Kształtowanie kapitału społecznego organizacji

1 ocena

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

23,40  39,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

23,4039,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Autorki skupiły się na problematyce kapitału społecznego wewnatrz organizacji przyjmując definicję, w której kapitał społeczny rozumiany jest jako całość sieci wartości społecznych i norm determinujących relacje międzyludzkie umożliwiające osiągnięcie efektu współpracy. Fundamentem tej całości jest zaufanie.


Autorki podjęły próbę udzielenia odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:
- jak kształtowała się koncepcja i zakres pojęciowy kapitału społecznego
- jakie funkcje pełni kapitał społeczny wewnątrz organizacji; skąd bierze się zainteresowanie nauk o zarządzaniu tą problematyką
- czy są podstawy do tego, aby kapitałem społecznym można było zarządzać w organizacjach
- za pomocą jakich instrumentów można kształtować kapitał społeczny w organizacji


Liczba stron262
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19870-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1.    10
  Koncepcja kapitału społecznego ujęcie makroekonomiczne    10
  1.1. Przegląd podejść badawczych dotyczących kapitału społecznego    10
  1.2. Funkcje kapitału społecznego    24
  1.3. Kontrowersje związane z koncepcją kapitału społecznego    29
  1.4. Pomiar kapitału społecznego; jego stan i pomiar w Polsce    36
  Rozdział 2.    45
  Kapitał społeczny organizacji    45
  2.1. Kapitał społeczny i ludzki jako komponent kapitału intelektualnego organizacji    45
  2.2. Wewnętrzny i zewnętrzny kapitał społeczny organizacji    62
  2.3. Kapitał społeczny oparty na teoriach sieci relacji    72
  Rozdział 3.    79
  Struktura kapitału społecznego wewnątrz organizacji    79
  3.1. Sieci relacji społecznych    80
  3.2. Zaufanie, normy i wartości w kapitale społecznym    88
  3.3. Pomiar kapitału społecznego organizacji    100
  Rozdział 4.    109
  Fundamenty zarządzania wewnętrznym kapitałem społecznym organizacji    109
  4.1. Zarządzanie poprzez wartości    109
  4.2. Rola kultury zaufania w zarządzania kapitałem społecznym    122
  4.3. Instrumenty kształtowania postaw zaangażowania pracowników    137
  Rozdział 5.    145
  Inwestowanie w kapitał ludzki i społeczny w organizacji    145
  5.1. Inwestowanie w rozwój pracowników    145
  5.2. Inwestowanie w procesy zarządzania wiedzą pracowników    150
  5.3. Inwestowanie w nowe technologie w komunikacji między pracownikami    158
  5.4. Inwestowanie w innowacyjne procesy i narzędzia zarządzania kapitałem ludzkim i społecznym    164
  Rozdział 6.    184
  Rola Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w kształtowaniu kapitału społecznego organizacji    184
  6.1. Koncepcja Społecznej Odpowiedzialności Biznesu i jej funkcje    184
  6.2. Modele Społecznej Odpowiedzialności Biznesu    190
  6.3. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu wobec interesariuszy wewnętrznych – narzędzia i dobre praktyki    200
  Rozdział 7.    223
  Podmioty zarządzania kapitałem społecznym    223
  7.1. Wspólnoty pracowników    223
  7.2. Pracownicy działów personalnych    227
  7.3. Zarząd i kierownicy liniowi    235
  7.4. Podmioty zewnętrzne zarządzania kapitałem ludzkim i społecznym    243
  Bibliografia    248
  Spis tabel    261
RozwińZwiń

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia