eleWator 23 (1/2018) - Witold Wirpsza

eleWator 23 (1/2018) - Witold Wirpsza

1 ocena

Praca zbiorowa

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,75

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

18,75

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.


Liczba stron208
WydawcaForma
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  intro:
  Wojciech Brzoska, najdłuższe światła świata
  
  Witold Wirpsza:
  Cecylia Judek, Idylla na Głębokiem
  Bogusław Kierc, Jedyny taki
  Maciej Libich, Epistolograficzny nośnik poezji. Osiem notatek o Listach z oflagu Witolda Wirpszy
  Zbigniew Chojnowski, Rozczytywanie Wirpszy
  Katarzyna Rembacka, Wawrzyniec Wspaniały czy snobistyczny wojewoda?
  Istnieje porządek nieodgadniony. O Witoldzie Wirpszy z Leszkiem Szarugą rozmawia Karol Samsel
  Listy Witolda Wirpszy do Edwarda Balcerzana
  Piotr Matywiecki, Przypisy do poematu Witolda Wirpszy Grzech pierworodny
  Beata Patrycja Klary, Tam w wysokich niebiosach skrzypią nieustannie anielskie pióra
  Piotr Michałowski, Powiew historii, czyli Witolda Wirpszy instrukcja obsługi chaosu
  Ewa Solska, Ars creationis – ars combinatoria. W stronę Traktatu skłamanego
  Karol Samsel, „Lecz nawa jest niewzruszona”. Witold Wirpsza – próba samookreślenia
  Damian Romaniak, Na nieobcej obczyźnie. O listach Witolda Wirpszy do Heinricha Kunstmanna
  
  poezja:
  Cristina Peri Rossi, Literatura II, Sztuka kochania, Randka na Orly (przeł. Magdalena Szkwarek)
  Bogusława Latawiec, Do świtu, Stare klisze, W bezświetlu życia
  
  proza:
  Beso Chwedelidze, Trzynasta łata (przeł. Anna Ursulenko)
  
  kartoteka:
  Justyna Kasperek, Poezja multiinstrumentalna
  Henryk Bereza, Nowość artystyczna
  Grzegorz Wróblewski, Tut, Boone, U Jensa przy kominku, Początek okresu wielkiego wymierania, Nie ma zgody na nacjonalizm, Gustavito, Rzeka, Sanatorium, Donato, Plażowa ornamentyka, 44 rocznica narodzin hip-hopu
  Marta Zelwan, Coś za coś
  Wojciech Wilczyk, Szkice, zapisy, figury
  
  proza:
  Henryk Waniek, Projekt tatuażu
  
  film:
  Konrad Liskowacki, Promyk nadziei czy wieczny blask? O filmach Satyajita Raya
  
  z Hanoweru:
  Dariusz Muszer, Niezła artystka
  
  z Ciężkowic:
  Waldemar Bawołek, Święty Polikarpie, zmiłuj się nade mną
  
  krytyka literacka:
  Marek Czuku, Prawda nie jest ruchoma (Krzysztof Kuczkowski, Ruchome święta)
  Anna Łozowska-Patynowska, Pod warstwą „krwi” (Halszka Olsińska, Złota żyła)
  Justyna Kasperek, Być… jak? (Grzegorz Tomicki, Być jak John Irving)
  Ewa Sonnenberg, Poezja jako sposób na wyrażenie Milczenia (Artur Daniel Liskowacki, Późne popołudnie)
  Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 17 (Algis Kalėda, W poszukiwaniu poetyckiej tożsamości Wilna, Kazimierz Brakoniecki, Notes kurlandzki, Sándor Márai, Siostra)
  Damian Romaniak, Zło przeciw złu (William Peter Blatty, Egzorcysta)
  Bartosz Suwiński, Szpula z ostatnią taśmą (Waldemar Bawołek, Echo słońca)
  Edward Kula, Powroty do przeszłości (Zbigniew Kosiorowski, Kamień podróżny)
  Anna Pietras, Człowiek nie z tej ziemi (Wojciech Orliński, Lem. Życie nie z tej ziemi)
  Joanna Crettenand, Życie z nosem w książkach (Paweł Dunin-Wąsowicz, Dzika biblioteka)
  Patrycja Chajęcka, Mit końca (Joanna Czeczott, Petersburg. Miasto snu)
  JSM, Zaczytać się na śmierć (Peter Boxall, 1001 książek które musisz przeczytać)
  Beata Patrycja Klary, Gorące bułki 3 (Haruki Murakami, Zawód powieściopisarz, Piotr Mosoń, Hejtsbuk, James Wallman, Rzeczo-zmęczenie. Jak żyć pełniej, posiadając mniej, Tullio Avoledo, Krucjata dzieci, Martin Seay, Złodziej luster, Jorn Lier Horst, Felicia zaginęła, Leszek Żuliński, Moje podróże literackie, Mario Giordano, Ciotka Poldi i sycylijskie lwy, Barbara Janas-Dudek, Za wcześnie na rytuały, Andrzej Wasilewski, Teoria literatury Stanisława Lema)
  
  komiks:
  Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 10
  Marcin Bałczewski, Obrazkowa tęsknota za ojczyzną (Monika Szydłowska, Do you miss your country?)
  
  nadesłano
  
  muzyka:
  Radek Bruch, Muzyka nad horyzontem zdarzeń (Pogodno, Sokiści chcą miłości)
  Adam Mańkowski, Rytuał o światowym zasięgu (Brodka, Clashes)
  Radek Bruch, Ważne jest znaczenie (Outsider, Waiting For The Night, Broken, Tanger, Between Heart and Mind)
  
  stałe felietony:
  „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Czernik Stanisław, Promiński Marian, Sandecka Irena, Konarska-Łosiowa Krystyna
  „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Smoczy tryptyk
  „esoesy” – ADL, Dwunaste
  „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Jak dobrze dać się uwieść Stasysowi, czyli debiut Adama Marka
  „bez przesady” – Edward Balcerzan, Kłębowiska dyscyplinarne
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia