Od biznesu międzynarodowego do globalnej gospodarki – wyzwania i problemy w wybranych obszarach

-25%

Od biznesu międzynarodowego do globalnej gospodarki – wyzwania i problemy w wybranych obszarach

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

8,25  11,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

8,2511,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Procesy umiędzynarodowienia, zachodzące w praktycznie wszystkich obszarach życia społeczno-gospodarczego, stały się najbardziej charakterystyczną cechą współczesnej gospodarki. Przedsiębiorstwa optymalizują działalność wykorzystując potencjał i zasoby rynków zagranicznych, państwa otwierają się na współpracę szukając korzyści w procesach integracji regionalnej oraz globalizacji. Te wszystkie procesy nie przebiegają jednak bezproblemowo i jednokierunkowo. Często wiążą się z dużym ryzykiem, obawami przed zachodzącymi w związku z nimi zmianami, generują także różnego rodzaju koszty. Dynamika oraz zróżnicowany charakter, a także wymiar internacjonalizacji wraz z permanentnym postępem technicznym powodują, że znane prawidłowości i prawa ekonomiczne nie zawsze się sprawdzają, a rzeczywistość gospodarcza wymaga ciągłej eksploracji oraz badań. Niniejsza monografia odpowiada na potrzebę stałego dostarczania aktualnej wiedzy z zakresu procesów i zjawisk ekonomicznych, zachodzących w wymiarze międzynarodowym oraz budowania świadomości problemów oraz wyzwań, przed którymi stoją współczesne podmioty gospodarcze. Publikacja zawiera wyniki badań prowadzonych w różnych ośrodkach naukowych w Polsce i obejmuje dziewięć opracowań.


Liczba stron115
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-398-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Percepcja otoczenia w biznesie międzynarodowym – przegląd literatury (Agnieszka Głodowska)    11
  2. Uwarunkowania kulturowe i rola wzajemnego zaufania w procesie offshoringu na przykładzie brytyjskiej agencji locum (Maria Halemba-Pawlik)    27
  3. Problem ubóstwa i wykluczenia społecznego w krajach Unii Europejskiej (Julia Krysztofiak, Karolina Pawlak)    37
  4. Poland and the challenges of the Europe 2020 Strategy (Katarzyna Żak)    50
  5. Rola innowacji w procesie integracji europejskiego rynku płatności detalicznych (Marzena Andrzejewska)    61
  6. Komplementarność działań organów celnych w systemie nadzoru unijnego rynku (Jowita Świerczyńska)    74
  7. Przyszłość państwa narodowego w dobie globalizacji (Dominika Choroś-Mrozowska)    84
  8. Regionalizm handlowy i jego odniesienie do systemu wielostronnego w ramach WTO – przypadek DCFTA UE (Elżbieta Majchrowska)    94
  9. Inflacja w wybranych krajach Afryki (Agnieszka Tomczak)     105
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia