Multimedia w kształceniu

Multimedia w kształceniu

4 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka wypełnia swoistą lukę pomiędzy tradycyjną dydaktyką, stającą się coraz bardziej innowacyjną i multimedialną (technologia kształcenia) a dynamicznie rozwijającą się informatyką i jej zastosowaniami w edukacji. Powstała na zapotrzebowanie środowiska akademickiego, zwłaszcza uczelni humanistycznych (pedagogicznych) i informatycznych. Jest adresowana do nauczycieli wszystkich przedmiotów i pedagogów, a także innych osób przygotowujących i organizujących tradycyjne kształcenie, jak i edukację na odległość, w której korzysta się z najnowszych rozwiązań technologicznych. Adresatami jej mogą być także osoby doskonalące swoje kwalifikacje ogólne i specjalistyczne z wykorzystaniem najnowszych aplikacji multimedialnych. Jest ona kierowana także do uczniów (studentów) i dorosłych (rodziców), wzbogacających swą wiedzę o najnowszych elektronicznych źródłach informacyjnych, jak również poszukujących informacji przydatnych nie tylko w szkole (uczelni), ale również w pracy zawodowej i wypoczynku.

Podstawę przygotowania niniejszej książki stanowi wydana w 2002 roku przez Wydawnictwo Mikom pozycja pt. Media w nauczaniu. Jest to drugie jej wydanie w znacznym stopniu wzbogacone i poszerzone. Następiła aktualizacja treści książki o najnowsze multimedia, takie jak telefonia komórkowa, kumulująca wszystkie dotychczasowe osiągnięcia najnowszych mediów cyfrowych i technologii informacyjnych.

Ponadto umieszczeono w książce bogaty wykaz najnowszej bibliografii, obejmującej druki zwarte, materiały z konferencji i seminariów naukowych, artykuły w czasopismach i na stronach internetowych, a także najważniejsze dokumenty normatywne.


Rok wydania2006
Liczba stron412
KategoriaZastosowania informatyki
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-0114-833-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    7
  CZĘŚĆ TEORETYCZNA    11
    1. Jaka jest specyfika dydaktyki i nauczania-uczenia się    11
      1.1. Istota dydaktyki i nauczania-uczenia się    11
      1.2. Co wynika z prowadzonych badań    14
      1.3. Jakie cytaty warto zapamiętać    17
      1.4. Nauczanie-uczenie się oparte na wiedzy    26
    2. Jak rozwijały i doskonaliły się media    31
      2.1. Rozwój komunikacji    31
      2.2. Rozwój tradycyjnych źródeł wiedzy    34
      2.3. Media interaktywne    40
      2.4. Urządzenia automatyzujące nauczanie-uczenie się    44
    3. Czym są media i technologie informacyjne    45
      3.1. Interpretacja pojęcia "media"    45
      3.2. Interpretacje technologii informacyjnych    55
    4. Najnowsze strategie oświatowo-informatyczne    61
      4.1. Strategia rozwoju Polski do 2020 roku    61
      4.2. Deklaracja Bolońska    63
      4.3. Edukacja dla Europy - Raport Komisji Europejskiej    64
    5. Jakie są informatyczne tendencje w kształceniu    69
      5.1. Kilka uwag ogólnych    69
      5.2. Przemiany edukacyjne    70
      5.3. Wymiary przemian informatycznych    77
      5.4. Media i technologie informacyjne w kontekucie integracji Polski z Unią Europejską    79
      5.5. Technologiczne wyzwania szkolnictwa    82
    6. Czym charakteryzuje się kształcenie multimedialne    85
      6.1. Istota kształcenia multimedialnego    85
      6.2. Charakterystyka kształcenia multimedialnego    90
    7. Jak można scharakteryzować wybrane media i multimedia    97
      7.1. Film    97
      7.2. Dźwięk    99
      7.3. Dubbing    108
      7.4. Obraz    108
      7.5. Teletekst    111
  9.3. Zasady dydaktyczne tworzenia prezentacyjnych programów dydaktycznych    136
  CZĘŚĆ PRAKTYCZNA    115
    8. Jakie modyfikacje procesu dydaktycznego wynikają ze stosowania mediów    113
      8.1. Modernizacja celów i treści kształcenia    113
      8.2. Zmiany metodyczne prowadzenia zajęć dydaktycznych    117
    9. Jak racjonalnie stosować media    125
      9.1. Założenia ogólne    125
      9.2. Komputery w kształceniu    129
      9.4. Gry komputerowe    140
      9.5. Ogólna charakterystyka Internetu    148
      9.6. Audiowizualne systemy prezentacji    156
    10. Czym jest edukacja informatyczna i czytelniczo-medialna    165
      10.1. Edukacja informatyczna    165
      10.2. Edukacja czytelnicza i medialna    171
    11. Jak zmienia się działalność biblioteki    185
      11.1. Istota przemian    185
      11.2. Nowe rozwiązania    188
    12. Jakie jest zastosowanie mediów w edukacji specjalnej    193
      12.1. Rola i miejsce mediów w edukacji specjalnej    193
      12.2. Komputer w edukacji specjalnej    195
      12.3. Cele edukacji informatycznej w gimnazjum specjalnym    201
      12.4. Komputerowe programy terapeutyczne    204
    13. Czym charakteryzuje się edukacja na odległość    211
      13.1. Istota edukacji na odległość    211
      13.2. Metody nauczania na odległość    212
      13.3. Edukacja z wykorzystaniem sieci komputerowych    213
      13.4. Zalety i wady edukacji na odległość    224
      13.5. Dydaktyczne publikacje elektroniczne w sieci    225
      13.6. Edukacja niepełnosprawnych na odległość    227
    14. Czym jest telefonia komórkowa i jakie są jej możliwości?    235
      14.1. Charakterystyka telefonii komórkowej    235
      14.2. Telefonia komórkowa w Polsce    237
      14.3. Generacje telefonii komórkowej    239
      14.4. Nowe rozwiązania    243
      14.5. System UMTS - telefonia przyszłości    248
      14.6. HSCSD - technologia komutacji kanałów radiowych    256
      14.7. GPRS dla Internetu    257
      14.8. Nowe aplikacje    258
    15. Jakie są wyzwania społeczeństwa informacyjnego i zagrożenia stwarzane przez najnowsze technologie    265
      15.1. Uwarunkowanie rozwoju społeczeństwa informacyjnego    265
      15.2. Zagrożenia pedagogiczne i psychiczne    268
      15.3. Dolegliwości zdrowotne    281
      15.4. Test sprawdzający uzależnienie od Internetu    287
    16. Jakie przeobrażenia społeczne następują pod wpływem mediów?    289
      16.1. Wpływ mediów na przemiany w edukacji    289
      16.2. Nowy wymiar informacji    294
      16.3. Informacje o Unii Europejskiej    300
      16.4. Encyklopedie multimedialne    301
      16.5. Przemiany w kulturze i sztuce    303
      16.6. Rola mediów w komunikacji osób niepełnosprawnych    309
      16.7. Podstawy edukacji medialnej    311
    17. Jakie są najnowsze rozwiązania w zakresie technologii informacyjnych    321
      17.1. Elektroniczne książki    321
      17.2. Kino domowe    324
      17.3. Telewizja cyfrowa    325
      17.4. Szerokopasmowa interaktywność    327
      17.5. Wirtualna rzeczywistość - cyberprzestrzeń    328
      17.6. Systemy identyfikacji cyfrowej bazujące na biometrykach    329
      17.7. Systemy bazujące na lokalizacji    333
      17.8. Podpis cyfrowy    333
      17.9. Certyfikaty cyfrowe    339
      17.10. DVD    341
      17.11. Sztuczna inteligencja    344
      17.12. Telepraca    345
  DODATKI    347
    A. Wykaz wybranych terminów i ich objaśnienia    347
    B. Analiza treści wybranych programów multimedialnych    357
      B.1. Programy edukacyjne    357
      B.2. Programy kursów języka angielskiego i ich ocena    358
      B.3. Programy doskonalące gramatykę i znajomość słówek    359
      B.4. Encyklopedie multimedialne    361
      B.5. Pomoce naukowe w internecie    362
    C. Wybrane strony internetowe instytucji oświatowych    369
      C.1. Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli    369
      C.2. Pracownia informacji pedagogicznej    370
      C.3. Inne    371
    D. Wybrane strony internetowe przydatne nauczycielom    373
    E. System zarządzania kadrami - "Ewikan 2000"    375
  Zakończenie    379
  Bibliografia    381
  Skorowidz    411
RozwińZwiń