Twórczość, zatrudnialność, uniwersytet

1 opinia

Format:

ibuk

Publikacja z cyklu badań nad twórczym uniwersytetem. Autorzy zajmują się aktualnymi tendencjami w szkolnictwie wyższym, które powinno przygotowywać absolwentów do wejścia na rynek pracy.
Potrzeba kształtowania postaw i umiejętności staje się dla współczesnych uczelni ważniejsza niż dostarczanie wiedzy. Istnieją postawy i umiejętności uniwersalne, ale pojawia się wiele nowych. Współpraca szkół wyższych ze światem biznesu obejmuje różnorodne działania, m.in. tworzenie rad biznesu przy konkretnych jednostkach, włączanie praktyków do rad kierunków i specjalności, powierzanie im prowadzenia zajęć. Jest to szczególnie istotne dla kierunków, które wybrały profil praktyczny w ramach studiów pierwszego stopnia, przygotowujących do podjęcia pracy zawodowej. Coraz częściej absolwenci studiów licencjackich decydują się na stałą pracę, odkładając kształcenie magisterskie „na później” bądź realizują je w trybie studiów zaocznych. [...] Odpowiedzią na potrzeby rynku jest takie przekształcanie programów studiów, aby - umożliwiając osiąganie założonych efektów kształcenia - wypełniały istniejącą lukę kompetencyjną. Efektem tych działań ma być zwiększenie zatrudnialności absolwentów. Nie jest to droga ani łatwa, ani szybka, wydaje się wszak jedyną z możliwych. Szkoły wyższe muszą nią kroczyć, jeśli chcą konkurować z uczelniami w Europie i na świecie.
Z Wprowadzenia


Rok wydania2018
Liczba stron168
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-905-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Jarosław Płuciennik, Maria Czajkowska, Michał Wróblewski)    7
  Tomasz P. Czapla – Kompetencje uniwersalne jako odpowiedź na potrzeby rynku pracy     15
  Stanisław Goźdź-Roszkowski, Jacek Makowski – Jak twórczo kształcić humanistów dla potrzeb rynku pracy? Studium przypadku: kierunek lingwistyka dla biznesu na Uniwersytecie Łódzkim    25
  Monika Marcinkowska – Bankowiec jutra, czyli o praktycznym programie kształcenia na Uniwersytecie Łódzkim    37
  Paweł Drapikowski, Joanna Wesołowska – Studia dualne w Politechnice Poznańskiej – program i doświadczenia    57
  Jarosław Płuciennik, Michał Wróblewski – Uniwersytet i jego współpraca z otoczeniem biznesowym. Przypadek projektu The iProfessional (iPro)    65
  Hanna Sieja-Skrzypulec – Wyobraźnia, empatia i twórcze pisanie     79
  Krzysztof Zajas – Dlaczego profesor od literatury pisze kryminały?    101
  Gabriela Matuszek-Stec – Twórcze pisanie – specyfika studiów podyplomowych (na przykładzie najstarszej w Polsce szkoły pisarzy – Studium Literacko-Artystycznego UJ)    111
  Paulina Kwiatkowska – Artcoaching jako nowoczesna forma wspierania artystów    125
  Patrycja Mizera-Pęczek, Katarzyna Wojtaszczyk – Blog jako narzędzie wspierające kandydatów do pracy    141
  Ewelina Niedzielska – O tym, dlaczego ekonomiści potrzebują humanistów    153
  Abstrakty    165
RozwińZwiń