Wielkie wydarzenia a rozwój

-20%

Wielkie wydarzenia a rozwój

Mechanizm i jego składowe na przykładzie EURO 2012

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

24,80  31,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

24,8031,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Prezentowana książka jest wynikiem ze wszech miar interesującego, oryginalnego, solidnie przygotowanego i obiecującego przedsięwzięcia naukowego. Dokonano w niej wiarygodnego zdiagnozowania analizowanej rzeczywistości w zakresie oceny wielowymiarowych efektów organizowania wielkich wydarzeń (igrzysk olimpijskich i wystaw światowych EXPO). Wywód poprowadzono logicznie i przekonująco. (…)
Niezależnie od swojej wartości epistemologicznej praca Marka W. Kozaka powinna także pomagać w rozwiązywaniu praktycznych problemów istotnych w polityce regionalnej i lokalnej. Jej celem jest jednocześnie wyjaśnienie różnorodności oraz konsekwencji wynikających z przeprowadzenia globalnych wydarzeń masowych, a kompleksowe rozwiązanie epistemologiczne w formie modelu: „Mechanizm – główni aktorzy (interesariusze) i powiązania” stanowi podstawę do zrozumienia realnego świata organizacji wielkich wydarzeń.


z recenzji prof. Jacka Kaczmarka (UŁ)
Marek W. Kozak
Dr hab., prof. UW, pracownik Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych (EUROREG). Ukończył Uniwersytet Warszawski (1980). Doktorat zrobił w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN (1986), a habilitację w Instytucie Studiów Politycznych PAN (2009). W latach 1991–2014 był pracownikiem administracji centralnej i instytucji skarbu państwa. Od 2012 r. profesor UW. Wykłada politykę regionalną (i spójności) UE, ewaluację oraz turystykę w rozwoju. Jest członkiem Komitetu Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Regional Studies Association, Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, a także ekspertem UE, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz różnych instytucji badawczych. Współkoordynuje sieć badawczą Regional Studies Association „Turystyka i Rozwój Regionalny”. Kierował zespołem EUROREG w ramach projektu międzynarodowego HORIZON 2020 COHESIFY. Autor przeszło 200 krajowych i zagranicznych publikacji naukowych.


Liczba stron210
WydawcaWydawnictwo Naukowe Scholar
ISBN-13978-83-7383-848-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  Rozdział    1
  Efekty wielkich wydarzeń według literatury światowej:
  krótko- i długookresowe     27
  Wprowadzenie     27
  1.1. Koszty i korzyści wydarzenia     30
  1.2. Aspekt ekonomiczny     31
  1.3. Efekty krotkookresowe     34
  1.4. Efekty długookresowe     37
  1.5. Aspekt społeczny     45
  1.6. Aspekt promocyjny     48
  1.7. Aspekt planistyczno-infrastrukturalny i rewitalizacyjny    51
  Wnioski     54
  Rozdział    2
  Czynniki sukcesu wielkich wydarzeń: studia przypadku za granicą     58
  Wprowadzenie     58
  2.1. Barcelona: miasto podawane jako wzor wykorzystania
  wielkiej imprezy     59
  2.1.1. Organizacja prac     63
  2.1.2. Efekty krotkookresowe     63
  2.1.3. Rezultaty długookresowe     65
  2.2. Wystawa światowa EXPO w Sewilli     67
  2.2.1. Organizacja     70
  2.2.2. Rezultaty krótkookresowe     71
  2.2.3. Rezultaty długookresowe     72
  2.3. Wystawa światowa EXPO w Lizbonie     74
  2.3.1. Organizacja i kontekst     75
  2.3.2. Motywacje i mechanizm     77
  2.3.3. Realizacja     79
  2.3.4. Rezultaty krótkookresowe     81
  2.3.5. Rezultaty długookresowe     81
  Wnioski     85
  Rozdział    3
  Euro 2012 w Polsce: wybory, kontekst, przygotowania     88
  Wprowadzenie     88
  3.1. Przygotowania     88
  3.2. Wielkie wydarzenie     92
  3.3. Efekty przygotowań     100
  3.4. Raporty zamawiane     101
  3.5. Prace niezależne (niezamawiane) w Polsce     106
  3.6. Rezultaty krotko- i długookresowe oraz podejście strategiczne     107
  3.6.1. Efekty krotkoterminowe     108
  3.6.2. Efekty długookresowe     110
  Wnioski    112
  Rozdział    4
  Euro 2012 po trzech latach w świetle badań empirycznych     115
  Wprowadzenie     115
  4.1. Wyniki kwestionariuszy 2014–2015 – opinie przedsiębiorcow
  (właścicieli i kadry)     117
  4.2. Ocena rezultatow przez przedsiębiorcow     118
  4.3. Opinie mieszkańcow okolic stref kibica i stadionow     124
  4.4. Wywiady pogłębione     132
  4.5. Opinie mieszkańcow ośrodka pobytowego na temat Euro 2012     135
  4.6. Opinie turystow zagranicznych o związkach przyjazdu
  z Euro 2012    137
  Wnioski     138
  Rozdział    5
  Dane statystyczne dotyczące efektów Euro 2012 w Polsce     140
  Wprowadzenie     140
  5.1. Efekty ekonomiczne     141
  5.2. Efekty społeczne     145
  5.3. Efekty promocyjne     146
  5.4. Efekty infrastrukturalne i planistyczno-rewitalizacyjne     147
  Wnioski     149
  Rozdział    6
  Mechanizm wielkiej imprezy    151
  Wprowadzenie     151
  6.1. Administracja (administracje) i politycy     154
  6.2. Organizacja i „rodzina” organizacji     157
  6.3. Przedsiębiorcy krajowi     162
  6.4. Mieszkańcy     162
  Wnioski    165
  Zakończenie     166
  Bibliografia     174
  Aneks     189
  1. Instrumenty badawcze 2014–2015     189
  2. Struktura raportu ze studium przypadku
  (Barcelona, Sewilla, Lizbona)     199
  Summary     201
  Indeks nazwisk     204
  Spis rycin i tabel     209
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia