Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

28,70  41,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

28,7041,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Złożoność i dynamika współczesnej rzeczywistości implikują wyłanianie się nowego paradygmatu społeczno-kulturowego, a w istocie – nowych paradygmatów zarządzania organizacjami. Podstawą, na której się one opierają jest wiedza, która zarówno w nauce, jak i w badaniach naukowych jest jednocześnie narzędziem, metodą, celem oraz wynikiem poczynań badawczych.
Wieloaspektowość zmian w zakresie paradygmatów nauk o zarządzaniu oraz ich dynamikę można zaobserwować w perspektywie historycznej. Organizacje ulegały przekształceniom – od traktowania ich jako systemu mechanistycznego, poprzez system biologiczny – aż po złożony system społeczno-kulturowy. Do tego procesu musiały dostosować się zmiany w zakresie sposobu myślenia w zarządzaniu strategicznym.
Współcześnie organizacja przyjmuje formę systemu społeczno-kulturowego będącego współkreatorem rzeczywistości organizacyjnej. Elementami tego systemu są ludzie, a więc pojedyncze kreatywne jednostki, których działania przebiegając w zmiennym otoczeniu muszą w coraz większym stopniu opierać się na wiedzy. Pojawiają się zatem pytania o szanse i zagrożenia tak uprawnianej nauki, dla której organizacja stanowiła zawsze centrum zainteresowań teoretyczno-praktycznych.
Rozwój nauki w sferze zarządzania organizacjami jest w gruncie rzeczy oparty na tworzeniu interdyscyplinarnych teorii zakładających nowoczesne aspekty myślenia metaforycznego. Z tego względu, istotnego znaczenia nabierają wszelkie formy zestawiania i konfrontacji poglądów, opinii czy sądów hipotetycznych badaczy reprezentujących te pozornie oddalone od siebie ścieżki rozważań o wielorakich aspektach zarządzania.
Opracowanie przedstawia osiągnięcia badawcze, interaktywnej refleksji naukowej i weryfikacji doświadczeń Doktorantów Ośrodków Naukowych z całej Polski. Zamieszczone w niniejszym zbiorze artykuły zawierają interesują- ce rozważania na temat aktualnych problemów związanych z teoretycznymi, metodycznymi i praktycznymi problemami w dziedzinie nauk o zarządzaniu. W większości artykułów zaprezentowane zostały wyniki badań własnych oraz sądy i opinie sformułowane na podstawie studiów literaturowych.


Liczba stron292
WydawcaWyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
ISBN-13978-83-64927-63-8
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Analiza kryteriów doboru kandydatów do służby w Policji »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Analiza przypadku w badaniach naukowych, dydaktyce oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Coaching - skuteczne narzędzie zarzadzania współczesnego menedżera »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - EDOA (Elektroniczny Dziennik Operowania i Administrowania) jak element oceny pracownika działów IT w dużej Instytucji Publicznej »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Japońskie stosunki pracy jako przykład związku agencyjnego »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Kierunki ewolucji przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy a propozycja modelu małego przedsiębiorstwa usług szkoleniowych »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Mistrzowie i rzemieślnicy a zarządzanie - koncepcje przywództwa we współczesnych organizacjach »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Nowa perspektywa zarządzania przedsiębiorstwem poprzez pryzmat przynależności do sieci współpracy »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Patologie w dzieleniu się wiedzą w organizacjach »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Perceived Organizational Support jako obszar badań współczesnych organizacji »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Praca tymczasowa jako elastyczna forma zatrudnienia w konkurencyjnych warunkach działalności gospodarczej »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Praktyki personalne w organizacji a poziom zaangażowania organizacyjnego, na przykładzie przedsiębiorstwa z branży kolejowej »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Problematyka mobbingu w miejscu pracy. Zarządzanie poprzez maksymalne niwelowanie stresu pracowników »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Rola kompetencji interpersonalnych w życiu młodego człowieka »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Społeczna odpowiedzialność biznesu - bariery i wyzwania »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Sprawiedliwość organizacyjna determinantą lojalności pracowników »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Stosowanie społecznej odpowiedzialności biznesu w zarządzaniu instytucjami kultury »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Zarządzanie wirtualną załogą - telepraca »

Psychospołeczne aspekty zachowań ludzi w organizacjach - Znaczenie aktywności fizycznej dla pracowników i pracodawców »


Ciekawe propozycje

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia