Wychowawcze aspekty sztuki współczesnej

Z perspektywy pedagogiki krytycznej

1 opinia

Format:

epub, mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

10,02  16,70

Format: epub, mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,70 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 9,24 zł  


10,02

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka prezentuje działania współczesnych polskich artystów z perspektywy pedagogicznej. Poszukuje wątków wspólnych podejmowanych przez artystów i pedagogów krytycznych, dokonując analizy wybranych projektów artystycznych polskiej sztuki współczesnej, opisując je oraz sytuując w kontekście pedagogicznym. Przedstawia wychowawcze możliwości sztuki z perspektywy pedagogiki krytycznej, wskazując nie tylko na walory estetyczne dzieł, lecz także na tolerancję, dialog z drugim człowiekiem, relacje międzyludzkie, podmiotowość, demokrację w wychowaniu.


Publikacja jest znakomitym źródłem wiedzy o wybranych dziełach polskiej sztuki współczesnej do wykorzystania przez nauczycieli w pracy z młodzieżą i dorosłymi oraz doskonałym uzupełnieniem wiedzy o sztuce współczesnej dla pedagogów.


Rok wydania2016
Liczba stron287
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-2406-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp. Wychowanie przez sztukę dawną
  i współczesną    7
  Rozdział 1. Współczesna sztuka (krytyczna) – współczesne społeczeństwo (demokratyczne)    25
  Rozdział 2. Wspólne wątki krytyczne w sztuce
  współczesnej i pedagogice    39
  2.1. Relacja z Innym    39
  2.1.1. Inne ciało    42
  2.1.2. Inny – obcy etnicznie, społecznie, kulturowo    71
  2.1.3. Inny – nieheteroseksualny    92
  2.1.4. Rajkowska – Żmijewski. Dwie strategie sztuki
  otwierające na Innego    101
  2.2. Urabianie ciała i umysłu – rodzajowa socjalizacja    114
  2.3. W świecie kobiet    132
  2.3.1. Ciało i seksualność    136
  2.3.2. Współczesne Madonny – dekonstrukcja
  patriarchalnych wzorców kulturowych    144
  2.3.3. Kobieca codzienność    152
  2.3.4. Macierzyństwo    161
  2.4. Od przeszłości do przyszłości    172
  2.5. How culture works?    206
  2.5.1. Wobec kultury wizualnej i medialnej    206
  2.5.2. Wobec kultury masowej i konsumpcji    223
  Rozdział 3. Artysta – ambasador sztuki    247
  Zakończenie    265
  Bibliografia    269
  Indeks osób    281
RozwińZwiń