Sztuka generatywna

Metoda i praktyki

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

11,97  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,95 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,97 zł  


11,97

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana publikacja stanowi próbę całościowego, autorskiego, pierwszego w Polsce monograficznego ujęcia problematyki sztuki generatywnej (opartej na procedurach algorytmicznych) – ciekawego nurtu zarówno współczesnej sztuki nowych mediów, jak i w ogóle cyberkultury jako obszaru, w którym nowe media, nowe technologie i nowe sposoby tworzenia stają się ważnymi zjawiskami. Autor traktuje sztukę generatywną jako szczególne spotkanie sztuki i nauki, a swoją refleksję jako wyraz łączenia nauk ścisłych i humanistyki. Interpretuje sztukę generatywną jako rodzaj rehabilitacji formalizmu i dowód na kooperację współczesnych artystów z maszynami, która wyraża się w splocie cyfrowej logiki i ludzkiej kreatywności. W badaniach łączy praktyczną znajomość języków programowania z analizą kulturoznawczą i medioznawczą.


„Nie ulega wątpliwości, że książkę napisał nie tylko teoretyk, lecz także praktyk, który znakomicie rozumie omawiane kwestie, a przy tym jego wiedza osadzona jest w praktycznych umiejętnościach programistycznych. […] Otrzymujemy książkę wymagającą uważnej lektury, ale też oferującą zarówno rodzaj wprowadzenia do jednego z ciekawszych zjawisk współczesnej sztuki nowych mediów, jak i autorską wykładnię tego fenomenu”.
Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Zawojskiego
Uniwersytet Śląski


Rok wydania2017
Liczba stron254
KategoriaTeoria sztuki
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-403-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  Metoda i praktyki    10
  Sztuka kodu    15
  
  1. System reguł, reguły procesu    27
  1.1. Procesualność    27
  1.2. Autonomia, kontrola, współdziałanie    36
  1.3. Kreatywny potencjał kodu    49
  1.4. Generatywne algorytmy    60
  1.5. Kulturowy software i uniwersalny kod kultury    72
  
  2. Pomiędzy proceduralizacją i losowością    85
  2.1. Skala, wzorzec, schemat, algorytm    86
  2.2. Losowość, przypadek, chaotyczność, nieprzewidywalność    94
  2.3. Cyfrowa zmiana – sztuka komputerowa    102
  2.4. W kulturze konwergencji i dywergencji    112
  
  3. Złożoność    123
  3.1. Efektywna złożoność    124
  3.2. Emergencja    132
  3.3. Doświadczenie złożoności    143
  3.4. Złożoność kultury    153
  
  4. Ewolucja    161
  4.1. Sztuka sztucznego życia    162
  4.2. Projektowanie ewolucyjne    173
  4.3. Od biomediów do technonaukowego laboratorium i technospołecznych ekosystemów    186
  
  5. Wizualizacja danych    201
  5.1. Reorientacje sztuki danych    203
  5.2. Generatywna dynamika mapowania    214
  5.3. Baza danych – kulturowy format    224
  
  Bibliografia    237
  Indeks osobowy    249
RozwińZwiń