Różnorodni przez sztukę

Edukacja artystyczna w środowiskach zróżnicowanych kulturowo

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,77  22,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,95 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,77 zł  


13,77

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja (...) wpisuje się w krąg wciąż nielicznych monografii poświęconych problematyce wielowymiarowego wychowania estetycznego dzieci, młodzieży i dorosłych. Jednak w odróżnieniu od innych prac tego typu stara się połączyć teoretyczne podstawy edukacji z praktyką codzienną w rozmaitych instytucjach, np. szkołach, placówkach kulturalnych, galeriach, salach koncertowych oraz poza instytucjami, w odmiennych środowiskach o złożonej strukturze etniczno-społecznej. Cechą wyróżniającą w tego typu podejściu jest chociażby wybór badań dotyczący złożonego fenomenu kulturowego, jakim jest indywidualizm i wspólnotowość mieszczące się w koncepcjach, motywacjach i działaniach artystów, animatorów kultury i zwykłych odbiorców sztuki.
Z recenzji
dr hab., prof. CHAT Małgorzaty Kowalczyk-Marcjan


Rok wydania2017
Liczba stron238
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-982-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  I. Indywidualizm i wspólnotowość jako atrybuty sztuki i twórczości artystycznej    11
  Sławomir Sztobryn, Pochwała indywidualizmu w pluralistycznej kulturze    13
  Grzegorz Sztabiński, Wspólnotowość a indywidualizm w sztuce i wychowaniu estetycznym    23
  Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, Pęknięcie burzy optymizm. Sztuka zwierciadłem relacji z Innym    39
  Justyna Żak, Ja – Ty w perspektywie wspólnoty sztuki    51
  Tamara Sass, Koincydencja indywidualizmu i tradycji w kreacji artystycznej Hasiora, Kulisiewicza i Skoczylasa    61
  
  II. Indywidualizm i wspólnotowość jako wartości edukacji estetycznej    77
  Mirosława Zalewska-Pawlak, Wspólnotowość i indywidualizm w edukacji estetycznej – podstawowe założenia    79
  Urszula Szuścik, Edukacja plastyczna w kontekście jednostki i grupy    91
  Oleksij Karamanov, Wielokulturowy dyskurs edukacji artystycznej w przestrzeni muzealnej    103
  Maria Vasylyshyn, Warsztaty muzealne jako forma edukacji międzykulturowej    113
  Piotr Soszyński, Wielokulturowość w edukacji muzycznej    125
  Anna Tyl, Indywidualizm a społeczne źródła stresu zawodowego nauczyciela, wynikające ze specyfiki jego pracy    135
  
  III. Różne formy doświadczania indywidualizmu i wspólnotowości w kulturze pluralistycznej    149
  Magdalena Sasin, Między indywidualizacją a wspólnotowością – środowisko słuchaczy i twórców muzyki współczesnej    151
  Ewa Tomaszewska, Z ciemności do światła – taniec butoh przekraczający granice kultur    163
  Monika Modrzejewska-Świgulska, Doświadczenie studiowania w Szkole Filmowej w Łodzi przez studentów pochodzących z Azji Wschodniej    179
  Magdalena Pawlak, Autostylizacja jako potrzeba podkreślenia indywidualności i wspólnotowości przez współczesną młodzież    191
  Mariusz Samoraj, Tolerancja i dialog w środowiskach zróżnicowanych kulturowo na przykładzie historii miasta Zelów    203
  Beata Szczepańska, Estetyczno-higieniczny wymiar architektury szkolnej w II Rzeczypospolitej Polskiej w kontekście różnorodności kulturowej    219
  
  Autorzy     237
RozwińZwiń