Bawimy się, programując w Scratchu

Nauka programowania przez tworzenie niezwykłych gier

2 oceny

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,00  55,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

33,0055,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Scratch, kolorowy język programowania, działający na zasadzie „przeciągania i upuszczania”, jest używany przez miliony zupełnych nowicjuszy, a dzięki książce „Bawimy się, programując w Scratchu”, możesz nauczyć się go poprzez tworzenie niezwykłych gier!
Przygotuj się do niszczenia asteroidów, rzucenia obręczami oraz krojenia i siekania owoców!
Każda gra zawiera przystępne instrukcje, pytania kontrolne oraz zadania związane z kreatywnym tworzeniem własnej wersji gry. Chcesz dodać więcej poziomów lub zmodyfikować zasady gry? Nie ma problemu, napisz tylko trochę kodu.
Nauczysz się tworzyć takie gry, jak:
·Maze Runner (Więzień labiryntu): uciekamy z labiryntu!
·Snaaaaaake (Wąąąąąż): pożera jabłka i ucieka przed własnym ogonem
·Asteroid Breaker (Łamacz asteroidów): rozbija skały z kosmosu
·Fruit Slicer (Krajacz owoców): klon gry Owocowy Ninja®
·Brick Breaker (Pogromca cegiełek): nowa wersja gry Breakout®, czyli klasycznej gra w rozbijanie cegiełek
·Platformer: gra inspirowana przez gry SuperMario Bros.®
Nauka programowania nie powinna być sucha i okropna. Z książką Bawimy się, programując w Scratchu będzie to świetna zabawa!


Liczba stron300
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19753-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]. Rozpoczęcie pracy w języku Scratch    1
  Uruchamianie Scratcha    3
  Edytor w trybie offline    4
  Edytor Scratcha i duszki    4
  Edytor graficzny    6
  Praca z blokami kodu    8
    Dodawanie bloków    8
    Usuwanie bloków    9
    Uruchamianie programów    10
  Pokazywanie swoich programów    11
  Uzyskiwanie pomocy    11
    Okno wskazówek    12
    Przycisk Zajrzyj do środka    13
  Podsumowanie    14
  2. Tęczowe paski w przestrzeni!    15
  Naszkicuj projekt    16
  A. Utwórz tło z przestrzenią    18
    1. Posprzątaj i przygotuj scenę    18
  B. Utwórz trzy odbijające się kropki    20
    2. Namaluj kropki    20
    3. Dodaj kod dla duszka Dot 1    22
    Dowiedz się więcej: kierunki i stopnie    23
    4. Zduplikuj duszka Dot 1    25
  C. Namaluj paski tęczy    25
    5. Dodaj kod dla duszka malującej kropki Drawing Dot    25
    Kompletny program    28
    Tryb Turbo    28
    Wersja 2.0: tęczowe trójkąty    29
    Wersja 3.0: dwa latające paski    30
    Wersja 4.0: to ty decydujesz!    31
    Podsumowanie    32
    Pytania powtórkowe    33
  3. W labiryncie    35
  Naszkicuj projekt    36
  A. Niech kot chodzi    38
    Dowiedz się więcej: współrzędne x i y    38
    1. Dodaj kod ruchu do duszka gracza    40
    2. Zduplikuj kod ruchu dla duszka kota    41
  B. Utwórz poziomy labiryntu    43
    3. Pobierz obrazki z labiryntem    43
    4. Zmień tło    43
    5. Zacznij od pierwszego labiryntu    43
  C. Nie pozwól kotu przechodzić przez ściany    44
    6. Sprawdzaj, czy kot dotyka ścian    44
  D. Utwórz cel na końcu labiryntu    46
    7. Utwórz duszka Apple    47
    8. Wykrywaj, gdy gracz dotrze do jabłka    47
    9. Dodaj do duszka labiryntu kod obsługi nadawania komunikatów    49
  Kompletny program    49
  Wersja 2.0: tryb dla dwojga graczy    51
    Zduplikuj duszka Apple    51
    Zmodyfikuj kod duszka Apple2    52
    Zduplikuj duszka Orange Cat    52
    Zmodyfikuj kod dla duszka Blue Cat    53
    Powrót do początkowego położenia    55
  Wersja 3.0: pułapki    56
    Namaluj nowego duszka dla pułapek    56
    Utwórz drugi kostium dla pułapek    57
    Dodaj kod do klonowania pułapek    58
    Zmodyfikuj kod duszka Orange Cat    59
    Skopiuj kod z duszka Orange Cat do duszka Blue Cat    61
  Tryb oszukiwania: przechodzenie przez ściany    62
    Dodaj do duszka Orange Cat kod przechodzenia przez ściany    63
    Dodaj do duszka Blue Cat kod przechodzenia przez ściany    63
  Podsumowanie    64
  Pytania powtórkowe    65
  4. Rzucanie piłką do kosza i grawitacja    67
  Naszkicuj projekt    68
  A. Niech kot skacze i spada    69
    1. Dodaj kod grawitacji do duszka Cat    69
    Dowiedz się więcej: dla wszystkich duszków oraz tylko dla tego duszka    71
    2. Dodaj kod na poziomie ziemi    73
    3. Dodaj kod skakania do duszka Cat    74
  B. Niech kot porusza się w lewo i w prawo    75
    4. Dodaj kod chodzenia do duszka Cat    76
  C. Utwórz ruchomą obręcz kosza    77
    5. Utwórz duszka Hoop    77
    6. Utwórz duszka Hitbox    79
  D. Niech kot rzuca do kosza    81
    7. Utwórz duszka Basketball    81
    8. Dodaj kod dla duszka Basketball    82
    9. Wykrywaj, czy gracz zdobył kosza    83
    10. Napraw błąd z przyznawaniem punktów    85
  Kompletny program    87
  Wersja 2.0: tryb dla dwóch graczy    88
    Zduplikuj duszki Cat i Basketball    89
    Zmodyfikuj kod dla duszka Cat2    89
    Zmodyfikuj kod dla duszka Basketball2    90
  Tryb oszukiwania: unieruchomienie obręczy    91
  Podsumowanie    92
  Pytania powtórkowe    92
   5. Ulepszona gra w zbijanie klocków    93
  Naszkicuj projekt    94
  A. Utwórz rakietkę, która porusza się w lewo i w prawo    95
    1. Utwórz duszka Paddle    95
    Dowiedz się więcej: style obrotu    97
  B. Utwórz piłkę, która odbija się od ścian    98
    2. Utwórz duszka Tennis Ball    98
  C. Niech piłka odbija się od rakietki    99
    3. Dodaj kod odbijania się do duszka Tennis Ball    99
    Dowiedz się więcej: klonowanie    101
  D. Twórz klony klocków    102
    4. Dodaj duszka Brick    102
    5. Sklonuj duszka Brick    102
  E. Niech piłka odbija się od klocków    104
  6. Dodaj kod odbijania się do duszka Brick    104
  F. Utwórz komunikaty „You win” i „Game over”    105
    7. Zmodyfikuj kod duszka Tennis Ball    105
    8. Utwórz duszka Game Over    106
    9. Utwórz duszka You Win    107
  Kompletny program    108
  Wersja 2.0: dopracowywanie gry    109
    Namaluj fajne tło    110
    Dodaj muzykę    111
    Niech rakietka uderzająca piłkę rozbłyskuje kolorami    112
    Dodaj animowanie wejście i wyjście dla klocków    112
    Dodaj efekt dźwiękowy do znikającego klocka    115
    Dodaj efekt dźwiękowy do duszka Tennis Ball    117
    Dodaj ślad pozostawiany przez duszka Tennis Ball    117
    Dodaj animowane wejście dla duszka Game Over    119
    Dodaj animowane wejście dla duszka You Win    120
  Podsumowanie    122
  Pytania powtórkowe    123
  6. Wąąąąąż!    125
  Naszkicuj projekt    127
  A. Utwórz głowę węża poruszającą się po scenie    127
    1. Utwórz duszka Head    128
    Dowiedz się więcej: „kiedy klawisz naciśnięty” czy „jeżeli klawisz naciśnięty? to”    130
  B. Niech na scenie pojawiają się jabłka . .    131
    2. Dodaj duszka Apple    131
  C. Utwórz ciało głową węża    132
    3. Utwórz duszka Body    132
    4. Utwórz drugi kostium duszka Body    133
    5. Dodaj kod dla duszka Body    133
    6. Wykrywaj, czy wąż zderza się sam ze sobą albo ze ścianą    135
  Kompletny program    137
  Wersja 2.0: dodaj bonusowe owoce    138
  Tryb oszukiwania: niezwyciężoność    140
    Zmodyfikuj głowę    140
    Zmodyfikuj kod duszka Body    141
  Tryb oszukiwania: odetnij ogon!    142
  Podsumowanie    142
  Pytania powtórkowe    143
  7. Krajacz owoców    145
  Naszkicuj projekt    147
  A. Utwórz tło dla ekranu startowego    148
    1. Narysuj tło    148
    2. Dodaj kod dla sceny    150
  B. Utwórz ślad po cięciu    151
    3. Namaluj duszka Slice    151
    Dowiedz się więcej: tworzenie list    152
    4. Utwórz listy i zmienne dla duszka Slice    155
    5. Rejestruj ruchy myszą    156
    6. Utwórz niestandardowy blok do rysowania cięcia    157
  C. Utwórz przycisk rozpoczynania    160
    7. Utwórz duszka Begin Button    160
  D. Niech owoce i bomby same wylatują w powietrze    162
    8. Utwórz duszka Fruit    163
    9. Utwórz kostiumy dla rozciętych owoców    164
    10. Dodaj kod do duszka Fruit    167
    11. Dodaj kod dla klonów duszka Fruit    170
  E. Utwórz duszki zdrowia    173
    12. Utwórz duszka Health    173
  F. Utwórz zakończenie gry    176
    13. Tworzenie duszka White Fade Out    176
  Wersja 2.0: najlepszy wynik    179
  Tryb oszukiwania: odzyskiwanie zdrowia    180
  Podsumowanie    181
  Pytania powtórkowe    182
  8. Pogromca asteroid... w kosmosie!    183
  Naszkicuj projekt    184
  A. Utwórz statek kosmiczny, który porusza się przez pchnięcia    186
    1. Utwórz duszka Spaceship    186
  B. Niech statek kosmiczny przewija się przez brzegi sceny    188
    2. Dodaj kod przewijania się do duszka Spaceship    188
    3. Dodaj kod losowych pchnięć do duszka Spaceship    190
  C. Celuj za pomocą myszy i strzelaj za pomocą spacji    190
    4. Utwórz duszka Energy Blast    191
  D. Utwórz asteroidy szybujące w przestrzeni    194
    5. Utwórz duszka Asteroid    194
  E. Utwórz asteroidy, które trafione rozpadają się na dwie połowy    196
    6. Dodaj kod rozpoławiania duszka Asteroid    196
    7. Dodaj kod komunikatu asteroid blasted do duszka Energy Blast    198
  F. Śledz wynik i utwórz czasomierz    199
    8. Utwórz duszka Out of Time    199
  G. Niech trafiony statek kosmiczny eksploduje    200
    9. Wczytaj duszka Explosion    201
    10. Dodaj kod dla duszka Explosion    201
    11. Dodaj kod eksplozji do duszka Spaceship    202
  Wersja 2.0: ograniczona ammunicja    204
  Tryb oszukiwania: gwieździsta bomba    206
  Podsumowanie    207
  Pytania powtórkowe    208
  9. Tworzenie Zaawansowanej gry platformowej    209
  Naszkicujmy projekt    210
  A. Utwórz grawitację, spadanie i lądowanie    212
    1. Utwórz duszka Ground    212
    2. Dodaj kod grawitacji i lądowania    213
    3. Spraw, Niech kot chodzi i przewija się przez scenę    215
    4. Usuń opóźnione podnoszenie się na ziemi    216
  B. Zajmij się stromymi zboczami i ścianami    218
    5. Dodaj kod stromego zbocza    218
  C. Niech kot skacze wysoko i nisko    222
    6. Dodaj kod skakania    222
  D. Dodaj wykrywanie sufitu    224
    7. Dodaj niską platformę do duszka Ground    224
    8. Dodaj kod wykrywania sufitu    225
  E. Użyj ramki trafień dla duszka cat .    228
    9. Dodaj kostium hitbox do duszka Cat    229
    10. Dodaj kod ramki trafień    230
  F. Dodaj lepszą animację chodzenia    231
    11. Dodaj nowe kostiumy do duszka Cat    232
    12. Utwórz blok set correct costume    233
  G. Utwórz poziom    239
    13. Pobierz i dodaj tło sceny    239
    14. Utwórz kostium ramki trafień dla duszka Ground    240
    15. Dodaj kod duszka Ground    241
    16. Dodaj do duszka Cat kolejny kod przewijania się    242
  H. Dodaj wrogie kraby oraz jabłka    243
    17. Dodaj duszka Apple i kod    244
    18. Utwórz duszka Crab    245
    19. Utwórz sztuczną inteligencję wroga    246
    20. Dodaj duszka Time’s Up    250
  Podsumowanie    252
  Pytania powtórkowe    253
  CO DALEJ    255
  SKOROWIDZ    257
RozwińZwiń

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia