Młodzież między ochroną a ryzykiem

Młodzież między ochroną a ryzykiem

Wspieranie rozwoju oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Młodzież będąc w okresie przejścia między dzieciństwem a dorosłością doświadcza szeregu wyzwań rozwojowych immanentnych dla okresu dorastania jak i społeczno-kulturowych wynikających z procesów charakteryzujących współczesność. Książka Młodzież między ochroną a ryzykiem. Wspieranie rozwoju oraz pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla adolescentów i adolescentek ma na celu przedstawienie wybranych aspektów funkcjonowania młodych ludzi, obszarów ochrony i ryzyka, ale przede wszystkim możliwości zastosowania profesjonalnych interwencji psychologiczno-pedagogicznych, zarówno by potęgować zasoby, jak i pomagać, gdy młodzi ludzie doświadczają problemów osobistych. Praca ma charakter interdyscyplinarny, a poszczególne rozdziały tworzą wielopłaszczyznową narrację dotyczącą: szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (od interwencji potęgujących zasoby, poprzez profilaktykę, po psychoterapię), a także socjalizacji i, edukacji i wychowania. Praca składa się z trzech części: pierwsza zawiera rozważania o charakterze teoretycznym, druga charakterystykę interwencji psychologiczno-pedagogicznych ukierunkowanych na wspieranie rozwoju i potęgowanie zasobów, trzecia charakterystykę interwencji psychologiczno-pedagogicznych ukierunkowanych na profilaktykę i pomoc.


Liczba stron456
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3231-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Barbara Jankowiak, Agata Matysiak-Błaszczyk    7
    Młodzież między ochroną a ryzykiem – od teorii i badań do interwencji psychologiczno-pedagogicznych. Wprowadzenie    7
  
  Część I. Młodzież między ochroną a ryzykiem    17
  
  Zbyszko Melosik    19
    Rekonstrukcje tożsamości życia młodzieży współczesnej. Próba diagnozy i pedagogicznej propozycji    19
  
  Agnieszka Cybal-Michalska    49
    Proaktywność w karierze jako wymiar inwestycji w kapitał kariery młodzieży akademickiej    49
  
  Bogusław Śliwerski    67
    Krytycznie o teoriach i modelach samowychowania    67
  
  Jerzy Modrzewski    91
    Młodzież w przestrzeni życia społecznego    91
  
  Katarzyna Segiet    103
    Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w pracy wychowawczej z młodzieżą    103
  
  Barbara Jankowiak, Karolina Kuryś-Szyncel    121
    Potencjał rozwojowy okresu adolescencji    121
  
  Maciej Wilk    143
    Zaburzenia zachowania adolescentów w ujęciu psychodynamicznym    143
  
  Część II. Wspieranie rozwoju młodzieży – jak potęgować zasoby?    167
  
  Magdalena Piorunek    169
    Rola poradnictwa kariery we wspieraniu rozwoju zawodowego adolescentów    169
  
  Joanna Rajewska de Mezer    185
    Rola poradnictwa specjalistycznego we wsparciu rodziny w funkcji wychowawczej    185
  
  Ewa Kasperek-Golimowska    201
    Edukacja zdrowotna jako forma ochrony i promocji zdrowia młodzieży    201
  
  Sylwia Jaskulska    223
    Spotkanie dramowe zamiast szkolnej akademii. Nowe wymiary kreowania doświadczeń rytualnych w szkole a wspieranie rozwoju adolescentów    223
  
  Adam Zemełka    235
    Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach i możliwości jego zastosowania we wsparciu psychospołecznym adolescentów w obszarze edukacji    235
  
  Joanna Kozielska    249
    Czy coaching w szkole jest możliwy? Coaching jako narzędzie pracy grona pedagogicznego i nauczycieli akademickich – między modą a profesjonalizmem    249
  
  Małgorzata Rosalska    265
    Mentoring i tutoring jako metody wspierania rozwoju młodzieży    265
  
  Kamila Słupska    277
    Działania animacyjne jako antidotum na stagnację młodzieży    277
  
  Część III. Od profilaktyki do terapii młodzieży – jak pomagać?    293
  
  Agata Matysiak-Błaszczyk, Barbara Jankowiak    295
    Profilaktyka skierowana do młodzieży    295
  
  Barbara Toroń-Fórmanek, Anna Rubczewska    315
    Trening Zastępowania Agresji (Aggression Replacement Training) jako profilaktyka agresji przeznaczona dla młodzieży    315
  
  Jolanta Jarczyńska    333
    Profilaktyka uzależnień młodzieży od nowych mediów – siecioholizm, socjomania internetowa, fonoholizm    333
  
  Barbara Jankowiak, Emilia Soroko    355
    Socjoterapia młodzieży: od teorii do techniki pracy z grupą    355
  
  Katarzyna Waszyńska    371
    Wybrane obszary pomocy psychologicznej dla młodzieży w obszarze seksualności    371
  
  Monika Zielona-Jenek, Agnieszka Izdebska    385
    Specyfika pracy terapeutycznej z nastolatkami doświadczonymi przemocą seksualną    385
  
  Marcin Makulski    407
    Terapeutyczne aspekty pracy z zaburzeniami zachowania u adolescentów. Podejście psychodynamiczne    407
  
  Anna Gulczyńska    433
    Wybrane metody podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach w pracy terapeutycznej z adolescentami    433
  
  Noty o autorach    449
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia