Soft Power in Contemporary International Relations

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,96  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

17,9622,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Soft power, is not a new phenomenon in a political practice but it may be considered a novelty in the theory of international relations. The concept of soft power reflects the character of changes which took place in international relations when the notion of security was extended to include threats and challenges of non-military character. New threats and challenges require another type of instruments which are identified with soft power to a greater extent.
Marginalising soft power is a consequence of one-dimensional perception of power as belonging to the military domain. lt results from an erroneous conviction that soft power resources i.e. culture, values, norms and a political style do not belong to the category of power.
Furthermore, soft power must not be overrated at the expense of hard power which is identified with military force and economic pressure. Soft power is certainly an important dimension of power and failure to include it in states’ plans may lead to problems with achieving its basic objectives.


Liczba stron240
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-900-2
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Introduction    9
  
  Chapter 1. Power versus world order    23
  1.1. Contemporary world order    25
  1.2. Power in theoretical approach    37
  1.3. Measures and indicators of power    52
  
  Chapter 2. Resources and instruments of soft power    63
  2.1. Soft and hard power: scope of action    65
  2.1.1. The concept of soft power    65
  2.1.2. Hard power versus soft power    74
  2.1.2.1. Military power versus soft power    77
  2.1.2.2. Economy versus soft power    82
  2.2. Soft power resources    87
  2.2.1. Classification of resources     87
  2.2.2. Norms and values     88
  2.2.3. Culture    94
  2.2.3.1. Education    101
  2.2.4. Foreign policy    102
  2.2.4.1. The scope of the notion    102
  2.2.4.2. Legitimization    106
  2.2.4.3. Ability to build a consensus    110
  2.2.4.4. Measures and methods of a state’s foreign policy    112
  2.2.4.5. The perception of foreign policy operational environment    115
  2.3. New instruments of soft power interaction    117
  2.3.1. Public diplomacy    117
  2.3.2. Cultural diplomacy    126
  2.3.3. National branding    131
  2.4. National institutions and a society    136
  2.4.1. A state’s political regime and soft power    136
  2.4.2. Social conditions of reinforcing soft power    141
  2.5. Instruments of support    143
  2.5.1. Media    143
  2.5.1.1. Communication possibilities and credibility of information    143
  2.5.1.2. A role of contemporary media    145
  2.5.2. Foundations – think tanks    149
  Conclusion    153
  
  
  Chapter 3. Contemporary power and soft power    157
  3.1. Indicators of a state’s hard power    159
  3.2. Soft power ranking    171
  3.2.1. Selected rankings of soft power    171
  3.2.2. Original ranking of states’ soft power    175
  3.2.2.1. Diplomacy    175
  3.3.2.2. Social-political category    178
  3.3.2.3. Popular and high culture    183
  3.2.2.4. Education and science    189
  3.2.2.5. The social-economic category    192
  
  Conclusion    203
  Bibliography    213
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia