Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesności

-20%

Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesności

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

38,40  48,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

38,4048,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Szeroki wachlarz poruszanych w książce zagadnień dokonuje się w perspektywie najnowszych trendów rozwoju nie tylko współczesnej psychologii, ale także ergonomii robotyki, medycyny, ekonomii, nauk o zarządzaniu zasobami ludzkimi, filozofii itd. Sprawia to, że czytelnik dostaje do rąk opracowanie intelektualnie pogłębione i systemowo wszechstronne.


Liczba stron527
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
ISBN-13978-83-7072-676-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Spis treści

  PRZEDMOWA    13
  1. GENEZA PSYCHOLOGII PRACY    17
    1.1. Psychologia przemysłowa i inżynieryjna    21
    1.2. Psychologia organizacji i zarządzania    26
  CZĘŚĆ PIERWSZA: INTERAKCJA CZŁOWIEK–MASZYNA, CZYLI DZIAŁALNOŚĆ OPERATOROWA    35
    2. MODELE SYSTEMU CZŁOWIEK–MASZYNA    36
      2.1. Modele technocentryczne w psychologii przemysłowej    37
      2.2. Modele antropocentryczne w psychologii inżynieryjnej    49
    3. CHARAKTERYSTYKA PSYCHOLOGICZNA CZŁOWIEKA JAKO OPERATORA ZŁOŻONYCH OBIEKTÓW TECHNICZNYCH    69
      3.1. Koncepcja i identyfikacja operatora w systemie człowiek–obiekt techniczny (COT)    69
      3.2. Percepcyjne mechanizmy działania operatorowego i pomiar    73
      3.3. Psychomotoryczne mechanizmy działania operatorowego i pomiar    103
    4. PSYCHOLOGICZNE PROBLEMY TRENINGU I SZKOLENIA ZAWODOWEGO    121
      4.1. Symulowanie prostych i złożonych zadań operatorowych    122
      4.2. Konceptualny model działania operatorowego    131
      4.3. Operacyjny model działania operatorowego    133
      4.4. Szkolenie w zakresie dopasowania człowieka do realnych warunków pracy    154
    5. NIEZAWODNOŚĆ OPERATORA I BEZPIECZEŃSTWO PRACY    159
      5.1. Niezawodność jako kategoria psychologiczna    159
      5.2. Psychologiczne koncepcje bezpieczeństwa pracy    167
      5.3. Systemowe koncepcje bezpieczeństwa pracy    174
      5.4. Dyskryminacja psychologiczna jako metoda zwiększania niezawodności systemu człowiek–maszyna    180
    6. CZŁOWIEK–KOMPUTER W SŁUŻBIE OPTYMALIZACJI JAKOŚCI ŻYCIA    197
      6.1. Sztuczne zmysły wspomagające świadomość sytuacyjną operatora    202
      6.2. Platforma sensory–interfejs jako podstawa rozwoju wysokich technologii ptymalizujących jakość życia    212
  CZĘŚĆ DRUGA: INTERAKCJA CZŁOWIEK–CZŁOWIEK, CZYLI DZIAŁALNOŚĆ ORGANIZACYJNA    219
    7. ORGANIZACJA JAKO UKŁAD TRANSAKCJI INTERPERSONALNYCH    220
      7.1. Charakterystyka zachowania organizacyjnego    220
      7.2. Badanie zachowań organizacyjnych    238
    8. STRUKTURA ORGANIZACJI    241
      8.1. Uniwersalny model struktury organizacji    242
      8.2. Funkcjonalne modele struktury organizacji    244
    9. JEDNOSTKOWE ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI    248
      9.1. Czynniki biograficzno-profesjonalne jako zasób organizacyjny    250
      9.2. Czynniki psychologiczne jako zasób organizacyjny    263
      9.3. Miejsce kierownika w strukturze organizacyjnej i jego zasoby    286
    10. WŁAŚCIWOŚCI GRUPY ZADANIOWEJ JAKO ZASOBY ORGANIZACYJNE    301
      10.1. Atrybuty socjologiczne grupy zadaniowej    301
      10.2. Dynamika grupy zadaniowej    303
      10.3. Funkcjonowanie komunikacji w grupie zadaniowej    307
      10.4. Poczucie sprawiedliwości społecznej a efektywność funkcjonowania grupy    325
    11. SYSTEMOWE ZASOBY ORGANIZACJI    330
      11.1. Atrybuty zasobów systemowych    331
      11.2. Kultura organizacyjna    333
      11.3. Polityka organizacyjna wykorzystania zasobów ludzkich    340
    12. STRES ORGANIZACYJNY    348
      12.1. Geneza i koncepcje stresu organizacyjnego    349
      12.2. Przyczyny stresu organizacyjnego    373
      12.3. Skutki stresu organizacyjnego    386
      12.4. Radzenie sobie ze stresem organizacyjnym    403
    ZAKOŃCZENIE    429
    BIBLIOGRAFIA    439
    SPIS RYCIN    505
    SPIS TABEL    511
    ZAŁĄCZNIKI    512
      1. Wykaz czasopism psychologicznych uwzględniających problematykę psychologii I/O    512
      2. Charakterystyka grup zawodowych wg Klasyfikacji Zawodów i Specjalności wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 8 grudnia 2004 r. (Dz.U. Nr 265, poz. 2644)    517
      3. Charakterystyka grup zawodowych wg Społecznej Klasyfikacji Zawodów – 2007    518
    Summary    520

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia