Człowiek w cyberprzestrzeni

Wprowadzenie do psychologii Internetu

2 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,26  17,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 17,45 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,47 zł  


13,26

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Szacuje się, że co drugi człowiek na świecie ma dostęp do Internetu, a coraz więcej codziennych aktywności zostaje przeniesionych do cyberprzestrzeni. W tej sytuacji warto się zastanowić nad wpływem globalnej sieci komputerowej na nasze życie. Prezentowana publikacja stanowi wprowadzenie do bogatej tematyki psychologii Internetu, czyli dziedziny zajmującej się oddziaływaniem tego medium na jednostkę. Autorka w przejrzysty i usystematyzowany sposób przedstawiła charakterystykę współczesnych internautów, kreowanie e-tożsamości, cyfrowy narcyzm, agresję słowną w Internecie oraz uzależnienie od cyberprzestrzeni.
Książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków związanych z informatyką i naukami społecznymi oraz osób zainteresowanych wpływem Internetu na człowieka. To cenna lektura także dla rodziców, opiekunów i nauczycieli zajmujących się wychowaniem młodego pokolenia, dla którego cyberprzestrzeń staje się nieodłączną częścią codzienności.


Rok wydania2018
Liczba stron178
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-916-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  1. Portret współczesnego internauty    11
  1.1. Cyfrowi imigranci i tubylcy    13
  1.2. Generacje „offline”    19
  1.3. Generacje „online”    24
  1.4. Nieklasyczne klasyfikacje internautów    29
  1.5. Klasyfikacja internautów na podstawie przejawianych zachowań     34
  
  2. Kreowanie e-tożsamoścI    39
  2.1. Definicja tożsamości    40
  2.2. E-tożsamość    42
  2.3. Kreowanie pierwszego wrażenia w cyberprzestrzeni    49
  2.4. Eksperymentowanie z tożsamością i odgrywanie ról w Sieci    56
  2.5. W ukryciu – siła anonimowości w kontaktach wirtualnych    64
  
  3. Cyfrowy narcyzm    73
  3.1. Koncepcje psychoanalityczne narcyzmu    75
  3.2. Definicje narcyzmu    79
  3.3. Diagnostyka i leczenie    82
  3.4. Narcyzm a cyberprzestrzeń    86
  
  4. Agresja słowna w internecie    97
  4.1. Istota agresji    98
  4.2. Hejterzy i język nienawiści w Internecie    109
  4.3. Motywy agresji słownej w Internecie z punktu widzenia agresora    116
  4.4. Reakcje na agresję słowną w cyberprzestrzeni    124
  
  5. Uzależnienie od internetu    131
  5.1. Mechanizm uzależnienia    132
  5.2. Uwarunkowania i formy uzależnienia od cyberprzestrzeni    137
  5.3. Kryteria diagnostyczne i terapia     146
  
  Zakończenie    151
  Bibliografia    155
  Spis tabel    174
  Spis ilustracji    175
RozwińZwiń