geoblokowanie w kontekście przewagi instytucjonalnej
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  Zakończenie
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia