Zarządzanie łańcuchem dostaw w XXI wieku. W poszukiwaniu nowych źródeł przewagi konkurencyjnej

-24%

Zarządzanie łańcuchem dostaw w XXI wieku. W poszukiwaniu nowych źródeł przewagi konkurencyjnej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,34  29,40

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 29,40 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 18,82 zł  


22,34

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"W walce konkurencyjnej na współczesnych rynkach globalnych efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw jest uważane za jedno z głównych źródeł przewagi konkurencyjnej firm. Stała się ona obszarem badań na początku lat 80. XX wieku i od tego czasu pozostaje nieprzerwanie przedmiotem gruntownych analiz na gruncie zarówno ekonomii, jak i nauk o zarządzaniu. Przyjęcie we współczesnym biznesie perspektywy przeniesienia konkurencji z poziomu firm na płaszczyznę rywalizacji łańcuchów dostaw sprawia, że to właśnie zarządzanie łańcuchem dostaw jest uważane za jedno z podstawowych źródeł przewagi konkurencyjnej w XXI wieku, szczególnie w przypadku przedsiębiorstw funkcjonujących w globalnej przestrzeni gospodarczej. Liderami biznesu stają się firmy, które stosują zaawansowane działania planistyczne w celu opracowania strategii łańcucha dostaw zorientowanej na umiejętność wychodzenia naprzeciw zmianom w popycie i oczekiwaniach klienta, redukcję kosztów, zapewnienie pełnej przejrzystości w łańcuchu oraz radzenie sobie z ryzykiem zewnętrznym, coraz częściej przybierającym formę zagrożeń kryzysowych o charakterze ogólnoświatowym.


Choć wszystkie prezentowane tu rozdziały nawiązują do tytułu publikacji, to podejście ich Autorów różni się jednak znacząco w odniesieniu nie tylko do interpretacji oraz identyfikacji samych źródeł przewagi konkurencyjnej, lecz także podjętych prób wpisania ich w ramy zarządzania współczesnymi łańcuchami dostaw. Wynika to m.in. z odmiennego podejścia do analizowanych zagadnień wśród instytucji, które reprezentują Autorzy, specyfiki prowadzonych przez nich badań czy też indywidualnego sposobu postrzegania wskazanej problematyki.
"


Rok wydania2016
Liczba stron196
KategoriaLogistyka
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-136-8
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa
  
  
  
  
  Krzysztof Rutkowski
  
  Rozdział 1. Rola przełomowych technologii w budowaniu przewagi konkurencyjnej łańcuchów dostaw w XXI wieku
  
  Wstęp
  
  1.1. Przewaga konkurencyjna a zarządzanie łańcuchem dostaw
  
  1.1.1. Istota przewagi konkurencyjnej
  
  1.1.2. Uwagi krytyczne
  
  1.1.3. Zarządzanie łańcuchem dostaw a przewaga konkurencyjna
  
  1.2. Internet rzeczy, Przemysł 4.0 i SMAC - katalizatory zmian technologicznych w łańcuchu dostaw
  
  1.2.1. Internet rzeczy
  
  1.2.2. Przemysł 4.0
  
  1.2.3. SMAC
  
  1.3. Główne technologie mające kluczowy wpływ na zarządzanie łańcuchem dostaw w XXI wieku
  
  1.3.1. Analityka Big Data
  
  1.3.2. 3D Printing
  
  1.3.3. Robotyzacja i automatyzacja
  
  1.3.4. Pojazdy autonomiczne (bezzałogowe) i drony
  
  1.3.5. Rozszerzona rzeczywistość
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  Anna Baraniecka
  
  Rozdział 2. Modele dojrzałości łańcuchów dostaw - charakterystyka i korzyści wynikające z ich zastosowania
  
  Wstęp
  
  2.1. Istota i funkcje modeli dojrzałości łańcuchów dostaw
  
  2.2. Przegląd modeli dojrzałości łańcuchów dostaw
  
  2.3. Korzyści wynikające z zastosowania modeli dojrzałości w praktyce zarządzania łańcuchami dostaw
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  Blanka Tundys
  
  Rozdział 3. Źródła przewagi konkurencyjnej zielonego łańcucha dostaw - analiza kluczowych czynników
  
  Wstęp
  
  3.1. Cele i pytania badawcze
  
  3.2. Zielony łańcuch dostaw - nowy model biznesu: aspekty teoretyczne
  
  3.3. Kluczowe czynniki i źródła przewagi konkurencyjnej zielonego łańcucha dostaw
  
  3.4. Koncepcyjne ujęcie strategii zielonego łańcucha dostaw w kontekście przewag konkurencyjnych
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  Wacław Szymanowski
  
  Rozdział 4. Koncepcja przezroczystości jako źródła przewagi konkurencyjnej w zarządzaniu łańcuchem dostaw
  
  Wstęp
  
  4.1. Uwarunkowania konieczności śledzenia i monitorowania żywności
  
  4.2. Strategia monitorowania i śledzenia żywności z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych
  
  4.2.1. Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w kontroli bezpieczeństwa dostaw żywności jako narzędzie wdrażania koncepcji traceability
  
  4.2.2. Zasady organizacji śledzenia łańcuchów i sieci dostaw
  
  4.3. Główni interesariusze Platformy Śledzenia i Monitorowania Żywności
  
  4.3.1. Znaczenie problemu przezroczystości z perspektywy rynku żywności
  
  4.3.2. Interesariusze przezroczystości w łańcuchu żywnościowym
  
  4.3.3. Rola państwa w realizacji interesu publicznego
  
  4.3.4. Konsumenci i społeczeństwo
  
  4.3.5. Rolnicy jako interesariusze w łańcuchu żywnościowym
  
  4.3.6. Producenci żywności jako interesariusze w łańcuchu żywnościowym
  
  4.3.7. Handel jako interesariusz w łańcuchu żywnościowym
  
  4.4. Koncepcja Europejskiej Platformy Śledzenia i Monitorowania Żywności - struktura, wyzwania i oczekiwania
  
  4.4.1. Struktura platformy ze względu na potrzeby informacyjne
  
  4.4.2. Wyzwania i oczekiwania względem platformy monitorowania i śledzenia żywności
  
  4.4.3. Rola informacji w budowaniu zaufania na rynku żywności
  
  4.4.3.1. Wpływ bezpieczeństwa na przezroczystość łańcucha żywnościowego
  
  4.4.3.2. Wpływ jakości na przezroczystość łańcuchów żywnościowych
  
  4.4.3.3. Przeźroczystość a integralność mierzona ocenami środowiskowymi, społecznymi i etycznymi
  
  4.4.4. Informacje odnośnie budowy zaufania oraz technologie tworzące infrastrukturę do śledzenia i monitorowania łańcuchów żywnościowych
  
  4.4.4.1. Technologie informacyjne tworzące infrastrukturę do śledzenia i monitorowania łańcuchów żywnościowych
  
  4.5. Dobre praktyki w zakresie integracji interesariuszy rynku żywnościowego - system RASFF (Rapid Alert System for Food and Feed)
  
  4.5.1. RASFF jako przykład instytucji monitorowania i kontroli zanieczyszczeń żywności w UE
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  Barbara Ocicka, Grażyna Wieteska
  
  Rozdział 5. Otwarte innowacje jako źródło wartości w relacjach z dostawcami
  
  Wstęp
  
  5.1. Zarządzanie relacjami z dostawcami a zarządzanie wartością w łańcuchach dostaw
  
  5.2. Otwarte innowacje produktowe i procesowe rozwijane we współpracy z dostawcami
  
  5.3. Charakterystyka próby badawczej
  
  5.4. Wyniki i dyskusja
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  Piotr Polak
  
  Rozdział 6. Znaczenie relacji partnerskich w zarządzaniu łańcuchem dostaw - zastosowanie koncepcji Vested jako źródło przewagi konkurencyjnej we współczesnym biznesie
  
  Wstęp
  
  6.1. Relacje między ogniwami w łańcuchu dostaw
  
  6.2. Relacje konfrontacyjne w łańcuchu dostaw - analiza krytyczna
  
  6.3. Dziesięć słabych stron podejścia transakcyjnego w relacjach utrzymywanych w ramach łańcucha dostaw
  
  6.4. Znaczenie relacji partnerskich w świetle koncepcji Vested
  
  6.5. Proces wdrażania rozwiązania Gettting to WE w Polsce
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
  
  
  
  
  Bartosz Woliński
  
  Rozdział 7. Wpływ koncepcji Przemysł 4.0 na konfigurację i zarządzanie łańcuchami dostaw w przyszłości
  
  Wstęp
  
  7.1. Przemysł 4.0
  
  7.2. Fabryka przyszłości
  
  7.3. Perspektywy
  
  Podsumowanie
  
  Bibliografia
RozwińZwiń