POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Publikacja z cyklu badań nad twórczym uniwersytetem. Autorzy zajmują się aktualnymi tendencjami w szkolnictwie wyższym, które powinno przygotowywać absolwentów do wejścia na rynek pracy.
Potrzeba kształtowania postaw i umiejętności staje się dla współczesnych uczelni ważniejsza niż dostarczanie wiedzy. Istnieją postawy i umiejętności uniwersalne, ale pojawia się wiele nowych. Współpraca szkół wyższych ze światem biznesu obejmuje różnorodne działania, m.in. tworzenie rad biznesu przy konkretnych jednostkach, włączanie praktyków do rad kierunków i specjalności, powierzanie im prowadzenia zajęć. Jest to szczególnie istotne dla kierunków, które wybrały profil praktyczny w ramach studiów pierwszego stopnia, przygotowujących do podjęcia pracy zawodowej. Coraz częściej absolwenci studiów licencjackich decydują się na stałą pracę, odkładając kształcenie magisterskie „na później” bądź realizują je w trybie studiów zaocznych. [...] Odpowiedzią na potrzeby rynku jest takie przekształcanie programów studiów, aby - umożliwiając osiąganie założonych efektów kształcenia - wypełniały istniejącą lukę kompetencyjną. Efektem tych działań ma być zwiększenie zatrudnialności absolwentów. Nie jest to droga ani łatwa, ani szybka, wydaje się wszak jedyną z możliwych. Szkoły wyższe muszą nią kroczyć, jeśli chcą konkurować z uczelniami w Europie i na świecie.
Z Wprowadzenia
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 168 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-905-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie (Jarosław Płuciennik, Maria Czajkowska, Michał Wróblewski) | 7 |
Tomasz P. Czapla – Kompetencje uniwersalne jako odpowiedź na potrzeby rynku pracy | 15 |
Stanisław Goźdź-Roszkowski, Jacek Makowski – Jak twórczo kształcić humanistów dla potrzeb rynku pracy? Studium przypadku: kierunek lingwistyka dla biznesu na Uniwersytecie Łódzkim | 25 |
Monika Marcinkowska – Bankowiec jutra, czyli o praktycznym programie kształcenia na Uniwersytecie Łódzkim | 37 |
Paweł Drapikowski, Joanna Wesołowska – Studia dualne w Politechnice Poznańskiej – program i doświadczenia | 57 |
Jarosław Płuciennik, Michał Wróblewski – Uniwersytet i jego współpraca z otoczeniem biznesowym. Przypadek projektu The iProfessional (iPro) | 65 |
Hanna Sieja-Skrzypulec – Wyobraźnia, empatia i twórcze pisanie | 79 |
Krzysztof Zajas – Dlaczego profesor od literatury pisze kryminały? | 101 |
Gabriela Matuszek-Stec – Twórcze pisanie – specyfika studiów podyplomowych (na przykładzie najstarszej w Polsce szkoły pisarzy – Studium Literacko-Artystycznego UJ) | 111 |
Paulina Kwiatkowska – Artcoaching jako nowoczesna forma wspierania artystów | 125 |
Patrycja Mizera-Pęczek, Katarzyna Wojtaszczyk – Blog jako narzędzie wspierające kandydatów do pracy | 141 |
Ewelina Niedzielska – O tym, dlaczego ekonomiści potrzebują humanistów | 153 |
Abstrakty | 165 |