Paradygmaty zarządzania biznesem w otoczeniu sieciowym

-17%

Paradygmaty zarządzania biznesem w otoczeniu sieciowym

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

14,94  18,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 18,00 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,86 zł  


14,94

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem ogólnym podjętych w monografii badań jest rozpoznanie istoty, rodzajów korzyści, uwarunkowań wynikających z zarządzania biznesem zgodnego z zidentyfikowanymi paradygmatami. Skuteczność osiągnięcia celu głównego wymagała badań spełniających cele szczegółowe, do których zaliczono: określenie atrybutów paradygmatów zarządzania podmiotami w otoczeniu sieciowym; identyfikację determinant wyboru formy organizacyjnej, zasad współdziałania międzyorganizacyjnego w przestrzeni sieciowej; identyfikację sposobów wykorzystania zasobów w przebiegających w sieciach procesach gospodarczych; identyfikację metod zarządzania relacjami w organizacjach sieciowych; identyfikację ryzyka kreowania renty sieciowej. Tym celom podporządkowano strukturę monografii. Prezentowane wyniki badań dedykowane są zarówno praktykom gospodarczym, jak i osobom studiującym zarządzanie. Rozdział pierwszy wyznaczył konwencję wnioskowania. Jej podstawą była interpretacja desygnatu paradygmatu. Dzięki identyfikacji atrybutów paradygmatów współczesnego zarządzania, wykazano ich wzajemne uwarunkowania i zróżnicowany charakter oddziaływania. Umożliwiło to ich hierarchizację oraz zbudowanie trójpoziomowego modelu, w którym można wyodrębnić metaparadygmat, paradygmat całościowy, a także paradygmaty cząstkowe.


Rok wydania2017
Liczba stron175
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-394-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. PARADYGMATY WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM (Barbara Woźniak-Sobczak)    11
  1.1. „Kanwa” tworzenia paradygmatów współczesnego zarządzania     11
  1.2. Atrybuty metaparadygmatu współczesnego zarządzania     15
  1.3. Całościowy paradygmat współczesnego zarządzania     16
  1.4. Paradygmaty cząstkowe zarządzania przedsiębiorstwem     17
  1.4.1. Cząstkowe paradygmaty dotyczące celu zarządzania     19
  1.4.2. Cząstkowe paradygmaty dotyczące warunków zarządzania biznesem w przestrzeni sieciowej    26
  1.4.3. Cząstkowy paradygmat technologii informacyjnej     31
  Rozdział 2. PARADYGMAT ORGANIZACJI SIECIOWEJ (Katarzyna Żak)    37
  2.1. Sieciowa struktura organizacyjna    37
  2.2. Identyfikacja determinant wyboru sieciowej formy współdziałania międzyorganizacyjnego    40
  2.2.1. Determinanty wynikające z teorii zależności od zasobów    40
  2.2.2. Determinanty wynikające z teorii kosztów transakcyjnych     41
  2.2.3. Determinanty wynikające z teorii gier    41
  2.2.4. Determinanty wynikające z teorii agencji    42
  2.2.5. Determinanty wynikające z teorii władzy i polityki oraz teorii wymiany społecznej    42
  2.2.6. Formalizacja współdziałania międzyorganizacyjnego w sieci    50
  2.3. Zasady współdziałania międzyorganizacyjnego w sieci    59
  2.3.1. Atrybut i wymagania wobec organizacji sieciowej    60
  2.3.2. Orkiestracja i rola orkiestratora    62
  2.3.3. Rola zaufania we współdziałaniu międzyorganizacyjnym w sieci    68
  2.4. Korzyści i mankamenty współdziałania w ramach organizacji sieciowej    72
  Rozdział 3. ZASOBY W SIECI (Włodzimierz Rudny)    76
  3.1. Zasoby sieciowe a klasyczna teoria zasobowa    76
  3.2. Zasoby w ujęciu interakcyjnym    77
  3.3. Sieci międzyorganizacyjne    80
  3.4. Determinanty wartości zasobów: perspektywa ex ante    83
  3.4.1. Wartość zasobów w podejściu RBV    83
  3.4.2. Asymetria informacji, niepewność i rola menedżerów    86
  3.5. Innowacje w sieci a zasoby    89
  3.5.1. Struktura sieci i jej wpływ na innowacyjność    89
  3.5.2. Sieci innowacyjne    92
  Rozdział 4. ZARZĄDZANIE RELACJAMI JAKO PRZYKŁAD UWARUNKOWAŃ FUNKCJONOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW (Anna Kwiecień)    95
  4.1. Uwarunkowania relacyjne    95
  4.2. Relacje – podstawa funkcjonowania sieci    96
  4.3. Zdolność sieciowa a efektywność relacji sieciowych i koordynacja działań    98
  4.4. Zarządzanie relacjami    105
  4.5. Mapowanie interesariuszy jako narzędzie do zarządzania relacjami z interesariuszami    111
  4.6. Sieciowy kapitał ludzki    115
  4.7. Zarządzanie relacjami z pracownikami    118
  4.8. Zarządzanie relacjami w kontekście efektów finansowych    119
  Rozdział 5. RYZYKO W PRZEDSIĘBIORSTWIE W SIECI MIĘDZYORGANIZACYJNEJ (Paweł Kosiń)    123
  5.1. Ryzyko przedsiębiorstwa działającego w sieci    123
  5.2. Aspekty odmienności zarządzania ryzykiem w organizacji usieciowionej    128
  5.3. Ryzyko operacyjne w kontekście decyzji o intensyfikacji relacji sieciowych    135
  5.4. Współczesne koncepcje zarządzania strategicznego a problem ryzyka działalności przedsiębiorstwa w sieci międzyorganizacyjnej    138
  5.5. Ryzyko przedsiębiorstwa działającego w sieci jako problem portfela inwestycyjnego    143
  5.6. Ryzyko jako nieodłączny składnik sytuacji decyzyjnej    149
  Zakończenie    153
  Literatura    157
  Spis rysunków    173
  Spis tabel    174
  Informacje o autorach    175
RozwińZwiń