Wartości młodych katolików regionu konińskiego. Studium katechetyczno-pastoralne na przykładzie wybranych szkół ponadgimnazjalnych regionu konińskiego

-20%

Wartości młodych katolików regionu konińskiego. Studium katechetyczno-pastoralne na przykładzie wybranych szkół ponadgimnazjalnych regionu konińskiego

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

64,00  80,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

64,0080,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przemiany życia społecznego dokonujące się na przełomie wieków w naszej Ojczyźnie oddziałują na życie religijne. Procesy społeczne dokonują się z różną intensywnością w różnych środowiskach. One mają znaczenie także dla kształtującej się religijności młodego pokolenia Polaków. Kształt życia religijnego zależy od działalności duszpasterskiej Kościoła, intensywności życia religijnego w rodzinie oraz różnych form pogłębiania formacji religijnej proponowanych przez działające we wspólnocie Kościoła grupy i ruchy religijne. Wychowanie religijne podejmowane przez Kościół katolicki wymaga ciągłego rozpoznawania stanu religijności. Takim przedstawieniem stanu religijności młodego pokolenia jest publikacja Wartości młodych katolików regionu konińskiego. Jej lektura zaznajamia czytelnika z kondycją religijną i moralną młodzieży ponadgimnazjalnej rejonu konińskiego. Daje ona szeroką panoramę stosunku badanej młodzieży do wartości ostatecznych, religijnych, moralnych i podstawowych. Przedstawia to na tle przemian dokonujących się w tym rejonie. Może stanowić cenną pomoc zarówno dla nauczycieli religii szkół średnich jak i wszystkich osób interesujących się wychowaniem religijnym.


Liczba stron792
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-2599-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów    13
  Wprowadzenie    17
  Rozdział 1. Wartości w działalności pastoralnej Kościoła    23
    1.1. Rzeczywistość Kościoła podstawą duszpasterstwa    23
    1.2. Z Zasadnicze wartości działania duszpasterskiego    35
      1.2.1. E Ewangelizacja jako wartość duszpasterstwa    36
      1.2.2. Liturgia jako wartość duszpasterstwa    40
      1.2.3. Człowiek jako wartość duszpasterstwa    42
    1.3. Wartości w procesie katechetycznym    57
      1.3.1. Wiara w Boga jako istotna wartość katechezy    58
      1.3.2. Kościół wartością katechezy    60
      1.3.3. Człowiek jako wartość w procesie katechetycznym    65
    1.4. Wartości promowane w katechezie młodzieży    71
      1.4.1. Prawda i wolność    71
      1.4.2. Kształtowanie sumienia    75
      1.4.3. Wychowanie do miłości    78
      1.4.4. Powołanie w katechezie    81
      1.4.5. Wychowanie do zaangażowania w społeczeństwie    84
      1.4.6. Wychowanie do odpowiedzialności za misje    86
  Rozdział 2. Proces akceptacji wartości religijno-moralnych w śród młodzieży    91
    2.1. Środowisko rodziny miejscem kształtowania świata wartości;    91
      2.1.1. Rodzina wobec zmian społecznych i kulturowych    97
      2.1.2. Z Znaczenie zmian społecznych dla rodziny    97
      2.1.3. Rodzina wobec zmian kulturowych    107
    2.2. E Edukacja kulturalna procesem kształtowania świata wartości młodego pokolenia    115
      2.2.1. Rola kultury w wychowaniu człowieka    117
      2.2.2. Wartości w kulturze narodowej    123
      2.2.3. Wartości promowane przez podstawowe środowiska kultury    125
      2.2.4. Wpływ chrześcijaństwa na wartości obecne w kulturze    126
      2.2.5. Kulturotwórcza rola rodziny    129
      2.2.6. Kultura masowa a przekaz wartości    133
      2.2.7. Z Znaczenie zmian zachodzących w kulturze dla świata wartości osoby    136
    2.3. Szkoła środowiskiem wprowadzającym w świat wartości    149
      2.3.1. Szkoła w kontekście społecznym    150
      2.3.2. Reforma szkolnictwa polskiego otwarciem na nowe wartości    158
      2.3.3. Wartości eksponowane w zreformowanej szkole ogólnokształcącej    164
      2.3.4. Wartości realizowane w zakresie wychowania przez pracę - szkoła zawodowa    171
      2.3.5. Udział lekcji religii w szkole w przekazywaniu wartości    177
      2.3.6. Udział nauczyciela w procesie przekazywania wartości    184
      2.3.7. Najczęstsze trudności szkoły w urzeczywistnianiu wartości    196
    2.4. Uczestnictwo w życiu Kościoła wrastaniem w wartości religijne;    202
      2.4.1. Parafia środowiskiem wychowania religijnego;    202
      2.4.2. Wkład małych grup i wspólnot religijnych w przekaz wartości religijnych;    206
      2.4.3. Rola mediów katolickich w wychowaniu do wartości;    210
  Rozdział 3. Założenia metodologiczne badań własnych    225
    3.1. Stan badań nad wartościami    225
    3.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja pojęcia „wartość"    242
    3.3. Problem, problematyka i hipotezy badawcze    251
    3.4. O O pis metody i charakterystyka badanej młodzieży    262
      3.4.1. Opis metody i techniki badawczej    262
      3.4.2. Charakterystyka badanej młodzieży    265
  Rozdział 4. WARTOŚCI MŁODZIEŻY MŁODZIEŻY REGION U KONIŃSKIEGO - INTERPRETACJA INTERPRETACJA INTERPRETACJA INTERPRETACJA BADAŃ BADAŃ    287
    4.1. Wartości ostateczne    287
      4.1.1. Cel życia    287
      4.1.2. Sens życia    295
    4.2. Wartości religijne    305
      4.2.1. Wierzenia religijne    306
      4.2.2. Praktyki religijne    351
    4.3. Wartości moralne    367
      4.3.1. Normy religijne    367
        4.3.1.1. O Osobiste odniesienie badanych do Dekalogu    367
        4.3.1.2. Przekonania badanych na temat znaczenia Dekalogu w życiu społecznym;    385
      4.3.2. Wartości życia codziennego    403
        4.3.2.1. Wartości prospołeczne    404
        4.3.2.2. Wartości codzienne    414
        4.3.2.3. Oceny codziennych zachowań z życia małżeńsko-rodzinnego    439
    4.4. Wartości podstawowe    448
      4.4.1. Świadomość wartości podstawowych    448
      4.4.2. Rola Kościoła w upowszechnianiu wartości podstawowych    471
      4.4.3. Wartości podstawowe w życiu rodzinnym    477
  Rozdział 5. ZADANIA DLA DZIAŁALNOŚCI PASTORALNO-KATECHETYCZNEJ    485
    5.1. Wyzwania katechetyczne;    485
      5.1.1. Realizacja wartości związanych z celami katechezy    485
      5.1.2. Z Zadania katechety w procesie urzeczywistniania wartości na lekcji religii    491
    5.2. Z Zadania duszpasterskie    506
      5.2.1. Duszpasterska działalność urzeczywistnianiem ewangelizacji młodzieży    514
      5.2.2. Najważniejsze zadania duszpasterskie w odniesieniu do świata wartości badanej młodzieży    523
  Zakończenie    527
  Bibliografia    537
  DIE WERTE DER JUNGEN KATHOLIKEN DER REGION VON KONIN. ZUSAMMENFASSUNG    565
  ANEKSY    569
    Aneks 1. Kwestionariusz ankiety    571
    Aneks 2. Tabele uzupełniające    591
  Wykaz tabel    775
  Wykaz diagramów    789
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia