Rehabilitacja w porażeniu mózgowym i zaburzeniach ruchu

-20%

Rehabilitacja w porażeniu mózgowym i zaburzeniach ruchu

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

41,5851,98

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Treść poszczególnych rozdziałów stanowi profesjonalne, rzetelne omówienie mechanizmów rozwoju ruchowego dziecka. ich zaburzeń, sposobów leczenia oraz planowania metod terapeutycznych.


W obecnym. znacznie zmienionym wydaniu autorka kontynuuje wypracowywanie zasad nauczania rozwoju czynności motorycznych. Duży nacisk kładzie na procedury usprawniające zwykłe czynności codzienne, które mogą poprawić jakość życia. Przedstawia usprawniające sposoby czynnego wypoczynku. Ustosunkowuje się także do alternatywnych i uzupełniających metod leczenia. W tym wydaniu dodano rozdział poświęcony problemom starszych pacjentów z porażeniem mózgowym.


Liczba stron468
WydawcaPZWL Wydawnictwo Lekarskie
ISBN-13978-83-200-3422-6
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa do wydania czwartego – prof. Brian Neville    11
  Fragmenty przedmowy do wydania drugiego – dr Mary D. Sheridan    13
  Wstęp    15
  Podziękowania    21
  ROZDZIAŁ 1. Obraz kliniczny a leczenie i postępowanie    23
  Zaburzenia ruchowe    23
  Upośledzenia towarzyszące    24
  Etiologia    25
  Obraz kliniczny a rozwój    26
  Zmiany obrazu klinicznego    28
  Klasyfikacja    29
  Spastyczna postać mózgowego porażenia dziecięcego    30
  Atetotyczna postać mózgowego porażenia dziecięcego    35
  Ataktyczna postać mózgowego porażenia dziecięcego    36
  Cechy wspólne wszystkich postaci mózgowego porażenia dziecięcego    37
  Zasady nauczania i prowadzenia terapii    40
  Podsumowanie    40
  ROZDZIAŁ 2. Różne podejścia terapeutyczne    42
  Ćwiczenia mięśni i aparaty korekcyjne    42
  Rozwój wzorców ruchowych    45
  Synergie ruchowe    46
  Proprioceptywne torowanie nerwowo-mięśniowe    47
  Rozwój neuromotoryczny    48
  Terapia neurorozwojowa z hamowaniem odruchów i torowaniem    48
  Aktywacja i hamowanie przez stymulację sensoryczną    50
  Odruchowe pełzanie i inne reakcje odruchowe    50
  Kierowane nauczanie    51
  Terapie pomocnicze    52
  Podejście systemowe ukierunkowane na wykonywanie zadań    55
  MOVE (Movement Opportunities Via Education), czyli możliwości ruchowe przez edukację    56
  ROZDZIAŁ 3. Synteza modeli terapeutycznych    57
  Założenia teoretyczne    57
  Badania naukowe    58
  Przegląd badań klinicznych    58
  Badania nad szczególnymi metodami leczenia    59
  Inne badania    60
  Badania teoretyczne i kliniczne    61
  Doświadczenie kliniczne i praktyka oparta na dowodach    61
  Ocena badań ilościowych wyników leczenia    62
  Eklektyczny punkt widzenia    66
  Synteza modeli terapeutycznych    68
  Zasady usprawniania wynikające z syntezy modeli terapeutycznych    72
  ROZDZIAŁ 4. Nauka czynności motorycznych    87
  Sposoby nauczania    88
  Zachowania    88
  Rozwój uwagi dziecka    89
  Sposoby ułatwiające skupienie i uczenie się    89
  Nauka czynności ruchowych    90
  Własne cele i strategie dziecka    90
  Analiza zadań    92
  Wskazówki podczas nauki    93
  Wskazówki słowne    95
  Nagrody    96
  Ćwiczenia i doświadczenie    97
  Podsumowanie    99
  ROZDZIAŁ 5. Podejście do wspólnej nauki    100
  Pracując z rodzicami    100
  Współpraca z innymi dorosłymi    101
  Podejście do wspólnej nauki    101
  Sposobności ustalania, co rodzice i dziecko chcą osiągnąć    102
  Uczestniczenie w doborze i stosowaniu sposobów terapii    105
  Uczestniczenie w ocenie postępów    108
  Stosunki rodzice–dziecko    109
  Pomaganie dziecku w uczeniu się kontroli ruchów    110
  Obserwowanie wzajemnego oddziaływania rodziców i dziecka    111
  Wsparcie psychiczne    112
  Zespołowa praca z rodzicami    113
  Zdrowie rodziców    115
  Rodzeństwo    116
  Leczenie alternatywne i uzupełniające    116
  Podsumowanie    118
  ROZDZIAŁ 6. Starsi pacjenci z porażeniem mózgowym    120
  Rola fizjoterapeuty    122
  Kwestie niepokojące starszych pacjentów    122
  Możliwości ruchowe i samoobsługa    124
  Zniekształcenia    126
  Zdrowy tryb życia    127
  Poruszanie się po okolicy    129
  Samodzielne obsługiwanie się i wygląd zewnętrzny    129
  Wiedza o chorobie    130
  Lecznicze zajęcia ruchowe    131
  Pomiary    131
  ROZDZIAŁ 7. Ocena usprawniania codziennych czynności    132
  Podejście do oceny    132
  Ocena i klasyfikacja    136
  Klasyfikacja niesprawności    140
  Inne sposoby obserwacji    140
  Badanie szczególnych czynności    140
  Stopniowanie przy ocenianiu    140
  Czynności nieprawidłowe i zniekształcenia    141
  Czynność i zakres ruchu    150
  Reakcje, odpowiedzi i odruchy    151
  Szybkość wykonywanej czynności    151
  Ruchy zamierzone    151
  Nieprawidłowe napięcie mięśni    161
  Siła mięśni    161
  Niezbędne dodatkowe oceny    161
  Wybór sposobów leczenia    163
  Dokumentacja    163
  Klasyfikacje    165
  Podsumowanie    165
  ROZDZIAŁ 8. Procedury lecznicze i postępowanie    166
  Ćwiczenia ruchowe    166
  Rozwój motoryczny dziecka z ciężkimi zaburzeniami widzenia    172
  Rozwój w pozycji na brzuchu    180
  Rozwój w pozycji na plecach    210
  Nauka siadania    231
  Nauka stawania i chodzenia    269
  Rozwój czynności ręki    326
  ROZDZIAŁ 9. Czynności ruchowe w życiu codziennym dziecka    357
  Czynności ruchowe w czasie jedzenia, ubierania, załatwiania potrzeb, mycia, kąpieli, zabaw i komunikowania się    357
  Czynności motoryczne i percepcja    360
  Czynności ruchowe a mowa i słownictwo    362
  Sposoby prawidłowego noszenia dzieci    374
  ROZDZIAŁ 10. Problemy deformacji    377
  Przyczyny    378
  Leczenie i opieka    385
  Szczególne zniekształcenia    390
  Ogólne uwagi dotyczące leczenia chirurgicznego    404
  Fizjoterapia przedoperacyjna    405
  Opieka i fizjoterapia pooperacyjna    405
  Stosowanie opatrunków do ćwiczeń obciążania (zmniejszających spastyczność)    407
  ROZDZIAŁ 11. Terapia grupowa    412
  Organizacja pracy zespołowej    414
  Dobór pacjentów    416
  Problemy związane z dziećmi    416
  Program    418
  Podsumowanie    421
  DODATEK 1. Stopnie rozwoju    423
  Wskazówki służące do oceny możliwości fizycznych    426
  Używanie wózka inwalidzkiego    430
  DODATEK 2. Wyposażenie    433
  Wyposażenie podstawowe    433
  Przedmioty pomocnicze codziennego użytku    438
  Piśmiennictwo    441
  Skorowidz    459
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia