Zarządzanie Publiczne Nr 4/2008

Zarządzanie Publiczne Nr 4/2008

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

14,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Reforming Education: Linking Schools, Universities and Communities for Democratic School Reform School reform to be successful needs all stakeholders to bring their resources, voice and active participation to the task. Democratic school reform is not democracy in its limited form. Democratic school reform demands that, despite our existence in an educational context full of undemocratic actions, those that care about the quality of schooling and the future democratic nature of society must step out and into the struggle that is the deliberation around the purpose, goals, and evaluation of schooling.


(Mazurkiewicz, Fischer, Armaline)


Liczba stron140
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2683-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction, Grażyna Prawelska-Skrzypek (Jagiellonian University, Institute of Public Affairs)    7
  Preface, John M. Fischer, Grzegorz Mazurkiewicz (Co-Editors)    9
  Theoretical Introduction    13
    John Fischer (Bowling Green State University, Ohio, USA) and Grzegorz Mazurkiewicz (Jagiellonian University, Institute of Public Affairs), What Might it Mean to Democratize School Reform?    13
  Contexts and Systemic Efforts in Education    23
    David Jackson (Bowling Green State University, Ohio, USA), Popular Culture and Politics: Some Implications for Educators    23
    Jan Łuczyński (Jagiellonian University, Institute of Public Affairs), Contemporary Challenges for Educational Management in Poland    33
    Kathy Farber (Bowling Green State University, Ohio, USA), William Armaline (Bowling Green State University, Ohio, USA), Democracy, Improvisation, and Schooling Reform    43
  Actors and Sectors: Raising Voices, Solving Problems    55
    Ewa Stoecker (Expedition Inside Culture Association), Irmina Wachna (Jagiellonian University Extension, Kraków), Orange for Earth – An Educational Project Which (Temporarily?) Changed 100 Polish Schools    55
    Alicja Pacewicz (Center for Citizenship Education, Warsaw), Quality Assurance in Education for Democratic Citizenship. Can this Strategy Work in Polish Schools?    63
    Halina Wołos (Superintendent), Edyta Zakrzewska (Principal Stalowa Wola Schools), The Beginnings at School Don’t Have to Be Difficult... Young Teachers and Their First Days at Work    77
    Krzysztof Kwiatkowski (Principal Group of Community Schools no.3, Kraków), After 20 Years: A Polish Community School in the Social Education Movement    81
  Schools, Teachers, Society: from Micro to Macro Perspectives    85
    Grzegorz Mazurkiewicz (Jagiellonian University, Institute of Public Affairs), How Do Teachers Understand Democratic Education, Equal Opportunities and Their Roles in School?    85
    Tomasz Kasprzak (University of Warsaw), More Than Education – Formal and Informal Education as a Tool to Solve Children and Youth Problems    99
    Marta Lenartowicz, Maciej Świeży (Jagielonian University Extension), Possible Role of Universities in Democratic School Reform: from “Ivory Tower” to “Flower Tower”    109
    Joseph Kretovics (Western Michigan University, USA), Educational Change Through Comprehensive School Reform    115
  List do przyszłości, Studenci Zarządzania w Oświacie ISP, UJ    127
  Letter to Future, Students of Jagielonian University Management in Education (participants of the conference)    128
  Closing and Opening: Contextual Approach to School Evolution    131
    Grzegorz Mazurkiewicz (Jagiellonian University, Institute of Public Affairs), John Fischer (Bowling Green State University, Ohio, USA), William Armaline (Bowling Green State University, Ohio, USA and the Conference Participants) Conversations, Dialog and Deliberation: Leaders Moving Towards the Democratization of School Reform    131
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia