INNE EBOOKI AUTORA
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
intro: | |
Jacek Napiórkowski, *** (Pamiętasz tę dziką zatokę…) | |
Wojwodina: | |
Tomasz Kwoka, Wojwodina nad Dunajem | |
Ottó Tolnai, Co będzie ze mną, Pieśń dodatkowa do wiersza Co będzie ze mną, Pierwszy raz, Trzy gwoździe, I znalazłem jeszcze jeden artykuł, Lód z jaguara, Gdzieś nad adriatykiem, Kako je djed, Między obrazem matki boskiej a portretem tity, Grube cipy w futrach (przeł. Anna Górecka) | |
Maciej Libich, Świat-kłącze, dzieło-kłącze. Kilka uwag wokół Poety ze smalcu Ottó Tolnaiego | |
Borisz Kucsov, Lęk i odraza w Szabadce. Dramat komiksowy (przeł. Daniel Warmuz) | |
Między snem a rzeczywistością. Z Boriszem Kucsovem rozmawia Daniel Warmuz | |
Andrzej Sadecki, Węgrzy z Wojwodiny. Historia pewnej mniejszości | |
Ladislav Čáni, Bez znaczenia, Człowiek którego nie ma, Wizja, Jak kamień, Alea iacta est, Udumbara, Noc, Wyzwalanie krwi (przeł. Miłosz Waligórski) | |
Staram się unikać pustej formy. Z Ladislavem Čánim rozmawia Marta Součková (przeł. Izabela Zając) | |
Patrycja Chajęcka, Między topograficznym konkretem a przestrzenią mityczną. O Ogrodzie, popiele Danila Kiša | |
Radek Bruch, Terytorium smutku i inspiracji. Danilo Kiš i Wojwodina | |
Ksenia Olkusz, Horror filmowy po serbsku | |
Vitomirka Trebovac, w australii, nigdy nie zapomnę, o starości, zorica, cisza, rowerem przez życie, życie (przeł. Miłosz Waligórski) | |
Ottó Tolnai, Bojan Bem (przeł. Karolina Wilamowska) | |
Igor Marojević, Schnitt (fragment) (przeł. Dorota Jovanka Ćirlić) | |
Teatr nie zna granic. Z Milanem Novakoviciem rozmawia Anna Stępień | |
Aleksandar Zograf., Pocztówka z Pančeva (przeł. Klaudia Piwowarczyk), Gaj (przeł. Anna Stępień), Ivanovo (przeł. Klaudia Piwowarczyk), Uzdin, Subotica (przeł. Katarzyna Gronkowska) | |
Radek Bruch, Chevrolet w krainie traubisody | |
Miłosz Waligórski, Nowy Sad, pożegnanie | |
poezja: | |
Andrzej Kopacki, [Siedział na przystanku], [Samotna pod stuletnim], [Rano za tylnym], [Otrzepał pióra], [Widzieliście reklamówkę], [Odkąd spadł], [Spowszedniały talerze], [– a przecież], [Na końcu języka], [Tylko co czwarta] | |
ze szkicowników: | |
Marta Zelwan, Śnienie świata | |
z Hanoweru: | |
Dariusz Muszer, Największa w bloku piwnica | |
krytyka literacka: | |
Marek Czuku, Co dalej? (Zbigniew Chojnowski, Widny kres) | |
Jarosław Błahy, I tylko ten wiatr (Ewa Frączek, Reorientacja) | |
Anna Łozowska-Patynowska, Wszystkie drogi prowadzą do tekstu (Stefan Jurkowski, Spacer do siebie) | |
Ewa Sonnenberg, Raport z oblężonego bytu (Michał Kozłowski, Nie myśl o mnie źle) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 18 (Tatev Chakhian, Dowód (nie)osobisty, Miljenko Jergović, Muszkat, cytryna i kurkuma. Spojrzenie z Zagrzebia, István Kemény Programy w labiryncie) | |
Damian Romaniak, Matka i duchy (Cezary Harasimowicz, Saga czyli filiżanka, której nie ma) | |
Jarosław Błahy, Nihil novi (Ryszard Lenc, Ostatni ogród) | |
Anna Łozowska-Patynowska, Bez ciebie, beze mnie (Jolanta Jonaszko, Bez dziadka. Pamiętnik żałoby) | |
Patrycja Chajęcka, Odcienie starości (Elizabeth Strout, Olive Kitteridge) | |
Beata Patrycja Klary, Gorące bułki 4 (Anne B. Ragde, Ziemia kłamstw, Szymon Hołownia, Święci pierwszego kontaktu, Pierre Lemaitre, Trzy dni i jedno życie, Kara Thomas, Mroczne zakamarki, Ks. Józef Tischner, Krótki przewodnik po życiu, Danny Penman, Sztuka oddechu, Sekret świadomego życia, Regina Brett, Kochaj. 50 lekcji jak pokochać siebie, swoje życie i ludzi, Roman Habdas, Ludzie i rzeki, rzeki i ludzie, Bogdan Prejs, Objawy pierwotne, Sabina Waszut, Zielony byfyj) | |
komiks: | |
Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 11 | |
Marcin Bałczewski, Wehikuł czasu zapomnienia (Waldemar Andrzejewski, Wehikuł czasu i inne opowieści) | |
nadesłano | |
muzyka: | |
Rafał Wawrzyńczyk, Muzyka na biegunach | |
Adam Mańkowski, Z marokańskich bazarów do Torunia (Hati & Mazzoll, Teruah) | |
Radek Bruch, Elektroniczne rytuały (Powidok, Statek szaleńców) | |
stałe felietony: | |
„poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Niżyński Marian Ludwik, Jerschina Stanisław Marian, Żernicki Janusz, Zielińska Teresa | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Z niższości | |
„esoesy” – ADL, Trzynaste | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Użycza głosu tym, którzy sami nie mogą się wypowiedzieć. Maria Borcz | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Badacze „wyklęci” | |