Testowanie oprogramowania w praktyce

Studium przypadków 2.0

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

32,90  47,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

32,9047,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Drugi tom niezwykle życzliwie przyjętej przez Czytelników serii Testowanie oprogramowania w praktyce to kontynuacja idei opisywania przez praktyków – dla praktyków – rzeczywistych wyzwań zawodowych w dziedzinie inżynierii jakości oprogramowania.
Podobnie jak w przypadku części pierwszej, do opisania swoich doświadczeń z testowaniem zaproszeni zostali doświadczeni eksperci zajmujący się różnorodnymi obszarami testowania.
Książka liczy dziewięć rozdziałów i podzielona jest na cztery zasadnicze obszary:
Organizacja i procesy - w tej części opisano zagadnienia związane z nietypowymi aspektami zarządzania projektem testowym oraz kwestie dotyczące współpracy z klientem.
Testowanie systemów specyficznych - piękno testowania polega na tym, że jego poszczególne obszary to praktycznie zupełnie odmienne światy – inne podejścia, technologie, metody, sposoby działania. W tej części opisano zagadnienia dotyczące dwóch takich „światów”: testowania użyteczności oraz testowania urządzeń mobilnych.
Testowanie sprzętu i infrastruktury - część trzecia publikacji poświęcona jest zagadnieniom rzadko pojawiającym się w fachowej literaturze czy też na różnych konferencjach testerskich, mianowicie testowaniu sprzętu oraz złożonych, skomplikowanych systemów o rozbudowanej infrastrukturze. Metody i techniki - ostatnia część poświęcona jest specyficznym technikom stosowanym w testowaniu. Oba rozdziały wchodzące w jej skład opisują ciekawe podejścia do automatyzacji testowania. Testowanie oprogramowania w praktyce. Studium przypadków 2.0 to solidna porcja praktycznej wiedzy i lektura obowiązkowa dla wszystkich profesjonalnych testerów i inżynierów jakości oprogramowania.


Liczba stron240
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19754-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]Część I. Organizacja i procesy    1
  1. Połączenie dwóch światów. Zmiany w organizacji zarządzania kontrolą jakości w warunkach połączenia firm    3
  Adam Romanowicz    3
    1.1. Wstęp    3
    1.2. Opis przypadku    4
      1.2.1. Cele przejęcia firm    4
      1.2.2. Charakterystyka firm kupujących    5
      1.2.3. Charakterystyka firm kupowanych    5
      1.2.4. Główne wyzwania z punktu widzenia firmy kupującej    5
      1.2.. Główne wyzwania z punktu widzenia firmy kupowanej    5
      1.2.. Główne wyzwania z punktu widzenia przejmowanych klientów    6
      1.2.7. Główne wyzwania z punktu widzenia architekta systemu    6
      1.2.8. Główne wyzwania z punktu widzenia inżynierii testów    6
    1.3. Skalowanie systemu    7
      1.3.1. Cel    7
      1.3.2. Opis problemów    7
      1.3.3. Faza 0 – stan testów niefunkcjonalnych po przejęciu firmy    7
      1.3.4. Faza 0 – wyniki    8
      1.3.5. Faza 0 – wnioski    8
      1.3.6. Faza 1 – pierwsze podejście do wprowadzenia skutecznych praktyk inżynieryjnych    8
      1.3.7. Faza 1 – wyniki    9
      1.3.8. Faza 1 – wnioski    10
      1.3.9. Faza 2 – dalszy rozwój testów obciążeniowych    10
      1.3.. Faza 2 – wyniki    10
      1.3.. Faza 2 – wnioski    11
      1.3.12. Faza 3 – dalszy rozwój i wnioski    11
      1.3.13. Wnioski końcowe    11
    1.4. Zarządzanie błędami    13
      1.4.1. Opis przypadku    13
      1.4.2. Perspektywa firmy kupionej    13
      1.4.3. Perspektywa firmy kupującej    14
      1.4.4. Podjęte kroki wewnątrz organizacji    14
      1.4.5. Perspektywa klienta    14
      1.4.6. Podjęte kroki dotyczące współpracy z klientem    15
      1.4.7. Wnioski    15
    1.5. Wartość testów eksploracyjnych    16
      1.5.1. Połączenie dwóch podejść    17
      1.5.2. Wnioski    17
    1.6. Nowy tryb pracy z klientem w obszarze testów    18
      1.6.1. Opis problemu    18
      1.6.2. Cel    18
      1.6.3. Podjęte działania    18
      1.6.4. Wnioski    19
    1.7. Zakończenie procesu przejęcia firmy    20
      1.7.1. Opis problemu    20
      1.7.2. Zatrzymanie się w połowie drogi    20
      1.7.3. Jak skutecznie zakończyć proces przejęcia firmy    21
    O autorze    22
  2. Trudna współpraca z klientem    23
  Bartłomiej Prędki, Karolina Zmitrowicz    23
    2.1. Wstęp    23
    2.2. Punkt widzenia dostawcy oprogramowania    24
    2.3. Rodzaje testów przeprowadzanych przez klienta    25
    2.4. Wady i zalety przeprowadzania testów przez zespół klienta    27
      2.4.1. Wady    27
      2.4.2. Zalety    29
    2.5. Zasady współpracy z zespołem klienta    30
    2.6. Studium przypadku    32
      2.6.1. Podejście do testów    32
      2.6.2. Środowiska testowe    33
      2.6.3. Organizacja pracy zespołów testerskich    35
      2.6.4. Wyniki    39
    2.7. Podsumowanie    40
    O autorach    41
  3. Zabezpieczenie środków budżetowych na rozbudowę zespołu testowego    43
  Maciej Chmielarz    43
    3.1. Wyzwanie    43
    3.2. Budżet nie jest z gumy    44
    3.3. Testowanie nie jest oczywiste    44
    3.4. Dobre praktyki nie przekonują    46
    3.5. Zastosowanie nie jest jasne    47
    3.6. Jest rola do spełnienia    48
    3.7. Efekt końcowy    50
    O autorze    51
  Część II. Testowanie systemów specyficznych    53
  4. Powiedz to głośno – jak skutecznie wprowadzić użyteczne usprawnienia w aplikacji    55
  Aleksandra Pirek, Aleksandra Sasin    55
    4.1. Charakterystyka projektu i problemu do rozwiązania    55
    4.2. Problemy, przed którymi stanęłyśmy    58
      4.2.1. Od czego wszystko się zaczęło    58
      4.2.2. Wiecznie chodzi o czas    58
      4.2.3. Budżet?    59
      4.2.4. Zespół    59
    4.3. Nasza historia    60
      4.3.1. Aplikacja webowa    60
      4.3.2. Stara aplikacja mobilna    60
      4.3.3. Nowa aplikacja mobilna – Android    61
      4.3.4. Raporty i wykresy    61
    4.4. Podejścia, techniki i technologie    62
      4.4.1. UX (ang. user experience) a użyteczność (ang. usability)    62
      4.4.2. Techniki testowania użyteczności    63
    4.5. Przebieg badania użyteczności    64
      4.5.1. Przygotowanie do testów – plan    64
      4.5.2. Lista kontrolna    65
      4.5.3. Zdefiniowanie person – rzecz z pogranicza projektowania i testów użyteczności    68
      4.5.4. Rekrutacja użytkowników    73
      4.5.5. Przygotowanie scenariuszy testowych    78
      4.5.6. Komunikacja mailowa    81
      4.5.7. Oświadczenia    82
      4.5.8. Przygotowanie obserwatorów    83
      4.5.9. Think Aloud (powiedz to głośno) – sesja z użytkownikiem    83
      4.5.10. Role w testach użyteczności    85
      4.5.11. Zebranie informacji zwrotnej po zakończonej sesji - ankiety    86
      4.5.12. Wnioski i zalecenia    90
      4.5.13. Spotkanie z biznesem    93
      4.5.14. Wprowadzenie zmian    96
    4.6. Nasze rozwiązanie    96
      4.6.1. Testy użyteczności aplikacji webowej    97
      4.6.2. Testy użyteczności aplikacji mobilnej    98
      4.6.3. Testy użyteczności na prototypach i makietach    100
    4.7. Wynik podjętych działań    101
    4.8. Aplikacja webowa    103
    4.9. Aplikacja mobilna    103
    4.10. Raporty i wykresy    105
    4.11. Podsumowanie    106
    O autorkach    111
  5. Umysł testujący: studium przypadków mobilnych    113
  Aleksandra Kornecka    113
    5.1. Wstęp – dlaczego powstał ten rozdział i dlaczego warto go przeczytać    113
    5.2. Charakterystyka projektów mobilnych oraz częste typowe problemy spotykane w takich projektach    117
    5.3. Podejście, które odpowiada na problemy oraz pomaga zapewnić jakość projektu mobilnego    129
    5.4. Teoria Marra – przetwarzanie informacji wzrokowej    130
    5.5. Teoria Gestalt – sposób postrzegania elementów widoku    132
    5.6. Teoria Jamesa J. Gibsona – oferty (afordancje) błędów ukryte w aplikacji    133
    5.7. Znajomość gestów natywnych dla danego systemu    134
    5.8. Wynik kognitywistycznego podejścia do testowania    137
    5.9. Wnioski i rekomendacje    138
    5.10. Aneks – testerska pomocnicza lista kontrolna    139
    O autorce    141
  Część III. Testowanie sprzętu i infrastruktury    143
  6. Testowanie sprzętu    145
  Adam Stankiewicz    145
    6.1. Wprowadzenie    145
    6.2. Koncept, dokumentacja, przygotowania do testowania    146
    6.3. Poziomy testów    148
      6.3.1. Testowanie modułowe    148
      6.3.2. Testowanie początkowe – smoke test    149
      6.3.3. Testowanie integracyjne    150
      6.3.4. Testowanie weryfikacyjne    154
      6.3.5. Testowanie długoterminowe    161
      6.3.6. Testowanie równoległe integracyjno-weryfikacyjne    164
    6.4. Typy testów    165
      6.4.1. Testy manualne    165
      6.4.2. Testy automatyczne    166
    6.5. Techniki testowania    167
      6.5.1. Techniki oparte na specyfikacji (czarnoskrzynkowe)    167
      6.5.2. Techniki oparte na strukturze (białoskrzynkowe)    168
      6.5.3. Techniki oparte na usterkach    168
      6.5.4. Techniki oparte na doświadczeniu    169
  6.6. Rodzaje testów    169
    6.6.1. Testy wydajnościowe    169
    6.6.2. Testy obciążeniowe    170
    6.6.3. Testy przeciążające    170
  6.7. Proces testowy    171
    6.7.1. Planowanie testów    171
    6.7.2. Zarządzanie testami    172
    6.7.3. Kryterium zakończenie testów i ich ocena    173
    6.7.4. Testowanie kolejnych wersji sprzętu    174
    6.8. Wnioski    174
    O autorze    178
  7. Testowanie nowej technologii sieci komórkowej    179
  Ewa Marchewka, Wojciech Anzel    179
    7.1. Opis przypadku    179
    7.2. Problemy komunikacyjne i kulturowe    180
      7.2.1. Problemy z przekazywaniem wiedzy – szkolenie nowego zespołu    180
      7.2.2. Problemy podczas współpracy w wielonarodowościowym zespole: różnice kulturowe    182
    7.3. Problemy procesowe    185
      7.3.1. Proces dostarczania oprogramowania    186
      7.3.2. Zmiana produktu i narzędzi    186
      7.3.3. Współpraca z bliźniaczą organizacją    187
      7.3.4. Rola testera w zespole    187
    7.4. Problemy młodej organizacji i produktu    189
      7.4.1. Nowy zespół    189
      7.4.2. Problemy ze sprzętem    190
      7.4.3. Optymalizowanie testów w środku wydania    191
      7.4.4. Automatyzacja testów    192
    7.5. Analiza końcowa    194
      7.5.1. Jakość produktu    194
      7.5.2. Wnioski co do automatyzacji    195
      7.5.3. Czynnik ludzki    195
      7.5.4. Niedojrzałość sprzętu    195
    7.6. Podsumowanie    196
    O autorach    197
  Część IV. Metody i techniki    199
  8. BDD i Continous Integration w projekcie – korzyści, problemy i rozwiązania    201
  Rafał Nazwalski    201
    8.1. Wstęp .    201
    8.2. Charakterystyka projektu – dlaczego Behavour Driven Development?    201
    8.3. Korzyści z BDD i CI    204
    8.4. Problemy z wdrożeniem BDD. Rola utrzymania testów    207
    8.5. Sposoby powrotu na właściwy tor    215
    8.6. Wnioski    216
    O autorze    218
  9. Automat do automatów, czyli jak wygenerować kod w kilka sekund    219
  Natalia Krawczyk-Grzegorzewicz    219
    9.1. Wprowadzenie    219
    9.2. Automatyzacja tworzenia kodu    220
    9.3. Podsumowanie    238
    O autorce    240
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia